Sonja Hlebar, poduzetnica iz Koprivnice, osmislila je projekt ekološke pismenosti za školski uzrast – Adventures of ECO. Zapravo je riječ o računalnoj igri u kojoj djeca uživaju, a pritom uče o održivom gospodarenju otpadom i klimatskim promjenama. Izgleda da je svojom inovativnom idejom pronašla pravi način kako zaokupiti dječju pažnju, a pritom ih naučiti i ponešto o odgovornosti. Bilo je važno izabrati alat 21. stoljeća.
Galerija +2 Adventures of ECO projekt je kojim se podučava ekološka pismenost. Računalna igra o održivom gospodarenju otpadom i klimatskim promjenama uključuje i sustav nagrađivanja QR kodovima potrebnima za igru, a koji se mogu dobiti za odvajanje otpada u stvarnom životu.
Sonja Hlebar na ideju je došla zbog svoje djece, ali i zbog desetogodišnje karijere u sektoru gospodarenja otpadom. Uočila je koliko je važno na vrijeme stvoriti ekološki odgovorne ljude. Iza nje su brojne radionice i gomile edukativnih materijala, međutim Sonja je željela stvoriti edukativni alat koji pristaje 21. stoljeću.
Dodatna je vrijednost povezivanje igre s odvajanjem otpada u stvarnom svijetu, odnosno prilikom odvajanja baterija i skeniranjem kodova na spremnicima igrači će sakupljati dodatne bodove i otključavati svijetove u igri. S jedne strane igra će ih educirati i motivirati na odvajanje, dok će ih odvajanje motivirati na daljnje igranje i edukaciju. Sama igra programirana je tako da razvijaja mentalne vještine pamćenja te utječe na pojačano prihvaćanje pojedinih aktivnosti, kao što je povezivanje boja s oznakama pojedinog otpada, i na pojačanu svijesnost posljedica. Prilikom izrade, poštivalo se sve što čini jednu igru atraktivnom i dinamičnom. To je zapravo i inovacija, objašnjava Sonja Hlebar.
Činjenica da većina djece ipak određeni dio dana provodi ispred ekrana potaknula je Sonju na ideju o pružanju mnogo korisnijeg sadržaja za djecu. Suočena s činjenicom da pojam edukacija i okoliš neće biti dovoljno zanimljivi djeci, spojila je svoju društveno odgovornu ideju s gaming svijetom i tako je nastao Adventures of ECO.
Adventures of ECO - Računalna igra u kojoj djeca uče o održivom gospodarenju otpadom i klimatskim promjenama Foto: Sonja Hlebar
Iza projekta koji je financiran vlastitim sredstvima uz Sonju stoji cijeli tim, a produkcija igre u rukama je iskusnog gaming studija koji se sastoji od kreativnih direktora i developera. Projekt ''Pokreni nešto svoje'' je pokrenula kompanija Philip Morris, a mentorski potpomogla i ACT Grupa.
Projekt je sada u završnoj fazi. Sonja naglašava da postoji veliki interes škola u Hrvatskoj i inozemstvu za implementaciju te interes komunalnih poduzeća u inozemstvu.
Odgojno-obrazovne institucije zaista se trude puno raditi s djecom vezano za to, pa su odmah prepoznali vrijednost koju kroz naš proizvod mogu dobiti. Upravo ih kroz igru učimo cijelu hijerarhiju gospodarenja otpadom. Ne samo pravilno odvajanje već i prevenciju stvaranja otpada i ponovne upotrebe, a tek tada odvajanja i recikliranja. Naša je vizija naučiti ih ne samo koji otpad ide u koji spremnik, već okolnosti i uvjete koji utječu na naš okoliš i nas same, kaže Hlebar.
U svom poduzetničkom pothvatu Sonja progovara i o važnosti usklađivanja poslovnog i obiteljskog života. Iako na svom poduzetničkom putu kao žena nije doživjela neugodnosti, smatra da u našem društvu postoji mnogo prostora za napredak.
Dodatna vrijednost je povezivanje igre s odvajanjem otpada u stvarnom svijetu Foto: Sonja Hlebar
Žena danas ima velike izazove na razvoju svojeg profesionalnog puta. Njezina je uloga i dalje biti majka, što je izuzetno izazovno jer djeca danas traže drukčiji pristup u odgoju, kada su već vrlo rano izloženi tehnološkom utjecaju, koji ako se ne kontrolira ima vrlo štetne utjecaje na djetetov razvoj. Kako se igra koja bi trebala biti sredstvo u pozitivnim pomacima ne bi pretvorila u neprijateljski alat, o tome se vodila briga i u projektu. Vrijeme igranja roditelji mogu pratiti na svojim mobilnim uređajima te na taj način regulirati količinu vremena provedeno u igranju. Aplikacija sama upozorava kada je optimalno dovoljno i preporučuje da se završi s igranjem, objašnjava Sonja.
U svijetu startupa, naglašava, nema razlike između žena i muškaraca. Svaki tim ocjenjuje se isključivo po kriterijima ''potencijala'' za uspjeh na tržištu, pa je čak i poželjno da tim bude mješovit. Problem je, ističe Sonja, što žene i dalje nedovoljno hrabro ulaze u poduzetnički svijet. Zbog toga vidi prostor za jače poticanje žena na poduzetništvo i tehnološka zanimanja.
Poduzetništvo je zapravo 'najzdraviji' oblik profesionalnog razvoja. Naravno, nije za svakog, ali potvrda da ste dobri u tome što radite koja dolazi od tržišta je 'nepobitna potvrda' samopouzdanju, stručnosti, što je zapravo divan osjećaj. I naravno, osjećaj stvaranja, inspiracija i sreća nešto je što se manifestira i u drugim sferama života. To je barem moje skromno mišljenje o poduzetništvu, valjda sam zato i odabrala ovaj razvojni put, kaže Sonja.