Obilje voća i povrća u ljetnim mjesecima omogućuje nam da pročistimo organizam i napumpamo ga mineralima i vitaminima, a izgledu podarimo svježi i prirodno blistav izgled. A oni obojani narančastom bojom omogućit će nam zdravo sunčanje i baršunastu kožu

Narančasto voće i povrće obiluje karotenoidima, posebno beta-karotenom, sastojcima koji su nam trenutno najpotrebniji, jer štite kožu od štetnog utjecaja UV zračenja i od prijevremenog starenja'.

Breskva
Osim karotenoidima breskva je izuzetno bogata vitaminom A, vitaminima B grupe, kao i vitaminom C. Od minerala sadrži najviše kalija, fosfora, magnezija, natrija, sumpora i kalcija. Ubraja se u rijetko voće koje sadrži selen. Za pozitivan utjecaj na zdravlje dnevno su dovoljne dvije breskve. Poželjno je da ih ne kuhate, pečete ili pasirate već ih konzumirajte sirove.

Marelica
Sadrži vitamin C, vitamine B kompleksa i beta-karoten (provitamin A), dosta kalija, kalcija, magnezija, fosfora, sumpora i željeza, i malo vlakana. Posebno odgovaraju srčanim bolesnicima, jer imaju dosta kalija, a malo natrija. Zahvalna je i za obranu organizma od infekcije, jačanje zuba i kostiju, poboljšanje vida i obnovu tkiva. Konzumirana prije obroka, potiče probavu, a zbog željeza idealna je za jelovnik slabokrvnih. Zdravim osobama su dovoljne od tri do četiri marelice dnevno.

Mango
Sadrži puno vitamina A, E i C, vitamine B grupe (pogotovo B 6) i vitamin K, koji ima važnu ulogu u procesu zgrušavanja krvi. Od minerala bogat je kalijem i bakrom. Mango je bogat i linolnom kiselinom, značajnom za funkciju lojnih žlijezda.

Bundeva
'Meso' bundeve idealna je hrana za one koji žele da smršaviti. U njoj se nalazi skoro 90 posto vode, dok masnoće gotovo i nema. Bogata je vitaminima C, B 1, B 2, B 3, B 6, provitaminom A, niacinom i folnom kiselinom, a od minerala sadrži kalij, kalcij, fosfor i željezo. Sadrži i vitamin E koji ima antikancerogeno djelovanje. Bundevine sjemenke sadrže biljne hormone fitosterine, koji povoljno djeluju kod benignih povećanja prostate i tegoba s mokraćnim mjehurom.

Mrkva
Izrazito je bogata beta-karotenom, a smatra se i jednim od najjačih prirodnih antioksidansa. Potrebno ju je jesti svježu kako bi se sačuvali svi njeni hranjivi potencijali. Onima koji žele brže dobiti preplanulu boju, i pri tome sačuvati zdravu i lijepu kožu, preporučuje se da dva mjeseca pre odmora u jelovnik obavezno uvrste mrkvu.

>> 9 najčešćih grešaka koje radite na plaži

>> Hrana za bolji izgled i trikovi za dulji život

Dinja
Osim vitamina A, sadrži vitamine B grupe i vitamin C, a od minerala najviše kalija, fosfora, magnezija i kalcija. Odličan je diuretik, jača imunološki sustav, a posebno se preporučuje kod problema sa aknama. Dinju često nazivaju domaćom bananom, jer sadrži velike količine škroba i kalija. Preporučuje se po jedna šnita dva puta tjedno, dok se dijabetičarima i osobama sa povišenim trigliceridima savjetuje oprez, jer dinja brzo podiže nivo šećera u krvi.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju