Martina Tuta, poznatija kao Biljkoljupka, voli reći kako je sve oko nje jedan predivan, šareni biljni svijet. U njega se zaljubila još kao dijete, kada su je po šumama i livadama Učke i Gorskog kotara vodili njen nono i djed. Ne samo da su je vodili, nego je s njima naučila raspoznavati ljekovito bilje poput stolisnika, gospine trave, kadulje, smilja, ali i raditi sirupe za kašalj od vrškova jele i smreke, te ukusne i trpke pekmeze od drijena.

Galerija Martina Tuta vlasnica je brenda Biljkoljupka Martina Tuta vlasnica je brenda Biljkoljupka Martina Tuta sa suprugom Markom i njihovim psićem +6 Proizvod brenda Biljkoljupka

Obožavala sam s njima ići u šumu, to je bio moj istinski happy place i uvijek sam maštala o tome da ću jednog dana imati svoju drvenu kućicu u šumi, kaže Martina Tuta, vlasnica brenda Biljkoljupka. Ljubav prema prirodi i ljekovitom bilju koja je stvorena obiteljskom predajom još u djetinjstvu tinjala je u Martini kroz čitavo odrastanje. No, tek se dolaskom pandemije covida ta ljubav pretvara se u hobi i taj hobi potom u posao.

Naime, početkom pandemije, doslovce preko noći ostala je bez posla u turizmu i odlučila da nema smisla sjediti doma i ne raditi ništa, to jednostavno nije njezin stil. U tom trenutku na Facebooku je vidjela oglas o online školi ljekovitog bilja i upisala je istog trena.

Ta škola vraća moju djetinju fascinaciju ljekovitim biljem i polako počinjem pričati i javno o njegovim blagodatima. Ime 'Biljkoljupka' došlo mi je doslovce preko noći, u snu, te otvaram svoj profil na društvenim mrežama, a uskoro i prvu web stranicu te vlastiti OPG, otkriva.

Proizvodi hrvatskog brenda Biljkoljupka - 6 Proizvod hrvatskog brenda Biljkoljupka (Foto: Hirsch studio)

Prijavila se na Startup inkubator grada Rijeke gdje je sa svojom idejom Kuće ljekovitog bilja osvojila treće mjesto, a dobiveni novac uložila je u daljnju edukaciju za kliničkog fitoterapeuta. Upravo ta edukacija, ali i Martinin osobni put kroz ginekološke probleme poput endometrioze, trudnoće, preuranjenog poroda, postpartuma i postporođajne depresije definiraju smjer rada brenda Biljkoljupka, kojem je okrenuta i danas, a to je žensko reproduktivno i holističko zdravlje. Upravo tom području okrenuta je i većina njenih proizvoda te edukacije koje često održava, kako uživo tako i online.

Biljke za svoje proizvode, kao što su tinkture i određeni macerati, nabavlja u njihovim prirodnim staništima - riječ je o području od Istre i Učke, preko kvarnerskih otoka, pa sve do Velebita, Gacke doline i Gorskog kotara. Bilje najčešće beru suprug i ona, ali ponekad im u pomoć uskače i suprugova obitelj, lokalno stanovništvo, ali i pokoji prijatelj kojeg zanima ta tematika.

Naši su proizvodi miks biljnih dodataka prehrani i kozmetičkih proizvoda. Pošto su svi kupci žene, najpopularniji su upravo oni proizvodi koji direktno doprinose ženskom zdravlju, a to su primjerice tinkture Sexy Lady i Utjeha Žene, te tintkure Oh, Cramp! koja je odlična kod menstrualnih bolova te 'Go easy on me,baby!' koja pomaže trudnicama za što lakši i brži porod.

Proizvodi hrvatskog brenda Biljkoljupka - 3 Proizvod hrvatskog brenda Biljkoljupka (Foto: Hirsch studio)

Bestselleri su nam definitivno premium deo roll-on Hygea te balzam za intimnu njegu Vulvalicious koji je toliko svestran da ga u šali zovemo SVElicious, kaže. Nedavno su plasirali i liniju za bebe i djecu, pa su tako mame oduševljene tinkturom Abrakadabra za dječji imunitet te kremom za pelensko područje Babylicious, koja je pogodna čak i za atopijsku kožu.

"Martina, jesi li ti svjesna da mijenjaš naše živote?"

Najnoviji proizvod brenda Biljkoljupka, hot senzualno ulje "Kiss Of Freya", apsolutna je senzacija i za žene i za muškarce jer funkcionira kao trenutno prvi i jedni sto posto prirodni lubrikant na našem tržištu koji ima efekt zagrijavanja, a istodobno, za razliku od konfekcijskih lubrikanata, nije štetan za parove koji pokušavaju zatrudnjeti, odličan je za žene koje imaju problema sa suhoćom rodnice, ali i za sve one parove koji bi rado začinili svoj seksualni život.

Povratne informacije na senzualno ulje 'Kiss Of Freya' su genijalne!

Inače nam se najviše javljaju žene s problemima poput endometrioze, pcos-a, mioma, žene koje ne mogu ostvariti trudnoću, koje imaju bolne cikluse, simptome perimenopauze… I svaki dan, doslovce svaki, dobivamo predivne povratne informacije. Od smanjenja i nestanka cisti, preko normalizacije ciklusa i simptoma PMS-a, smanjenjem boli, pa čak i o ostvarenju trudnoće. Pomogli smo preko 30 parova koji su imali problema s neplodnošću i ono što mi je napisala upravo jedna od tih žena koja je zatrudnjela je nešto što neću nikad zaboraviti. Napisala je: 'Martina, jesi li ti svjesna da mijenjaš naše živote?' I da, to me ostavilo bez teksta. I s ogromnom odgovornošću prema ovome što radim.

Sjećam se, kad sam započela ovu priču bila sam doslovce bez kune u džepu. Pandemija je mojoj maloj obitelji uzela preko noći sve prihode.

A ja sam trebala kupiti prve sirovine i kozmetički pribor kako bih mogla krenuti u izradu svojih prvih kozmetičkih proizvoda. I tada mi je mama, koja je također bila u teškoj financijskoj situaciji, posudila svojih 1000 kuna s kojima sam kupila ono primarno što mi je trebalo. I tada sam obećala samoj sebi da idem all in, i da nema šanse da odustanem, ispričala nam je Martina Tuta.

Proizvod brenda Biljkoljupka Proizvod brenda Biljkoljupka (Foto: Indigoblu weddings)

Kasnije, kroz svoju osobnu priču s kojom je uvijek bila i na van vrlo iskrena i transparentna, najviše je rezonirala upravo sa ženama koje su prolazile takve ili slične stvari (ginekološke probleme, dijagnoze, rizičnu trudnoću, izazove postpartuma, psihološke probleme, pa majčinstvo kao jednu kompletno novu ulogu) i to je postao, na vrlo prirodan način, njen smjer djelovanja. Tako je, primjerice, lansirala i baby & kids liniju - upravo u trenu kad je sa svojom bebom prolazila taj put, preko problema s pronalaskom kvalitetne kreme za guzu, sve do izazova sa stalnim bolestima sada kad je u ranoj toddler fazi.

Martina je klinički fitoterapeut; za razliku od travara koji svoje znanje temelje na narodnoj mudrosti i predaji o ljekovitom bilju, fitoterapeut se dodatno educira o kemizmu djelovanja samog bilja, kao i o ljudskoj anatomiji, a klinički se fitoterapeut još više usmjerava ka pristupu baziranom na dokazima u proučavanju interakcije ljekovitog bilja i ljudskog tijela, proučavaju se kliničke studije, ulazi se u specifična ljudska stanja i boljke...

Normalno je, primjerice, u zapadnim zemljama Europe, da klinički fitoterapeuti blisko surađuju i s medicinskom te farmaceutskom strukom, nutricionistima, psihoterapeutima i drugim stručnjacima kako bi pružili holistički pristup liječenju pacijenata, dodaje vlasnica brenda Biljkoljupka koja je 2021. počela organizirati i radionice uživo.

Od samog početka znala je da želi stvarati unikatne radionice koje će pričati priču i na koje će se žene rado vraćati. S obzirom na njeno dugogodišnje iskustvo rada u turizmu, htjela se okrenuti onom najboljem što Hrvatska nudi, a to su predivna prirodna, kulturna i povijesna baština. Nerijetko tako na radionicama i retreatovima spaja fitoterapiju i samu prirodu s pričama i bajkama iz staroslavenske mitologije, potom su tu nerijetko i teme iz domene osobnog rasta i razvoja, wellnessa i holističkog zdravlja.

Ekspedicija "Put u središte Žene"

Redovito su to druženja na kojima ili slikamo ili radimo predmete od gline, tradicionalni nakit... Također, u svoje retreatove često volim pozvati na suradnju i žene koje se bave komplementarnim područjima rada, i to funkcionira baš smisleno i nadopunjujuće. Istinski vjerujem da žena ženi može biti i jest podrška. Samo trebamo znati odabrati one prave, kao uostalom i naše životne partnere.

Presretna sam što je vrijednost jednog od mojih retreatova, a riječ je o 'Putu Junakinje kroz Gacku dolinu' prepoznala i Hrvatska gospodarska komora koja mi je 2021. godine dodijelila priznanje za promicanje vrijednosti i održivog turizma na području Gacke doline u Lici, govori. Ono čemu se pak ove godine najviše veseli jest lanjski pilot projekt koji je oduševio žene, a riječ je o ženskoj morskoj ekspediciji "Put u središte Žene".

Na ovom wellness&nature all inclusive cruisu u listopadu 2024. plovimo južnim Jadranom, ali catch je u tome što žene ne znaju točnu rutu kojom brod plovi, upravo kako bi se u potpunosti otisnule iz svoje komfor zone. Riječ je o osam dana avanture, ali i potpunog hedonizma te dostižnog luksuza, nešto na što nećete naići niti u jednoj turističkoj agenciji, a mi obećavamo ženama da će doživjeti pustolovinu života jer ćemo ploviti jednim od 10 najljepših brodova u Hrvatskoj, podijelila je s nama Martina koja u poslu i privatnom životu ima veliku podršku supruga Marka.

Martina Tuta sa suprugom Markom i njihovim psićem Martina Tuta sa suprugom Markom i njihovim psićem (Foto: Indigoblu weddings)

Marko je moja osoba, moj lobster (Hello, fanovi Prijatelja!). Da, porječkamo se i više puta dnevno, dignemo si tlak, ali u konačnici znamo zašto radimo to što radimo i koji nam je (zajednički) cilj. Podijelili smo uloge te je Marko odgovoran za proizvodnju, logistiku i nabavu, a ja za društvene mreže, content, marketing, biznis strategiju, edukacije, itd. Zahvalna sam beskrajno što mi se ostvarila želja o tome da imamo obiteljski posao, otkriva Martina Tuta koja je s nama podijelila i što je po njezinom mišljenju jedna od najvećih zapreka ženskom poduzetništvu u Hrvatskoj.

Pa ja bih rekla da je to i dalje onaj mentalitet Balkana u kojem i dalje odrastamo, a to je da žena treba biti i dobra i poslušna i ne se isticati iz okoline. Ona koja ne strši, koja ne prigovara, koja šuti i trpi. Možda gen Z jest drugačija, no mi 'milenijalke' i dalje patimo upravo od tih boljki.

Ja osobno nisam takva, ali me moj pristup bez dlake na jeziku često u prošlosti znao koštati, pa čak i gubitka radnog mjesta. Ali nije mi žao jer nikad, ali nikad nisam odustala od sebe. Znali su mi još i frendovi na faksu govoriti da se ponašam kao kraljica jer sam, primjerice, znala odbiti jelo ako mi nije bilo fino ili vratiti piće ako bi to bilo ono koje ja nisam naručila. Meni je to normalno, jer to su moji novci i vjerujem da imam normalan odnos spram novca.

Što me dovodi do druge zapreke ženskom poduzetništvu u Hrvatskoj, a mislim da je to upravo jedan loš odnos prema novcu. Imam osjećaj da idemo iz krajnosti u krajnost, da ili trošimo sve što imamo, ili, još gore - nemamo, ili smo pak bespotrebno štedljive, do te mjere da štedimo i na nama samima. Zdrav odnos prema novcu jedan je od temelja razvoja uspješnih biznisa, ispričala je poduzetnica.

Kroz svoj brend jako voli surađivati sa ženama i to njena zajednica jako dobro zna.

Od suradnje sa stručnim ženama iz područja kao što su psihologija, nutricionizam, primaljstvo, ginekologija, fizioterapija, pa sve do suradnji u smislu radionica sa ženama koje se bave glinom, slikarstvom, vezenjem, kuhanjem...

Proizvodi hrvatskog brenda Biljkoljupka - 1 Proizvod hrvatskog brenda Biljkoljupka (Foto: Hirsch studio)

Jedna drugu bodrimo, guramo, osnažujemo, dijelimo kreativne ideje, jednostavno smo zajedno jače i iskreno zajedništvo i pravi timski rad po meni itekako imaju smisla, dodaje. Ipak, podršku žena koje su joj bile najbliže, svojih prijateljica, nije uvijek imala. Većina prijateljica, kada je započinjala s Biljkoljupkom, smatrala ju je ludom, jedna ju je čak nazvala i vješticom. I dok su druge žene već naveliko kupovale njene proizvode i usluge, njene prijateljice to nisu činile i jednostavno su ignorirale i ismijavale taj dio njenog životnog puta.

Te žene više mi nisu prijateljice. Rijetke su one koje su me podržale od samog početka no upravo mi je to pružilo jedan odličan filter i otvorilo mi oči po pitanju tih međuljudskih odnosa. Da neka prijateljstva uzimamo zdravo za gotovo i da im je već odavno prošao rok trajanja, kaže Martina Tuta koja je četiri godine provela u Irskoj radeći u velikim svjetskim kompanijama poput Amazona i Airbnba. Nije bila zadovoljna na poslu i željela se okušati u nečem vlastitom te je, vraćajući se iz Irske, samoj sebi rekla: "Što je najgore što se može dogoditi?"

Zaista, meni je bilo toliko jednostavno. Najgori scenarij je taj da ne uspijem i da pronađem novi posao. Dokle god imam dvije ruke i noge, dok sam zdrava, za posao ne strahujem. Ne znam, možda zato jer sam u svojih 38 godina promijenila čak 37 poslova. Netko će reći da sam luda, a ja ću na to odgovoriti - da, ako je ludost to da ne odustaješ od sebe i svojih želja i snova, poručuje vlasnica brenda Biljkoljupka.

Martina Tuta vlasnica je brenda Biljkoljupka Martina Tuta vlasnica je brenda Biljkoljupka (Foto: Indigoblu weddings)

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju