Kada se živa na termometru spusti ispod ništice svi odmah povećamo temperaturu na termostatu ili upalimo još jedan red na peći na struju, no želimo li pobijediti hladnoću moramo se suzdržati. Pravila u prehrani, disanju, hodanju i oblačenju pomoći će vam da se sa zimom suočite licem u lice

1. Održavanje idealne sobne temperature od 18 do 20 °C
Pregrijavanje prostora u kojem boravimo ne preporuča se, jer  prilikom izlaska iz tople prostorije na hladan zrak dolazi do šoka, pri čemu se krvne žile naglo stisnu što kod osjetljivih može izazavati pojavu Raynaudove bolesti. Ona izaziva promjene u sitnim krvnim žilama pa dolazi do trenutnog grča nakon kojeg ruke i noge ostaju bez krvi. Stoga je rješenje u postupnoj pripremi tijela na izlazak u hladnije.

Kofein iz kave i tein iz čaja blokiraju receptore u krvnim žilama i sprječavaju sužavanje žila kada je hladno, stoga ih zimi treba izbjegavati

2. Izbjegavanje kofeina i teina
Topli napitci trenutačno djeluju povoljno na zagrijavanje tijela, no ispijanje omiljenih kao što su kava i čaj zimi se ne preporuča. Naime kofein iz kave i tein iz čaja blokiraju receptore u krvnim žilama i sprječavaju sužavanje žila kada je hladno. Pri tomu dolazi do širenja krvnih žila i tijelo se ne može ugrijati. Stoga se preporuča birati bezkofeinske pripravke i biljne čajeve.

>>Oprez! 6 namirnica koje pogoršavaju prehladu

3. Tijekom šetnje ruke držite podalje od džepova
Jednostavan trik za zagrijavanje prilikom šetnje je držanje ruku podalje od džepova. Naime energičnim hodom i zamahivanjem rukama dolazi do poticanja cirkulacije, a samim time i do podizanja tjelesne temperature.

4. Pravilan izbor namirnica bogatih proteinima
Izbor prehrane zimi igra veliku ulogu u održavanju tjelesne temperature i stvaranju otpornosti na hladnoću. Istraživanja pokazuju kako su pravi odabir namirnice koje sadrže više proteina, naime njihova probava podiže temperaturu bolje nego konzumacija ugljikohidrati i masti.
Proteini daju više metaboličke topline, za razliku od uvriježenog mišljenja kako to rade masti.

Namirnice koje sadrže više proteina podižu tjelesnu temperaturu i brane tijelo od hladnoće

5. Pravilno disanje
Pravilno udisanje zraka utječe na tjelesnu temperaturu. Naime, disanjem kroz nos zrak se dodatno zagrijava i filtrira pa dok dolazi do pluća već je prilagođen tjelesnoj temperaturi, što sprječava prehlade i infekcije.

6. Obuća u ulozi termofora
Ugrijati cipele na radijatoru trik je koji će tjelesnu temperaturu održati stabilnom jer hladnoća najčešće kreće od stopala. Što su cipele toplije, stopala se teže hlade i imaju funkciju termofora na tijelo.

7. Kreme za njegu kože prilagođene zimskim uvjetima
Kreme koje koristimo tijekom zimskih mjeseci treba prilagoditi novim uvjetima, hidratantne kreme nisu prilagođene hladnoći pa oštećuju kožu. Rješenje su kreme obogaćene masnom formom, površina kože izritirana ekcemom ili dermatitisom zahtjeva dodatnu pažnju, jer upaljena koža gubi više topline.


 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju