Modnu industriju šokirala je vijest o smrti američke dizajnerice Kate Spade. U devedesetima je izgradila pravo modno carstvo vrijedno milijune, ali nakon velikog uspjeha uslijedila je stagnacija karijere.
Mnogi nagađaju kako je i to jedan od uzroka brojnih problema koji su 55-godišnju Kate naposljetku doveli do tragične odluke da si oduzme život.
Vijeće američkih modnih dizajnera šokirano je viješću o smrti naše prijateljice, kolegice i članice Kate Spade. Ona je bila veliki talent s nemjerljivim utjecajem na američku modu i način na koji svijet gleda američke modne dodatke, kazali su u zajedničkoj izjavi Diane von Furstenberg i Steven Kolb, predsjedateljica i izvršni direktor Vijeća.
Kate je u devedesetim godinama prošlog stoljeća bila apsolutna kraljica modnih dodataka. Svoj brend lansirala je 1993. godine i u kratkom roku pokorila američku modnu scenu svojim torbicama.
Najpoznatija je bila ona pod nazivom Sam, koja i danas ima kultni status. Čvrsta ručna crna torba jednostavne forme bez ikakvih ukrasa bila je prava suprotnost "načičkanim" modelima koji su u to vrijeme vladali trgovinama.
Kate je željela napraviti svevremensku torbu nosivu u svim prigodama i uspjela je u tom naumu. U SAD-u nije bilo djevojčice i žene koja model Sam nije željela imati u svom ormaru, a prigrlile su je i brojne zvijezde.
Nakon uspjeha linije torbi Kate se bacila na izradu drugih modnih dodataka i cipela, a samo pet godina nakon osnutka prihodi od prodaje narasli su na nevjerojatnih 27 milijuna dolara.
U želji da proširi posao i bavi se drugim projektima, 1999. prodala je 56 posto kompanije brendu Neiman Marcus, a 2007. godine i preostalih 44 posto.
Narednih godina posvetila se kćerkici Frances Beatrix, koju je dobila u braku sa suprugom Andyjem Spadeom, svojim poslovnim partnerom.
Na modnu scenu vratila se 2016. godine, kada je prekinula sve pravne veze s prvom kompanijom i osnovala drugu pod nazivom Frances Valentine. Međutim, nije uspjela ponoviti uspjeh iz devedesetih.
S druge strane, brend Kate Spade New York i dalje egzistira u rukama novih vlasnika koji su lansirali nove verzije njezine torbe Sam uz značajan financijski uspjeh.