Sa zdravstvenog stajališta, sendvič može biti ukusan zalogaj s hranjivim i zdravim sastojcima ili pak nutricionistička katastrofa koja nam na duge staze može čak i štetiti. Kako biste izbjegli ovo potonje i dali priliku nekim novim, zdravijim sastojcima, donosimo vam najbolje i najgore namirnice koje se mogu naći između dvije šnite kruha.

NAJZDRAVIJE NAMIRNICE ZA SENDVIČ

1. AVOKADO
Ovo ukusno tropsko voće bogato je nezasićenim masnoćama koje smanjuju razinu lošeg kolesterola LDL, no istodobno povećavaju prisutnost dobrog kolesterola HDL. Osim toga avokado je i bogat izvor antioksidansa koji usporavaju starenje i sadrži vlakna i gotovo dvadeset različitih vitamina i minerala. Uvrstite li ovu zdravu namirnicu u svoj sendvič lakše ćete skinuti i masnoće na području trbuha, a u kombinaciji s povrćem povećat ćete apsorciju antioksidansa čak do trinaest puta.

Majonezu u svojem omiljenom sendviču zamijenite ukusnim namazom od slanutka

2. HUMUS
Majonezu u svojem omiljenom sendviču, zamijenite ovim ukusnim namazom od slanutka. Osim što će dati egzotičniji okus, ovaj specijalitet s Bliskog Istoka ima i duplo manje kalorija od majoneze i mnogo veću nutritivnu vrijednost.

Bogat je proteinima, mineralima i antioksidansima i zato se smatra jednim od najzdravijih namaza na svijetu. Za još bolji okus i malo više boje posegnite za humusom pripremljenim s vegetarijanskim dodacima poput pečenih paprika ili sušenih rajčica.

3. BOSILJAK

Ovi mirisni aromatični listovi, kada su svježi, imaju moćan antibakterijski učinak, što je vrlo važno za naš organizam jer je poznato da su razne upale okidač za prerano starenje i kronične bolesti.

Osim toga, ovaj mediteranski začin, bogat je i vitaminom A, te štiti stanice od štetnog djelovanja slobodnih radikala. Znanstvena istraživanja su pokazala da ima antibiotska i protuupalna svojstva pa se primjenjuje u liječenju probavnih tegoba, a pomaže i kod rješavanja bakterije Escherichie Coli.

4. CRVENI LUK
Osim što štiti organizam od upala, luk pomaže i u borbi protiv bolesti srca, štiteći krvne žile i smanjujući kolesterol. Prirodni spojevi u ovom aromatičnom povrću također pomažu kod jačanja imunološkog sustava, uravnotežuju razinu šećera u krvi, te štiti od kroničnih bolesti, uključujući i rak. Odlučite li se za ovu zdravu namirnicu u svojem sendviču, možete koristi bilo koju sortu.
 

LOŠE NAMIRNICE ZA SENDVIČ

1. BIJELI KRUH
Grupa španjolskih znanstvenika nedavno je završila istraživanje o prehrambenim navikama nekoliko tisuća ispitanika. Konačan zaključak je bio da osobe koje dva puta dnevno jedu bijeli kruh imaju 40 posto više šanse razviti pretilost tijekom idućih pet godina od onih koji su namirnicu konzumirali samo jednom tjedno. Ukoliko ne možete živjeti bez kruha, savjetujemo da koristite isključivo onaj od cijelog zrna, kako bi zaobišli bolesti poput dijabetesa, srčanih problema, raka te ostalih kroničnih bolesti.

2. PRERAĐENO MESO
Mesne prerađevine poput salama i kobasica nisu samo odrezani komadi životinjskih mišića, već su im dodane kemijske supstance za jači okus i mogućnost dužeg skladištenja. Usput povisuju kalorije, masti i razinu natrija.

Uz pregršt problematičnih dodataka hrani kao što su šećeri i umjetne boje, tvornički proizvedeni dresinzi su zadnje što trebate imati na svojoj salati

Primjerice, komad pilećih prsa otprilike ima 90 kalorija, 1 gram masti i 50 miligrama natrija, dok 300 grama začinjene kobasice sa sobom nosi 130 kalorija, 11 grama masti i 480 miligrama natrija. Europski su stručnjaci dokazali da je pretjerano konzumiranje takvog mesa povezano sa srčanim bolestima i razvitkom karcinoma. Također je stopa smrtnosti od navedenih bolesti veća u populaciji koja ima naviku jesti mesne prerađevine.

3. KUPOVNI DRESING
Uz pregršt problematičnih dodataka hrani kao što su šećeri i umjetne boje, tvornički proizvedeni dresinzi su zadnje što trebate imati na svojoj salati. Samo dvije žličice dresinga u sebi imaju 130 kalorija i 400 grama natrija, što je otprilike jedna desetina dnevno preporučenih količina. Umjesto nepotrebnih kemikalija u šarenim artiklima, radije salate začinite jogurtom, limunom, paprom ili ukusnim travama.

4. NADOMJESTAK ZA SIR
Zašto bi itko pored pravog sira jeo njegovu imitaciju? Mnogi se to pitaju, međutim očito je da navedena namirnica ima svoje kupce. Osim što jedna čajna žličica ovog pripravka ima 50 kalorija i 250 miligrama natrija, u sebi sadrži elemente poput šećera, soli i biljnih sirupa. Sve navedeno lako može izbaciti iz ravnoteže zdrav organizam i dovesti ga u stanje pretilosti. Umjesto imitacija, uživajte u pravom siru bilo kojeg oblika.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju