Uz puno ljubavi, često našu djecu obasipamo i odjećom. Teško je odoljeti malenim slatkim kompletićima koje možda nikada neće obući. Bruno Šimleša otkrio nam je što je sve naučio o kupnji odjeće za svoju kćer te zašto su se vratili ''starom sistemu''.
Koje sve greške radimo u prvim godinama roditeljstva kada je o kupnji riječ, saznajte u tekstu koji slijedi.
Kupujemo puno vremena unaprijed
Već pred kraj trudnoće mnoge roditelje uhvati panika jer misle nisu napunili bebin ormar te će se njihovo ''jadno dijete'' po svijetu voziti golo i boso. Tada si daju oduška kod kupovine preslatkih bodića i pidžamica, koje možda neće pristajati djetetu kada se rodi. Dijete će možda biti predugo za najmanju veličinu pa te komade nikada neće obući.
Neki pak ne mogu odoljeti sniženjima pa će ljetnu robu ujesen ipak kupiti, no možda će im biti premala i prevelika kada bude vrijeme za njihovo nošenje. U prve dvije godine dijete će ubrzano rasti i mijenjati po nekoliko brojeva u sezoni, pa se većini, kao i Brunu Šimleši, sniženja čine kao najpametnija kupnja.
''Trudimo se kupovati na sniženjima. Kako još uvijek raste, stvarno mislim da ne treba pretjerivati i previše plaćati za neke komade odjeće koje će prerasti za jednu sezonu'', kaže poznati pisac, koji je otkad je postao otac, o kupnji odjeće za dijete mnogo naučio.
Kupujete li na sniženjima, ne brzajte i uvijek razmišljajte o tome koju bi veličinu vaše dijete moglo nositi onda za kada je taj komad odjeće namijenjen.
Radi li se pak o tinejdžerima, kupnja odjeće unaprijed ili bez njihova odobrenja može ponekad biti poput stupanja na minsko polje. Iskusni roditelji tinejdžera naučili su kako je takva kupnja najskuplja te da će vjerojatno takvi komadi završiti u njihovu ormaru ili u vreći ''šalji dalje''. Ako ipak ne možete odoljeti sniženjima kad ste u kupnji sami, kupujte neutralnu odjeću koju vaše dijete lako može prilagoditi svojem stilu.
Kupujemo nešto što nam je lijepo, ali ne i funkcionalno
Slatke košuljice koje se dignu do bebina vrata svaki put kada je netko primi u ruke, platnene hlače u kojima ne može puzati, haljinice od tila za bebe koje leže u kolicima, tregeri koji stalno padaju s ramena i s kojima može negdje zapeti, samo su neke od situacija koje nas podsjete da ubuduće ne kupujemo nešto što nam je lijepo, ali ne i funkcionalno.
''Nama je važno da joj nije pretoplo ili prehladno, a sve ostalo bira ona sama. Tako smo je puštali i da u vrtić ode u prešarenim kombinacijama ili raspareno… Iako je danas to već nemoguće jer stvarno voli da je sve kako treba. Jedino kada reagiram jest kada smo spremni za polazak, a ona bi baš tada promijenila kombinaciju. E, ne može…'', kaže Bruno Šimleša, kojem je udobnost i funkcionalnost na prvom mjestu kada je riječ o odjeći za njega, ali i za njegovo dijete.
Za vrtićarce najbolje je birati tzv. pamučnu „peri-deri“ odjeću koja se može prati na višim temperaturama, izdržljivu i udobnu.
Kupujemo stvari od materijala u kojima se dijete neće osjećati ugodno
Svakodnevna pamučna odjeća je sve što djetetu treba u prvih nekoliko godina života. Vaše dijete svaki dan provodi u igri istražujući svijet i važno je da se pri tome osjeća nesputano.
Svi pamtimo neke komade odjeće u kojima smo se u svojem djetinjstvu osjećali loše i sputano; samterice sa štramplama ispod njih, ''pikave veste'', leptir mašne, krute traperice i košuljice s kragnicama… Po cijele dane samo smo htjeli biti u udobnoj odjeći u kojoj možemo skakati trčati i zamazati je bez grižnje savjesti, a tako se vjerojatno osjećaju i naša djeca.
''Najvažniji su mi prirodni materijali tako da se kći osjeća ugodno. Za sve ostalo pobrine se ona sama. Ima devet godina, iako mi se ponekad čini kao da već ima 20 godina rada u modnoj industriji pa se ne petljamo previše u njezin stil odijevanja'', priznaje Šimleša.
Oko jedne stvari će se i djeca i roditelji sigurno složiti – odjeća u kojoj se osjećamo slobodno i ugodno na prvom je mjestu. Toj kategoriji pripada ona Kauflandove nove marke Kuniboo®, čija je odjeća za najmlađe proizvedena od certificiranog organskog pamuka i mislilo se na svaku pojedinost, od dobrog izbora materijala i praktičnosti do veselog, modernog dizajna za najmlađe. Roditeljima će se posebno svidjeti što tu vrhunsku kvalitetu plaćaju po niskim cijenama.
Kupujemo previše ili premalo
Neki se ne mogu suzdržati kada vide preslatke kreacije koje bi obukli da nisu toliko male, a drugi se drže minimalizma kao i u svom ormaru.
''Tu smo stvarno racionalni. Još od prvih mjeseci kada su joj brojni članovi obitelji i prijatelji donosili previše odjeće koju nije ni stigla isprobati, dogovorili smo se da ćemo kupovati koliko joj treba'', kaže Šimleša.
Upravo individualnim potrebama i dobi djeteta treba prilagoditi kupovinu odjeće. Primjerice, ako dijete kreće u vrtić, vjerojatno će mu trebati više od četiri trenirke i majice jer će dvoje uvijek biti u vrtiću kao presvlaka. Kada dijete odvikavate od pelene, trebat će mu više pari gaćica nego što je možda potrebno vama, a ako vam dijete u prve dvije godine dosta slini zbog zubi, vjerojatno će mu biti potrebno malo više bodića ili podbradnika nego u drugim fazama odrastanja.
Mislimo da možemo dugo utjecati na njihov stil
''Od treće godine bira sama za sebe. Za razliku od nas, ona je prava mala fashionistica. Sjećam se da je jedne od prvih pravih koraka iskoristila da ode do ogledala i pogleda kako joj stoji jedna haljinica. Gledala se minutu-dvije, a supruga i ja smo se pogledali i upitali je li to naše dijete'', kaže Bruno Šimleša, koji je u devet godina staža kao otac modno osviještene djevojčice shvatio da kupnja odjeće za nju nije izlet!
''Naučio sam da stvari često nisu tako jednostavno kako se meni čine. Npr. još uvijek imam ožiljke od polusatne kupnje badića prije dvije godine, a meni se činilo kao da je trajalo satima. Prvo smo imali taktiku da si ona sama odabire što želi probati. Prvi su bili odlični, ali gore preširoki. Isto tako, neki su kompleti bili dolje preuski. Onda pronađe nešto što joj je OK, ali me pogleda s onim pogledom “Tataaaa, ali to nije to”. Onda sam ja počeo tražiti zajedno s njom, a kad sam joj predao neke svoje opcije, pogledala me je kao da sam je tražio da odjene crve. Uglavnom, nakon toga smo se vratili starom, provjerenom sistemu – s njom kupuje moja supruga. Kada kupujemo u Kauflandu sve je puno jednostavnije - Hip&Hopps se sviđa i kćeri i nama. Njoj zbog cool dizajna a nama zato što je udobna, kvalitetna i povoljna. '', kaže Šimleša, kojeg za nekoliko godina očekuju pravi modni izazovi s kojima će ih možda njihova tinejdžerka iznenaditi.
Skejterica, rokerica, šminkerica ili kulerica, tko zna kakav će stil njegovati, a možda i sve redom navedene. Sigurno će pronaći nešto za sebe i biti cool u šarenim kolekcijama za školarce nove Kauflandove marke Hip & Hopps®.