Gosti tribine u organizaciji Biovege 'Mystic Ekotribina: Istine i zablude o ekoproizvodima' bili su ekopoljoprivrednici Zlata Nanić i Damir Rosipal koji su podijelili vlastita iskustva i dali odgovore na pitanja poput: Što je to ekoproizvod, kako potrošači mogu prepoznati ekoproizvod, zašto su cijene ekoproizvoda više od konvencionalnih, je li sve što je domaće i ekološko?
Izrazi poput bio, eko i organski široj javnosti znaju biti dosta zbunjujuće no to su zapravo sinonimi. U Hrvatskoj se uvriježeno koriste termini ekoproizvod i ekouzgoj, dok je u inozemstvu najčešći izraz organic ili biologisch.
Jedna od čestih zabluda kod hrvatskog potrošača jest što mišljenje da je sve što je domaće i ekološko. Tome pridonose i prodavači na tržnici koji stalno viču da imaju ekološke proizvode, no onda se ispostavi da to nisu.
'Na tržnici svi govore domaće, no to i nije baš tako jer mnogi koriste pesticide. Često ljudi misle ako je domaći hrvatski proizvod da je to automatski ekološko, no to nije tako. Integralno isto tako nije nužno ekološko jer žitarica mora biti ekološki uzgojena i mljevena na mlinu na ekološki način da bi bila ekološka. Velika je razlika domaće i ekološko. Domaće je u jednu ruku puno kemije', izjavio je Zlatan Nanić.
Biovega je uvoznik i distributer ekoproizvoda koji nailaze na probleme u trenutku kada im nisu dostupni domaći ekološki proizvodi i moraju posegnuti za uvozom, no naši potrošači ne shvaćaju da i uvozan proizvod može biti ekološki proizvod upravo zbog pogrešnog stava da je domaće ekološko.
Ekoznak je jedini znak koji potvrđuje da je neki proizvod ekološki, jer je potrebno 95 posto ekosastojaka da bi proizvod bio ekološki ,a s manje sastojaka on to nije.
Pravi ekoproizvod mora imati certifikat da ste se na svom imanju u preradi, skladištenju i uvozu pridržavali svih pravila koja nalažu odredbe zakona.