Bolovi i grčevi u trbuhu su česta pojava i gotovo pa ne postoje osobe koje ih tijekom svog života nisu doživjele.

Područje trbuha je vrlo osjetljivo na vanjske i unutarnje utjecaje. Probavne smetnje, intolerancija i alergija na određene namirnice te menstruacija samo su neki od fizičkih uzroka grčeva, boli i nelagode u trbuhu. Poznato je i to da trbuh reagira na psihička stanja, stoga ne čudi da se mnogi ljudi tijekom stresnih razdoblja žale na bol u trbuhu.

Bol u trbuhu se ponekad može pojaviti bez da joj prethode neki očiti uzroci, kao što su konzumacija namirnica koje napuhuju ili menstruacija. U jednom trenutku se možete osjećati odlično, dok u drugom trenutku možete osjetiti oštru bol.

Iako postoje razni uzroci bolova u području abdomena, većina njih nije ozbiljna i ne predstavlja razlog za brigu. Bol u trbuhu je posebna vrsta boli koja se znatno razlikuje od glavobolje, zbog čega zahtijeva drugačiji tretman.

Vrste bolova u trbuhu

Nisu svi bolovi u trbuhu isti. U nekim slučajevima bol može biti prisutna na području cijelog abdomena, lokalizirana na određenom dijelu ili se može pojaviti u obliku grčeva u trbuhu. Ako je uzrok bolova u trbuhu fizičke prirode, nerijetko se uz njih pojavljuju nadutost, plinovi, zatvor ili proljev. S druge strane, bolove u trbuhu uzrokovane stresom možemo prepoznati po tome da se pojačavaju kada osjećamo tjeskobu ili paniku.

Kako spriječiti bolove u trbuhu?

Iako njihov uzrok u većini slučajeva nije opasan, bolovi u trbuhu vas mogu ometati prilikom obavljanja svakodnevnih aktivnosti. Srećom, moguće ih je ublažiti i umanjiti njihovu pojavu uz ove savjete:

1. Hranite se zdravo i raznovrsno te izbjegavajte namirnice za koje ste ustanovili da vas napuhuju ili uzrokuju grčeve.
2. Umjesto 2 ili 3 obilna obroka, potrudite se jesti više malih obroka u kraćim intervalima jer to olakšava rad probavnom sustavu te pomaže apsorpciji vitamina i minerala iz hrane.
3. Pijte puno vode jer tekućina pomaže kretanju hrane kroz probavni sustav. Pazite da to bude isključivo voda ili nezaslađeni čaj, a ne gazirana i zaslađena pića jer ona mogu uzrokovati plinove.
4. Redovito vježbajte i krećite se što je više moguće jer povećana tjelesna aktivnost pomažu smanjiti bolove i nelagodu u trbuhu.
5. Izbjegavajte stresne situacije kako biste smanjili utjecaj stresa na probavu te pronađite tehnike opuštanja koje vam odgovaraju i prakticirajte ih redovito.

Zdrav životni stil može pomoći u borbi s probavnim problemima, međutim, kad se pojave grčevi, bol i nelagoda u trbuhu, mogu vam pomoći dokazani lijekovi kao što je Buscopan.

PR PR (Foto: PR)

Tablete Buscopan možete koristiti za olakšanje grčeva, bolova i nelagode u želucu i crijevima, a djeluju već u roku od 15 minuta nakon uzimanja.

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju