Kada klijent dođe u našu parfumeriju prvo pitamo kome je parfem namijenjen i što zna o toj osobi, a da je vezano za parfeme ili njenu osobnost, kaže Borut Mihalić, modni kritičar i vlasnik TOP parfumerije u Zagrebu.
Zašto je parfem idealni poklon za Božić?
Zato što je parfem nešto što traje duže od Božića, duže od nekog događaja ili prigode za koju je parfem poklonjen. Parfem nas može podsjećati na osobu koja nam ga je poklonila, odnosno na određeno vremensko razdoblje koje možemo poistovjećivati s tom osobom.Pri kupnji parfema nerijetko postoji nedoumica hoće li se osobi poklonjeni miris svidjeti, naročito ako ne znate kakve parfeme voli
Taj rudimentarni dio našeg olfaktornog sustava nije se puno mijenjao otkad smo bili čovjekoliki majmuni iako je on kod ljudi puno "osakaćeniji" nego kod ostalih životinja. Mi sporije i tek na bliže možemo raspoznati određene mirise, dok neke životinje iste mirise mogu raspoznati na nekoliko metara ili čak kilometara, kaže Borut.
Parfemi su jedna od najjačih transmisija vremena, prostora i emocija zato što je nos jedini organ koji radi 24 sata, njuška čak i kada spavamo. Parfemi, odnosno mirisi mogu nas podsjetiti na određene događaje, trenutke, ljude.
Olfaktivne mape pohranjene u našem mozgu ponovno se otvaraju kad osjetimo poznate mirise. To je taj tetin kolač koji je junak romana "U potrazi za izgubljenim vremenom" Marcela Prousta probao te se sjetio svega... Zato je parfem, ako se pogodi pravi, predivan poklon za Božić, ali i za bilo koju drugu prigodu, istaknuo je Borut Mihalić te dao 3 savjeta kako u svakoj prilici pokloniti savršeni parfem:
1. Parfem se bira po tipu žene kojoj se parfem kupuje.
Je li to žena koja daje svoje karte na svoj seksepil, je li to žena koja voli čiste forme, žena koja ne želi biti nametljiva, možda žena koja baš ne voli parfeme ili pak žena koja koristi dva, tri parfema koji mirišu na čisto oprano rublje,... Važno je odlučiti na koji dio njene ličnosti ćemo se adresirati pri izboru parfema.
Jesu li to onda opojni mirisi, znači noćno cvijeće, roza gardenija, jasmin ili je to neki jaki miris sa 'statementom', jak oud, pačuli i slično, objašnjava Borut.
2. Razlikuje se kupujete li parfem kao poslovni, prijateljski ili intimni poklon.
Za poslovni poklon biraju se sigurniji parfemi koji su kod nas svrstani po različitim tipovima olfaktornih grupa, recimo floralni, chypre, drvenasti i slično. Kada kupujemo parfem ženi koju znamo dobro, parfem se bira po principu onoga što već sigurno znamo o njoj da voli.
Neki klijenti ne znaju ništa o osobi kojoj kupuju parfem, ali je ta osoba bitna ili joj se na nečemu žele zahvaliti. U tom slučaju parfem treba biti lišen bilo kakvih dodatnih konotacija pa nećemo izabrati parfem koji se ne zovu, primjerice "What We Do In Paris Is Secret", "Scandal" i slično jer zvuče preintimno, nego ćemo izabrati sigurniji parfem za koji znamo da se sviđa većem krugu ljudi, savjetuje Borut.
3. Što ako kupimo krivi parfem?
Vjerojatno je svatko barem jednom u životu poklonio parfem koji se toj osobi nije svidio. Ili smo i sami dobili parfem koji nam nije po ukusu.
Ako ste jako dobri i bliski s tom osobom nije nepristojno reći joj da parfem nije po vašem ukusu, iako je stvar osobnog izbora hoćemo li joj to reći. Poklonjeni parfem lako se može i proslijediti dalje, zaključuje Borut Mihalić.