Ruksaci dizajnera Marka Ćerkete koji stoji iza brenda RUKSAG uistinu su posebni. Toliko posebni da je španjolska modna kuća Loewe prekopirala njegov dizajn i u svoju novu kolekciju za jesen/zimu 2019. godine uvrstila ruksake identične njegovima
Nije ovo prvi slučaj u kojem se veliki modni brendovi "inspiriraju" radom neovisnih dizajnera do najsitnijih detalja.
RUKSAG se isto prezentira na Pariškom tjednu mode, kao i oni. Moja kolekcija odnosno taj model bio je prezentiran točno dva mjeseca prije njih na Pariškom tjednu muške mode, tako da je mogućnost slučajnosti mala. Sve je jasno, objašnjava dizajner.
S obzirom na situaciju na tržištu i nadmoć velikih brendova, mali dizajneri teško mogu zaštititi svoj rad, a to potvrđuje i njegovo iskustvo: Iskreno, nisam ništa pravno poduzeo niti to planiram. To je danas u svijetu mode, pogotovo kad je u pitanju 'fast fashion' industrija gdje spada i Loewe, nažalost, normalna stvar.
Vi malo toga možete napraviti s pravne strane. Neovisni dizajneri odnosno neovisni brendovi teško se bore protiv toga i odavno su digli ruke. Naravno, ne želim nikoga obeshrabriti, ali moj stav je takav. Sustav je danas takav da jednostavno nikoga nije briga za mnogo krupnije stvari, a pogotovo za neku torbu.
Ideju za osnivanje Ruksaga dobio je spontano i priznaje kako namjera da to bude ozbiljan brend nikada nije postojala.
Više je to bio kao neki moj projekt sa strane samo za mene. Međutim, kasnije se ispostavilo suprotno. U nekoliko godina to je ustvari postao moj posao, odnosno 'label' za koji danas radim. Prva torba, odnosno ruksak koji je izašao s potpisom Ruksag prije 6 godina bio je veoma jednostavan i ne tako ambiciozan. Kako je vrijeme odmicalo, moja se vizija proizvoda kristalizirala i stvari su postale jasnije, rekao je Marko.
Njegovi ruksaci ističu se zbog efektnog futurističkog dizajna i funkcionalnosti, a prilikom izrade vjeran je isključivo najkvalitetnijim materijalima: Proces s kožom nije lak i kratak, potpuno je drugačiji od dizajna odjeće. Standardizacija proizvoda, pogotovo kada radite luksuzne kožnate komade, veoma je komplicirana. Tek poslije dugo vremena zaista možete reći: 'Da, ovaj je proizvod sada gotov.'
Međutim, koža, koliko je ograničena za rad, toliko vam toga i pruža, tako da stalno učite. Dizajn, funkcionalnost, odabir kože, pa i sama vizualna poruka, veoma su mi važni. Mislim da te stvari ne idu jedne bez druge, barem kada je u pitanju Ruksag. Naravno, ovi faktori dosta ovise kome i na kojem tržištu se prezentirate. Ovo što danas radim i dizajniram nikako ne bih mogao da nije Pariza, gdje je Ruksag sada pozicioniran.
RUKSAG aw 18 from R U K S A G on Vimeo.
Ruksag se već tri godine prezentira u pariškom Lakić showroomu, u sklopu u sklopu Pariškog tjedna mode MODEM organizacije i odatle ide sva distribucija ruksaka za internacionalno tržište, Italiju, Hong Kong, Šangaj itd.
Mogu se kupiti u beogradskom GIR storeu, a sve one koji su se zaljubili u modele brenda Ruksag obradovat će vijest da se na njihovoj službenoj stranici uskoro otvara online trgovina za cijeli svijet.