Navika koje imamo čitav život nije se lako riješiti, ali kada one utječu na naše zdravlje i općenito na to da se osjećamo dobro, trebamo se potruditi. Među njima je i idućih 5 grešaka koje svi radimo poslije jela, a ne bismo smjeli

1. Otići spavati
Odete li leći nakon što ste se najeli, natjerat ćete želudac da prebrzo probavlja hranu što može izazvati osjećaj nelagode te probleme sa spavanjem. Niste jedini (zapravo ste u većini) ako vam se poslije jela prispava, ali pokušajte se oduprijeti snu te ne otići leći barem dva sata nakon što ste jeli. Najbolje što nakon obroka za sebe možete napraviti je da otiđete prošetati. Pročitajte i 5 trikova za mršavljenje koje možete napraviti iza 18 sati.

Odete li leći nakon što ste se najeli, natjerat ćete želudac da prebrzo probavlja hranu što može izazvati osjećaj nelagode te probleme sa spavanjem

2. Zapaliti cigaretu
Mnogim pušačima veliki je užitak zapaliti cigaretu poslije jela, ali to je velika greška. Nakon što ste pojeli, tijelu treba vremena da probavi hranu, a pušenje mu u tome sigurno neće pomoći. Naime, nikotin se veže za višak kisika potrebnog za probavu zbog čega će tijelo apsorbirati još više kancerogenih tvari nego inače.

3. Otići se tuširati
Kada se tuširamo, protok krvi u tijelu se mijenja jer krv želi brže doprijeti do površine kože kako bi organizam lakše podnio promjenu temperature. To znači da će količina krvi koja pomaže u probavljanju hrane biti smanjena, što proces probave može usporiti ili uzrokovati lošu probavu.

4. Jesti voće za desert
Ne govore nutricionisti uzalud da je voće najbolje jesti za doručak, odnosno na prazan želudac. Osim što će vas šećer iz voća opskrbiti energijom potrebnom za novi radni dan i obveze, izbjeći ćete i lošu probavu koju može izazvati konzumiranje voća za desert. Saznajte i koje 3 namirnice nikada ne biste smjeli jesti (i piti) za ručak.

S obzirom na to da su za probavljanje voća potrebni drugi enzimi, voće je najbolje jesti na prazan želudac kako bi se maksimalno apsorbiralo u organizam. Jedete li voće odmah nakon obroka, ono se neće moći pravilno probaviti jer će se pomiješati s drugom hranom koju ste pojeli prije.

5. Vježbati
Trebali biste pričekati barem dva sata poslije jela da biste išli vježbati. Pustite hrani da se slegne i tako ćete izbjeći mogući želučani refluks, štucavicu, mučninu, pa čak i povraćanje.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju