Ivana Šušković, čiji Instagram profil Idemo redom ima preko 31.000 pratitelja, svojim klijentima pomaže da što jednostavnije očiste, raščiste i organiziraju dom tako da im ostane vremena za pravi život. Ivana je profesionalna organizatorica prostora koja je i sama prije četiri godine osjetila kako nagomilane stvari u domu mogu utjecati na kvalitetu života.
Stvari koje u našim domovima najviše stvaraju nered jesu sve one stvari koje se ne koriste. I one koje se povlače po kući, a da nemaju svoje mjesto i da zapravo nitko ne zna zašto su tu. Živimo ubrzano i spremni smo prebacivati jednu vazu iz jedne sobe u drugu, s jednog stola na drugi, a da se uopće ne zapitamo želimo li mi tu vazu u svom domu ili ne.
Brišemo prašinu s nje, trošimo vrijeme i prostor na nju, a zapravo nam ne treba. Vaza je primjer, okrenite se oko sebe, pronaći ćete puno takvih 'sitnica' koje vam ometaju svakodnevicu, objašnjava Ivana Šušković koja je diplomirala fonetiku i opću lingvistiku, no svoju strast pronašla je u organizaciji i raščišćavanju prostora.
Svoj hobi počela je pretvarati u posao nakon što se prije četiri godine upustila u veliko raščišćavanje vlastitog doma u Velikoj Gorici u kojem živi sa suprugom i dvoje djece, devetogodišnjim sinom Lukom i petogodišnjom kćeri Dunjom. Tada je osjetila velik teret zbog stvari koje ih okružuju - previše odjeće, igračaka i usputnih stvari koje nisu imale svoje mjesto počele su utjecati na kvalitetu života njezine obitelji i oduzimati im dragocjeno vrijeme i prostor.
Većina ljudi pokušava pospremiti i organizirati prekrcane stanove i tu upadnu u zamku jer je takvo pospremanje vrlo kratkog vijeka. Treba biti svjestan priljeva stvari i zaustaviti nered odmah na početku, prilikom kupovine, pitanjem: treba i mi ovo i imam li to gdje držati? Ivanini klijenti uglavnom su preplavljeni stvarima i svjesni su da za raščišćavanje treba odvojiti određeno vrijeme koje nitko nema. Treba uzeti u obzir i psihološki moment gdje se ljudi zapravo ne žele riješiti svojih stvari jer to predstavlja suočavanje s prošlošću ili nekim dijelom sebe koji nam se ne sviđa.
Teško je početi, no ja uvijek naglašavam da se počne od odgovaranja na vlastito 'zašto' - što ću postići raščišćavanjem? I taj odgovor će vas kao motivacija voditi u procesu, dodaje. Prva i najvažnija stvar kod održavanja doma urednim i čistim, ističe Ivana, jest suočite se s viškovima i riješite ih se.
Ne čuvajte 'ako zatreba' jer nije zatrebalo već godinama. Ne čuvajte staru, poflekanu, poderanu majicu za 'po doma' - i doma se trebate osjećati lijepo. Vraćajte stvari na njihovo mjesto. Napravite okvirni tjedni plan redovnog održavanja doma i tako izbjegnite velika čišćenja vikendima, savjetuje.
Velika čišćenja vikendima i višednevna generalna čišćenja pred blagdane ova majstorica za uredan dom ne prakticira i uspješno izbjegava već dugo vremena. S malim čišćenjima tijekom tjedna koji oduzimaju malo vremena izbjeći ćete velika čišćenja koja vam kradu vikende i zbog kojih ste umorni i frustrirani. Radije ih provedite u odmoru i druženju, Ivanina je poruka.
Odvojite u svakom danu neko vrijeme za održavanje: okrenite jednu perilicu rublja dnevno, jednu perilicu suđa, prebrišite umivaonik dok perete zube, nikad ne hodajte iz sobe u sobu praznih ruku - uvijek ponesite nešto što možete vratiti na mjesto, mali su trikovi Ivane Šušković, oganizatorice prostora iz Velike Gorice.