Žene nisu jednodimenzionalna bića koja mare samo za frizuru i šminku. Treba stati na kraj rodnim stereotipima, čak i kada se oni skrivaju na nevinim mjestima poput emotikona
Proizvođač higijenskih uložaka ‘Always’ pokrenuo je novu fazu u svojoj popularnoj kampanji za emancipicaju djevojčica #LikeAGirl (Poput djevojke), koja na kritički način sagledava kako su mlade žene prezentirane kroz emotikone u elektronskoj komunikaciji.
Možda se na prvu loptu čini bezazleno, ali emotikoni su vrlo rašireni u današnjem društvu, a gledaju na žene kao na jednodimenzionalna bića. Na raspolaganju su prizori mladenki i princeza koje vode brigu o frizuri, cipelama i lakiranju noktiju, nose ružičastu odjeću i gledaju svijet kroz naočale iste boje.Možda se na prvu loptu čini bezazleno, ali emotikoni su vrlo rašireni u današnjem društvu, a gledaju na žene kao na jednodimenzionalna bića koja vode brigu samo o frizuri i noktima.
Video napravljen u suradnji s dokumentaristicom Lucy Walker otkriva kako u elektronskom dopisivanju nedostaje progresivnih emotikona koje predstavljaju žene koje se bave sportom – npr. što dižu utege, uče bubnjati ili imaju karijeru odvjetnice, policajke i slično.
'Naravno da su društvena ograničenja za žene mnogo šira od emotikona, ali kada smo shvatili kakve se sterotipne poruke skrivaju na nevinim mjestima, to nas je motiviralo da zatražimo promjenu.
Djevojke su zapanjujuće, i mi se nećemo prestati boriti protiv ograničenja, dok se svaka od njih ne bude osjećala nezaustavljivo,' pojasnila je motive iza snimanja videa Michelle Beaten, brand direktorica kompanije Procter & Gamble.
Čak 81 posto mladih žena u dobnoj skupini od 16 do 24 godine koriste ovaj alat u svakodnevnoj komunikaciji, no rijetko koja se može poistovjetiti s dostupnim izborima.
U videu koji potiče emancipaciju pogledajte kako mlade djevojke gledaju na ovu problematiku, i kakve bi emotikone voljele vidjeti u budućnosti.
Pogledajte dirljivu reklamu iz kampanje #LikeAGirl koja opisuje kako cure trče.