Tijelo u prosjeku dnevno proizvede oko 2 litre plinova koji se u velikom postotku sastoje od bezmirisnih para. No nelagodu stvaraju plinovi neugodnog mirisa koji su prouzrokovani prehranom i progutanim zrakom tijekom jedenja zbog čega dolazi do nadimanja i naposljetku ispuštanja 'vjetrova' . Kako bi ovu prirodnu, ali vrlo neugodnu pojavu držali pod kontrolom donosimo 5 načina koji doista pomažu u reguliranju neprihvatljivog smrdljivca


Plinovi u tijelu nastaju prije svega zbog teško probavljive hrane ili prehrane koja sadrži mnogo ugljikohidrata i šećera. Poznato je kako su grahorice najčešći uzročnici plinova, a razlog tome je rafinoza - šećer koji sadrže u velikim postocima, uzročnici stvaranja neugodnih zvukova i neprijatnih mirisa su i laktoza i fruktoza koje su sastojci sladoleda, kruha i sira.

Osim toga način na koji konzumirate hranu uvelike utječe na probavu, jer hlapljivim i brzim gutanjem hrane unosimo velike količine zraka u tijelo koji poslije mora izići van.

>>Piće koje 'ubija' sve tjelesne neugodne miris

Kako bi se riješili jedne od najvećih neugodnosti pokušajte u svoje navike uvesti ove promjene: 

Tijekom obroka nastojte smanjiti unos tekućine posebice gaziranih sokova koji su prepuni sode i šećera koji uzrokuju stvaranje neugodnih plinova



1. Grahorice uzrokuju nadutost i plinove no s obzirom da sadrže vrlo hranjive sastojke nikako ih ne biste trebali u potpunosti izbjegavati. Tijekom kuhanja u varivo od grahorica dodajte žlicu jabučnog octa ili par zrnaca anisa i komorača. Ovi začini pomoći će u probavljanju i nesmetanom radu crijeva.

2. Tijekom obroka nastojte smanjiti unos tekućine posebice gaziranih sokova koji su prepuni plinaCO2. Mjehurići koji gutate ostaju u vašem trbuhu i na njih se lijepe bakterije iz crijeva, zajedno prouzrokuju neugodne i glasne plinove.

3. Brza hrana sadrži kemijske aditive koji se tijekom vremena formiraju u nakupine u crijevima te uzrokuju nadutost i naposljetku neugodan plin kojeg stvaraju bakterije u debelom crijevu. Izbjegavajte brze zalogaje i zamijenite ih kuhanim jelima.

4. Čaj od kima najuspješniji je u kod probavnih smetnji. Jednu čajnu žlicu svježih smrvljenih plodova kima prelijte s 2dcl vrele vode i pustite da odstoji. Pijte po jednu šalicu na dan, a u situacijama kada vas plinovi učestalo muče, povećajte količinu na tri šalice dnevno.

5. Masiranje trbuha u smjeru kazaljke na satu kao i topli oblozi ili kupka također pomažu u kontroliranju negodnih plinova. Spori rad crijeva vanjski ugodni podražaji mogu ubrzati i pomoći da se hrana lakše probavi.
 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju