Boje voća i povrća nisu samo ukras na tanjuru jer svojstva koje svaki plod ima pozitivno utječu na naše zdravlje, a svaka pojedinačna boja odgovorna je za održavanje glavnih funkcija u organizmu. Crveni plodovi štite srce, zeleni čiste organizam, bijeli jačaju imunitet, narančasti su odgovorni za zdravlje kože, a ljubičasti za moždane vijuge i produljenje životnog vijeka

BIJELO - JAČA IMUNITET
Krumpir, cvjetača, repa, gljive, češnjak, jabuke, kruške najčešće ne privlače svojim izgledom, no njihova bljedunjava boja krije ogroman izvor važnih nutrijenata koji štite i jačaju imunitet.
Bijelo povrće bogato je vlaknima, magnezijem i kalijem. Krumpir je izvor vitamina C, sadrži otporan škrob koji djeluje kao zaštitnik probavnog sustava u prevenciji kod karcinoma i kolesterola. Cvjetača obiluje vlaknima, jabuke i kruške sadrže fitokemikaliju kvercetin koja je snažan antioksidans.

Savjet: Zbog svih prednosti preporuča se dnevni unos bijelog voća i povrća i to barem dviju porcija, pri čemu sve navedeno povrće konzumirano svježe ima desetorostruko jače djelovanje na zdravlje negoli kuhano.

>>Fascinatna sličnost! 4 namirnice koje podsjećaju (i djeluju) na organe

CRVENO - ŠTITI SRCE
Crveni grejp, grožđe, lubenica, brusnice, jagode, višnje, nar, rajčica, paprika, rotkvice, radič svi ovi plodovi obojani u crveno bogati su izvor karotena i antioksidansa iznimno važnih u zaštiti krvožilnog sustava. Flavonoidi koje sadrže u obilju zaslužni su za zdravlje srca, pomažu u održavanju koncentracije i sprječavaju brojne infekcije.

Savjet:
Kako bi stvorili naviku konzumiranja crvenih plodova jednostavno ih ubacite u svaki obrok primjerice brusnicu u doručak, kapljicu chilli umaka u ručak, crveni luk i papriku u salatu.

Crvena hrana je prepuna antioksidansa koji štite od bolesti srca, bijela jača imunitet, narančasta obnavlja stanice kože dok zelena čisti tijelo



ZELENO - ČISTI I OBNAVLJA ORGANIZAM
Najzastupljenije povrće koje su nam od malena servirali na tanjuru ujedno je i najraznovrsnije špinat, brokula, kupus, grašak, mahune, paprika, mladi luk, šparoge, rikola, poriluk, leća, paprika, prokulica, avokado, kivi, grožđe.

Niz se još nastavlja, a najvažnije je znati kako su zeleni plodovi izvori važnih antioksidansa luteina i karotenoida, sadrže željezo, folnu kiselinu, kalcij, betakaroten. Njihova najjača funkcija je u čišćenju organizma, najčešće se provodi detoksikacija upravo zelenim voćem i povrćem jer ono tijelo istovremeno hrani, odmara i čisti.

Savjet:
Dan započnite zelenim smoothiem, ručak začinite kratko termički obrađenim zelenim povrćem, dok je za večeru mješavina zelenila kuhanog poriluka, leće i svježe rukole s par kapi maslinova ulja i limuna iscjeljujuća.

NARANČASTO I ŽUTO - ŠTITI KOŽU
Osvježavajuće boje marelice, manga, breskve, naranče, ananasa, grejpa, nektarine, papaje, bundeve, mrkva, kukuruza, paprike upravo jednako kao što izgledaju djeluju na organizam.

Betakaroten kojim ovi plodovi obiluju naš organizam pretvara u vitamin A koji štiti kožu od utjecaja slobodnih radikala. Tu su još obilje kalija, fosfora, magnezija, natrija, sumpora i kalcija koji hrane svaku stanicu u tijelu. Antioksidansi kojima obiluju pomažu u očuvanju dišnog sustava i ublažavaju upalne procese, te su zaslužni za blistavu i sjajnu kožu.

Savjet:
Sok od svježe cijeđenih citrusa s naribanom koricom, ukoliko se radi o domaćem plodu, djeluje poput injekcije vitamina i minerala na organizam. Povrće se preporuča konzumirati što kraće termički obrađeno a idealno je svježe narezano u salati.

LJUBIČASTO I PLAVO
- POSPJEŠUJE RAD MOZGA
Šljive, grožđe, grožđice, borovnice, crni ribiz, kupine, patlidžan, crveno zelje, ljubičasti luk sve su ovo ljepotice koje karakterizira baršunasta ljubičasta boja zaslužna upravo za niz zdravih učinaka koje ovi plodovi imaju na naše zdravlje.

Antocijani su snažni antioksidansi koji vežu i neutraliziraju visoko reaktivne, slobodne radikale, sprečavaju štetno djelovanje UV zračenja te imaju i antibakterijska svojstva. Razlog su zbog kojih ovi plodovi pospješuju motoričku koordinaciju, koncentraciju i čuvaju vid.

Savjet:
Nekoliko suhih šljiva i borovnica ubacite u doručak, grožđice pospite po salati s naribanim crvenim zeljem, za večeru u pećnici pripremite patlidžan i plavi krumpir i obavezno ga konzumirajte s koricom.
 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju