Barcaffè i Studij dizajna proglasili su pobjednike natječaja Moderna džezva koji podupire mlade dizajnere tijekom školovanja.

Natječaj za izbor najbolje moderne džezve okupio je sjajne mlade studente dizajna vođene predanim mentorima i rezultirao izvanrednim dizajnerskim rješenjima kojima su sudionici iskazali veliku kreativnost i originalnost pristupa. Niko Sentić, Noa Poljak i Dora Pavešić osvojili su prvo, drugo i treće mjesto na natječaju, a rad Klare Katičić dobio je Nagradu publike.

2. mjesto Noa Poljak Min&Mal 2. mjesto Noa Poljak Min&Mal (Foto: PR) Barcaffè, jedan od organizatora natječaja, planira otkupiti prvonagrađeni rad, potom ga proizvesti i plasirati na tržište. Domaća javnost tako će dobiti jedinstvenu priliku da ritual pripreme i ispijanja kave poveže s džezvom kakvu ju vidi generacija dizajnera koja tek dolazi.

Svečanim proglašenjem pobjednika i dodjelom nagrada u kategorijama Stručna nagrada i Nagrada publike, u srijedu 29. lipnja u prostorijama trening centra Barcaffè Akademije u Zagrebu, završen je natječaj za dizajn Moderne džezve. Natječaj nastao u suradnji Studija dizajna i tvrtke Barcaffè, pruža reprezentativan i relevantan uvid u kreativan potencijal domaćih produkt dizajnera još tijekom njihova obrazovanja. Radovi su izloženi na web platformi Velika scena koju je Atlantic grupa pokrenula prošle godine kako bi afirmirala mlade kreativce regije i pružila potporu njihovom radu.

Dobitnici nagrade Moderna džezva, mentori Studija dizajna, predstavnici Barcaffea Dobitnici nagrade Moderna džezva, mentori Studija dizajna, predstavnici Barcaffea (Foto: PR) Odlukom žirija u sastavu Tihana Taraba, Sanja Bencetić i Krešo Marin, rad „Ritual“ Nike Sentića, osvojio je prvu nagradu. Džezva Nike Sentića, dizajnirana pod mentorstvom izv. prof. Ivane Fabrio, je „proizvod promišljen do vrhunske jednostavnosti i profinjenosti koji utjelovljuje suvremenu interpretaciju tradicionalnih vrijednosti rituala ispijanja kave na svim razinama, od funkcionalnosti do estetike i simbolike, odnosno idealno objedinjuje upotrebne i doživljajne vrijednosti u skladnu cjelinu. Posebno se ističe inovativnim promišljanjem i decentnim korištenjem kombinacije tradicionalnog i suvremenog materijala i tehnologije izrade, što proizvodu daje originalan i autohtoni karakter“, stoji u obrazloženju stručnog žirija koji je, odluku o pobjedniku donio jednoglasno.

Rad Noe Poljak pod nazivom „Min & Mal“ dizajniran pod mentorstvom prof. Zlatka Kapetanovića i Nine Bačun, na „inovativan način povezuje jednostavnost izrade i mogućnost različitih izvedbi, interpretirajući na vrlo zanimljiv i originalan način spoj univerzalnosti rituala ispijanja kave i različitosti ljudi i situacija, s posebnim naglaskom na veselost i energiju mlađe populacije“ zbog čega se stručni žiri odlučio za dodjelu druge nagrade.

Treću nagradu žiri je objasnio ističući izvrsnost rada „Skrivena žličica“ autorice Dore Pavešić dizajnirane također pod mentorstvom prof. Zlatka Kapetanovića i Nine Bačun, koja „leži u tome što na originalan način objedinjuje funkcionalnost tradicionalnog rituala pripreme kave i suvremene mogućnosti tehnologije proizvodnje, dok karakterom, estetikom i duhovitošću odgovara suvremenim očekivanjima mladih“.

3. mjesto Dora Pavešić Skrivena žličica 3. mjesto Dora Pavešić Skrivena žličica (Foto: PR) Prema izboru posjetitelja platforme Velika scena rad „Dva kljuna“ Klare Katičić osvojio je specijalnu Nagradu publike.

Za Barcaffè ovaj je projekt od velike važnosti, jer predstavlja vrijednosti važne kompaniji, a to su briga, otvorenost, rast i ulaganje u mlade. Prilikom uručenja prve nagrade laureatu Niku Sentiću, gospođa Tihana Vujčić, direktorica marketinga Barcaffèa istaknula je kako je osnovna ideja projekta doprinos razvoju umjetnosti i domaćeg dizajna te afirmacija mladih kreativaca tijekom njihova obrazovanja.

Tihana Vujčić i Ana Radišić Tihana Vujčić i Ana Radišić (Foto: PR) „Osim što slavi ritual ispijanja kave u kojem svi toliko uživamo, potraga za Modernom džezvom je investicija u obrazovanje, mlade i budućnost. Mladima je nužno potrebna informacija da odrasli misle na njih i njihovu budućnost i da hrvatske kompanije računaju na inovativnost i svježinu koju će im donijeti. Ponosni smo što iz godine u godinu proširujemo podršku mladim talentiranim kreativcima kroz Veliku scenu Atlantic grupe i drago nam je da je upravo dizajn džezve bio inspirativna tema ovim mladim i darovitim studentima dizajna, pred kojima je, uvjerena sam, sjajna budućnost“.

Voditelj Studija dizajna, profesor dr. sc. Feđa Vukić, istaknuo je kako je Studij dizajna posvećen edukaciji inventivnih mladih ljudi koji razumiju kompleksne probleme materijalnih stvari i komunikacija te zaključio kako „Projekt s Barcaffèom pokazuje kako i predmeti koji su stoljećima isti mogu biti osmišljeni na novi način, potrebna je samo kultura inovacije u dijalogu s mentorima“.

Prilikom preuzimanja nagrade, prvonagrađeni Niko Sentić istaknuo je kako mu se natječaj jako svidio „Volim piti tursku kavu svaki dan i inspiracija mi je došla odmah. Svojim radom želio sam osvijestiti ljude na ritual pravljenja kave, a ne samo njezino ispijanje. Postupak pravljenja kave ima nešto meditativno u sebi i taj sam osjećaj želio komunicirati dizajnom ove džezve“, zaključio je Sentić.

U natječaju Moderna džezva sudjelovalo je 40 studenata prve i druge godine Studija dizajna, koji su u sklopu predmeta Projektiranje – Industrijski dizajn zajedno s mentorima tijekom semestra prošle godine razvijali idejna rješenja. U prvom krugu natječaja odabrana su 22 rada, a potom je stručni žiri selektirao 9 finalista. Prema riječima žirija, studenti su pokazali iznimnu zrelost u radovima uz puno truda i dovitljivosti. Ako je suditi prema Modernoj džezvi čini se da će domaća scena produkt dizajna dobiti iznimnu generaciju kreativaca.

Niko Sentić i Tihana Vujčić, direktorica marketinga Barcaffe Niko Sentić i Tihana Vujčić, direktorica marketinga Barcaffe (Foto: PR)

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju