Kako su preživjeli lockdown, na koji način su se modni brandovi prilagodili novim okolnostima i koliko je izazova ispred nas, otkrila su nam ključna imena modne scene. Obilježavanje 30. sezone Bipa FASHION.HR-a najbolja je prilika za ugostiti eminentna dizajnerska imena, modne urednike i novinare, fotografe, stiliste i influencere, koji su brojnoj publici otkrili svoja iskustva i predviđanja. Baš poput svjetske modne scene, i domaći modni stručnjaci slažu se da se originalnim idejama i konceptima i dobrim poslovnim planiranjem mogu svladati svi izazovi.
Nikad uzbudljiviji tjedan mode Bipa FASHION.HR započeo je u bivšem kinu Urania razgovorima o modi u sklopu programa FASHION TALKS
Moda se, kao i sve druge djelatnosti, prilagođava tržištu i okolnostima, a da hrvatski dizajneri ne kasne u odnosu na globalna kretanja, najbolje pokazuju brojne capsule kolekcije koje su putem vlastitih webshopova tijekom proteklog lockdowna izbacili i domaći modni brandovi.
Važno je reagirati na potrebe tržišta, ponuditi poželjan dizajn uz dobru cijenu, istaknula je doajenka hrvatske mode Ksenija Vrbanić na panelu „Budućnost hrvatske modne scene“ na kojem su gostovali i Martina Vrdoljak Ranilović, Aleksandar Šekuljica, Ivan Tandarić i Marko Šabarić. Veličina našeg tržišta, prema riječima dizajnera Ivana Tandarića, zapravo je naša prednost jer možemo brzo reagirati na promjene, ali važno je ulagati u stručnjake i modne obrtnike čije je znanje potrebno za razvoj dobrog dizajnerskog proizvoda. Budućnost, složili su se dizajneri u razgovoru s modnom urednicom Mateom Rozinom Nikšić, vide u spoju autentičnosti, kvalitete i novih trendova poput digitalne mode.
Originalnosti nije nedostajalo na panelu #RethinkFashion by Perwoll koji je okupio najpoznatije fashionistice: influencericu Doru Predojević, modnu urednicu Vesnu Blašković, stilistice Ivanu Pavić i Barbaru Repe. Prepoznatljive po istančanom modnom stilu, otkrile su publici kako one rješavaju problem pod imenom „nemam ništa za odjenuti“. Slow fashion, zaključile su sudionice panela pod vodstvom Nevene Rendeli Vejzović, je jedini održivi koncept. Ulaganje u kvalitetne komade, vrhunske materijale i odjeću koja se uklapa u osobni stil, svakoga čini jedinstvenom modnom ikonom. Vintage dućani ili modni buvljaci u kombinaciji s originalnim dizajnerskim komadima dokaz su da je slow fashion postala filozofija koju promoviraju i modni mediji kao dokaz kreativnosti i stila.
O ulozi medija, tiskanih i digitalnih, razgovaralo se na panelu „Svijet editorijala u vrijeme Instagrama“ na kojem su modnom uredniku Marku Banjavčiću tajne zanata otkrili modni fotografi Franjo Matković i Goran Čižmešija te modna blogerica Sonja Kovač. Da hrvatske modne snage prate vodeće svjetske trendove, pokazali su svojim primjerima jer su njihovi radovi nerijetko objavljivani u globalno poznatim modnim izdanjima. One man band kao mali produkcijski tim, ne mora nužno biti ograničavajući faktor jer kreativnost je tim veća i jača, a otvaranje prema digitalnom svijetu, posebice svijetu Instagrama, istaknuli su kao nužnost i odlično približavanje mode široj javnosti.
Poruke sudionika sva tri panela na FASHION TALKS pozdravljaju nove okolnosti u kojima će kvalitetan dizajn pronaći svoje mjesto na tržištu, a upravo platforma FASHION.HR već 30 sezona u korak s vodećim svjetskim trendovima promovira hrvatske modne brandove. Nakon razgovora o modi, program Bipa FASHION.HR-a nastavit će se modnim revijama u Parku skulptura zagrebačke Gliptoteke. Nove kolekcije predstavit će Robert Sever, Ivica Skoko, BiteMyStyle by Zoran Aragović, Marina Design, Arileo i Les Emaux.