Sva sredstva moraju imati jasno naznačenu zaštitu od UVA i UVB zračenja. Prvi krug označava UVA (na testu je bez te oznake bio Ilrido gel), zaštita od UVB zračenja označena je faktorom SPF

Skuplja sredstva za sunčanje ujedno nisu jamstvo bolje kvalitete, a nije to ni kupnja u ljekarnama, pokazalo je još jednom testiranje koje je proveo Savez potrošača Slovenije, a prenio ga Cosmopolitan. Testirali su 16 sredstava za zaštitu od sunca sa srednjim zaštitnim faktorom, uglavnom zvučnih imena, čije cijene čine široku lepezu u rasponu od 0,99 eura do čak 40,79 eura za 100 mililitara. Pažnju su obratili i na različite tvrdnje na proizvodu, kao što je 'dermatološki ispitano', 'antialergijska', 'bez parabena', 'nije testirano na životinjama' te na upute o proizvodu.

>> Priručnik za sunčanje: Pretvorite neprijatelja u prijatelja!

Otkrivena su dva odstupanja od navedene UVB zaštite. Ilridovom pak gelu sa zaštitnim faktorom 25 izmjerena je zaštita 19,8 SPF. S druge strane, u Shiseidovom losionu sa SPF 15 izmjerena zaštita gotovo je dvostruka: 28,6. Neki su razočarali kad je o vodootpornosti riječ. Marke Cien Sun, Eucerin, Lancaster, Daylong in Shiseido pale su na testu vodootpornosti iako to svojstvo oglašavaju na ambalaži.

Inače, sva sredstva moraju imati jasno naznačenu zaštitu od UVA i UVB zračenja. Prvi krug označava UVA (na testu je bez te oznake bio Ilrido gel), zaštita od UVB zračenja označena je faktorom SPF. Srednja razina zaštite podrazumijeva zaštitne faktore SPF 15, 20 i 25. U savezu upozoravaju da proizvodi s faktorom SPF manjim od 6 nisu namijenjeni zaštiti od sunca, dok je gornja granica zaštite 50+.

>> Oprez! Pravilno zaštitite djecu od sunca

>> 10 mitova o nastajanju bora

Kad je riječ o uputama za korištenje proizvoda, slabo su ocijenjeni Daylong, Lancaster, Lavera i Shiseido. Naime, iako imaju dovoljno dobre informacije, navedene su na kartonskoj ambalaži ili popratnom listu, a to potrošači odbace i ne nose sa sobom na plažu. Najbolji pristup europskim smjernicama o odgovarajućoj zaštiti od sunca koja bi trebala biti naznačena na ambalaži imaju sredstva Sundance (DM) i Ciena Sun (Lidl).

'Ponovno se pokazalo da je teško kupovati sredstva za zaštitu od sunca napamet, da nismo sto posto sigurni da će nas kvalitetno zaštititi. Zato je najbolje što je moguće više izbjegavati sunce, a željeni preplanuli ten dobit ćemo i u hladu i kupanjem', poručio je Boštjan Okorn, voditelj testiranja u slovenskom potrošačkom savezu.(Agencija VLM)

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju