Barcaffè i Studij dizajna proglasili su pobjednike natječaja Moderna džezva koji podupire mlade dizajnere tijekom školovanja.
Natječaj za izbor najbolje moderne džezve okupio je sjajne mlade studente dizajna vođene predanim mentorima i rezultirao izvanrednim dizajnerskim rješenjima kojima su sudionici iskazali veliku kreativnost i originalnost pristupa. Niko Sentić, Noa Poljak i Dora Pavešić osvojili su prvo, drugo i treće mjesto na natječaju, a rad Klare Katičić dobio je Nagradu publike.
Svečanim proglašenjem pobjednika i dodjelom nagrada u kategorijama Stručna nagrada i Nagrada publike, u srijedu 29. lipnja u prostorijama trening centra Barcaffè Akademije u Zagrebu, završen je natječaj za dizajn Moderne džezve. Natječaj nastao u suradnji Studija dizajna i tvrtke Barcaffè, pruža reprezentativan i relevantan uvid u kreativan potencijal domaćih produkt dizajnera još tijekom njihova obrazovanja. Radovi su izloženi na web platformi Velika scena koju je Atlantic grupa pokrenula prošle godine kako bi afirmirala mlade kreativce regije i pružila potporu njihovom radu.
Rad Noe Poljak pod nazivom „Min & Mal“ dizajniran pod mentorstvom prof. Zlatka Kapetanovića i Nine Bačun, na „inovativan način povezuje jednostavnost izrade i mogućnost različitih izvedbi, interpretirajući na vrlo zanimljiv i originalan način spoj univerzalnosti rituala ispijanja kave i različitosti ljudi i situacija, s posebnim naglaskom na veselost i energiju mlađe populacije“ zbog čega se stručni žiri odlučio za dodjelu druge nagrade.
Treću nagradu žiri je objasnio ističući izvrsnost rada „Skrivena žličica“ autorice Dore Pavešić dizajnirane također pod mentorstvom prof. Zlatka Kapetanovića i Nine Bačun, koja „leži u tome što na originalan način objedinjuje funkcionalnost tradicionalnog rituala pripreme kave i suvremene mogućnosti tehnologije proizvodnje, dok karakterom, estetikom i duhovitošću odgovara suvremenim očekivanjima mladih“.
Za Barcaffè ovaj je projekt od velike važnosti, jer predstavlja vrijednosti važne kompaniji, a to su briga, otvorenost, rast i ulaganje u mlade. Prilikom uručenja prve nagrade laureatu Niku Sentiću, gospođa Tihana Vujčić, direktorica marketinga Barcaffèa istaknula je kako je osnovna ideja projekta doprinos razvoju umjetnosti i domaćeg dizajna te afirmacija mladih kreativaca tijekom njihova obrazovanja.
Voditelj Studija dizajna, profesor dr. sc. Feđa Vukić, istaknuo je kako je Studij dizajna posvećen edukaciji inventivnih mladih ljudi koji razumiju kompleksne probleme materijalnih stvari i komunikacija te zaključio kako „Projekt s Barcaffèom pokazuje kako i predmeti koji su stoljećima isti mogu biti osmišljeni na novi način, potrebna je samo kultura inovacije u dijalogu s mentorima“.
Prilikom preuzimanja nagrade, prvonagrađeni Niko Sentić istaknuo je kako mu se natječaj jako svidio „Volim piti tursku kavu svaki dan i inspiracija mi je došla odmah. Svojim radom želio sam osvijestiti ljude na ritual pravljenja kave, a ne samo njezino ispijanje. Postupak pravljenja kave ima nešto meditativno u sebi i taj sam osjećaj želio komunicirati dizajnom ove džezve“, zaključio je Sentić.
U natječaju Moderna džezva sudjelovalo je 40 studenata prve i druge godine Studija dizajna, koji su u sklopu predmeta Projektiranje – Industrijski dizajn zajedno s mentorima tijekom semestra prošle godine razvijali idejna rješenja. U prvom krugu natječaja odabrana su 22 rada, a potom je stručni žiri selektirao 9 finalista. Prema riječima žirija, studenti su pokazali iznimnu zrelost u radovima uz puno truda i dovitljivosti. Ako je suditi prema Modernoj džezvi čini se da će domaća scena produkt dizajna dobiti iznimnu generaciju kreativaca.