Dukan dijeta jedna je od najpopularnijih režima reducirane prehrane u čija su se obećanja uvjerili mnogi koji su u relativno kratkom periodu postigli željenu težinu. No, uz sve njezine prednosti morate biti svjesni i nedostataka zbog kojih ne biste s Dukan dijetom trebali krenuti brzopleto i samo na temelju prijateljičinih skinutih kilograma

Jedna od najpopularnijih dijeta svakako je Dukan dijeta, osmišljena od strane francuskog doktora medicine i nutricionista Pierra Dukana.

Dukan dijeta se sastoji od 4 faze u kojima se vremenski zadržavamo ovisno o težini koju želimo postići, odnosno koliko kilograma želimo skinuti.

Prva faza (faza napada u trajanju od 3 do 10 dana) dozvoljava isključivo unos proteina. U drugoj fazi Dukan dijete (fazi izmjene koja traje do postizanja željene težine) izmjenjuje se unos proteina i proteina s povrćem.

Naredna faza  konsolidacije nastupa u trenutku postizanja željene težine traje 10 dana za svaki izgubljeni kilogram. Posljednja faza stabilizacije, način je prehrane za cijeli život koji zahtjeva obavezno svakodnevno kretanje.

Uz sve prednosti Dukan dijete morate biti svjesni i nedostataka zbog kojih s njom ne smijete krenuti brzopleto

Prednosti Dukan dijete:
1. Motivacija. Rezultati su brzo vidljivi, ali uz naglasak da na laskavu brojku na vagi utječe i gubitak vode)

2. Konkretan popis namirnica (olakšava izbor namirnica i potiče na držanje tog plana)

3. Obavezan zajutrak (ovaj obrok ključan kod svakog zdravog oblika prehrane, pa tako i prilikom regulacije tjelesne težine)

4. Propisanih 30 minuta tjelesne aktivnosti dnevno (što je posebno poticajno kod fizički neaktivnih osoba)

Nedostaci Dukan dijete:
1. Stroga kalorijska restrikcija. Dnevni unos od 1.100 do 1.300 kalorija kroz duži vremenski period nije za svakoga preporučljiv, jer se u obzir trebaju uzeti tjelesne aktivnosti pojedinca kao i njegov životni stil. Ukoliko se tijelo izlaže kakvim dodatnim naporima zbog kojih se tijelo više 'troši' vrlo će lako doći do deficita energije i umora.

2. Moguća zasićenost menijem
. Ograničena lista namirnica u prve 3 faze, onima kojima se teško disciplinirati na suženi popis dozvoljene hrane mogao bi biti preveliki izazov.

3. Umor, zadah iz usta, nervoza, konstipacija, problemi s kosom, kožom i noktima do kojih dolazi zbog malog unosa ugljikohidrati mogu se javiti ove neželjene nuspojave.

4. Dobivanje energije isključivo iz proteina (u početnim fazama) radi ograničavanja ugljikohidrata i masti što dovodi do zakiseljenosti organizma (acidoze) i stvaranja keto spojeva; acetona koji radi štetu mozgu te stavaranje velike koncentracije dušika čime opterećujemo jetru i bubrege.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju