Pozivamo čitatelje da otkriju tajnu ljepote koja inspirira na izložbi Esencija ljepote.

Galerija

Što je lijepo? Pitanje staro koliko i vrijeme, a odgovor se stalno mijenja. Dok listamo stranice povijesti, jasno je da su ideali ljepote, te moćne sile koja nas pokreće, uvijek bili pod utjecajem društvenih normi, kulture, pa čak i ekonomije. Ljepota je, naime, ljudska priča – univerzalna težnja koja nadilazi vrijeme i granice, isprepletena sa samom pričom čovječanstva.

Već prije 350.000 godina praljudi su koristili prirodni pigment, oker, kao kozmetički proizvod, što svjedoči o ranoj potrebi za uljepšavanjem, dok su drevni Egipćani uzdigli kozmetiku na razinu umjetnosti koristeći je u estetske, medicinske i religijske svrhe. Od pračovjeka do TikToka nijedna ljudska kultura ili civilizacija nije preživjela bez potrebe za uljepšavanjem.

Ljepota kao izvor inspiracije: Tijekom stoljeća njezin se ideal mijenja, ali što ostaje isto, otkrijte u HDLU Foto: L'Oréal

Na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće, u raskošno doba la belle époque, ideal ljepote za žene bila je blijeda koža, simbol otmjenosti i luksuza. Muškarci su, s druge strane, odbacili ukrašavanje svojih lica, perike i odjeću jarkih boja, karakteristične za aristokratsku Europu, te se okrenuli odijelima kao praktičnim rješenjima.

Ljepota je kako se osjećamo u svojoj koži

Pedesete su označile povratak ženstvenosti, ali u novom, senzualnom ruhu. Marilyn Monroe i Sophia Loren s bujnim oblinama, crvenim ružem i zavodljivim pogledom osvojile su svijet.

Muškarci su svoje uređivanje usmjerili na održavanje ruku i dlaka na tijelu. Zalisci, brade i brkovi postaju sve izraženiji i zahtijevaju mnogo pažnje. Muška šminka potpuno pada u zaborav. No, vrijeme ne miruje. David Bowie, rock-kultura i LGBTQIA+ pokreti vraćaju šminku i na muška lica, brišući granice i tradicionalne norme.

Ljepota kao izvor inspiracije: Tijekom stoljeća njezin se ideal mijenja, ali što ostaje isto, otkrijte u HDLU Foto: L'Oréal

Od punk-stila do manga-kulture, ljudi koriste estetiku kao oblik izražavanja i pobune – bez obzira na spol. Danas, u vrijeme supermodela i influencera, granice se brišu. Od njege kože do šminkanja, svatko ima pravo definirati što ljepota njemu znači.

I upravo u slobodi izbora, u toj mogućnosti da svatko od nas definira što ljepota za njega znači, leži pravo značenje te vječne potrage. Ljepota nije samo ono što vidimo, već i kako se osjećamo u svojoj koži.

Što se nije promijenilo?

Prava ljepota dolazi iznutra, iz zdravlja, samopouzdanja i unutarnjeg zadovoljstva. Ona se njeguje brigom o sebi, beauty ritualima koji sežu još od antičke Grčke do danas. Upravo tu ideju L'Oréal Grupa, vodeća kozmetička kompanija na svijetu, promovira od svojih početaka.

Ljepota nije samo maska, već moćna sila koja nas pokreće. Ona je odraz našeg unutarnjeg sjaja, brige o sebi i slavljenja vlastite autentičnosti. Pridružite nam se u slavljenju ljepote koja nadilazi prolazne trendove!

Ljepota kao izvor inspiracije: Tijekom stoljeća njezin se ideal mijenja, ali što ostaje isto, otkrijte u HDLU Foto: L'Oréal

Poziv na traganje za ljepotom

L'Oreal grupa obilježava 115 godina i povodom toga pozivamo vas da otkrijete vječnu tajnu ljepote na izložbi „Esencija ljepote“, koja se održava u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika (HDLU) od 11. do 13. listopada.

Ondje ćete imati priliku istražiti kako se ideal ljepote mijenjao tijekom vremena, ali i kako pronaći onaj osjećaj koji nas inspirira, motivira, potiče na dobra djela i budi u nama želju da ga podijelimo s drugima. Izložba će zaintrigirati posjetitelje i probuditi sva njihova čula potičući na razmišljanje o malim svakodnevnim ritualima kojima često ne dajemo previše pozornosti.
 

Ljepota kao izvor inspiracije: Tijekom stoljeća njezin se ideal mijenja, ali što ostaje isto, otkrijte u HDLU Foto: L'Oréal

Ulaz na izložbu je slobodan, a sve informacije potražite na stranici izložbe na Facebooku.

Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom L'OREAL po najvišim profesionalnim standardima.