Dok mnogi s nestrpljenjem iščekuju crni petak i popuste, dm u Hrvatskoj još jednom pokazuje da kupnja može imati i širu svrhu. I ove godine, 29. studenog, održat će se njihov Giving Friday. Radi se o inicijativi kojom se 5 % ukupnog dnevnog prometa ostvarenog na taj dan u dm prodavaonicama i dm online shopu donira onima kojima je najpotrebnije.

Galerija

Bliži nam se popularni crni petak pa ako vas je već ulovila šoping-groznica, zamolit ćemo vas da malo zastanete. Polako ulazimo u predbožićno vrijeme. Ukrasi su već posvuda, svijetle borovi i bliješte sjajne kuglice. Sve nas zove da mahnito kupujemo bez razmišljanja.

Možda ste ovog crnog petka planirali uloviti neki kućanski aparat, gadget ili pak neki komad odjeće i obuće. Ali prije nego što se bacite u trošak, razmislite treba li vam sedma jakna u ormaru ili pak još jedne cipele koje će, kao i ostale, vjerojatno stajati u kutiji ispod kreveta.

Napravite popis stvari koje vam doista trebaju i držite se toga. Budite skromni, zahvalni i sreću pronađite u onome što već imate. I umjesto da kupite još jedne čizme, pregledajte ono što vam je kod kuće u kutijama. Izdvojite višak i poklonite nekome koje je potrebnije. Možda mami koja ima malu mirovinu, prijateljici koja od troje djece ne stigne doći na red ili pak susjedi za koju znate da je u teškoj situaciji.

Što je Giving Friday?

Jer to je bit svega, ne samo u ovom predblagdanskom razdoblju nego i tijekom cijele godine. Prestanimo razmišljati samo o sebi i pomozimo onima kojima je najpotrebnije. Upravo s tom misijom već sedmu godinu zaredom dm organizira Giving Friday. Radi se o odgovoru na Black Friday, dm-ovoj verziji Black Fridaya. Za razliku od Black Fridaya, Giving Friday stavlja naglasak na zajedništvo i pomaganje. Ideja iza tog dana jest potaknuti ljude da kupuju odgovorno i da čine dobro djelo kroz humanitarnu inicijativu koja pomaže najranjivijim skupinama u društvu.

U 2019. uz podršku kupaca dm je osigurao 337.392 kune za vitalno ugroženu djecu iz Udruge Kolibrići Foto: Nova Studio

Ovogodišnji Giving Friday održat će se 29. studenog, a 5 % ukupnog dnevnog prometa ostvarenog na taj dan u dm prodavaonicama i dm online shopu donirat će se Centrima u Rijeci i Bedekovčini (Zagorju) za pomoć djeci i mladima bez odgovarajuće roditeljske skrbi i koji se susreću s raznim životnim poteškoćama poput obiteljskog nasilja, vršnjačkog nasilja, depresije i anksioznosti.

Giving Friday prilika je da svi zajedno pomognemo onima kojima je najpotrebnije Foto: Nova Studio

Ovogodišnja donacija za obnovu zgrade Centra i dječjeg igrališta

Donacija Centru Rijeka bit će usmjerena za adaptaciju zgrade za pružanje podrške i stručnog savjetovanja djeci i mladima. Radi se o zgradi izgrađenoj 1952. godine, a financijski plan Centra to ne može podnijeti. Djelatnost ovog Centra je osiguravanje stalnog i privremenog smještaja, cjelodnevnog i poludnevnog boravka djeci i mladima koji iskazuju različite intenzitete odstupanja na planu ponašanja te njihov prihvat, zbrinjavanje, dijagnosticiranje i pružanje odgovarajućih oblika stručne pomoći. Projektima financiranih iz Europskih fondova razvile su se i unaprijedile izvaninstitucijske usluge Centra, ali objekti u kojima se pružaju institucijske usluge ostali su neobnovljeni i trošni. „Centar želi i u tim objektima pružiti osjećaj topline i doma svojim korisnicima te bi nam adaptacija unutarnjeg prostora objekta bila nužno potrebna“, poručuju iz Centra.

Donacija Centru Zagorje bit će usmjerena na obnovu dječjeg igrališta u okviru Centra. Centar za pružanje usluga u zajednici Zagorje je ustanova socijalne skrbi sa sjedištem u Bedekovčini koja pruža socijalne usluge djeci i mlađim punoljetnim osobama bez odgovarajuće roditeljske skrbi, djeci u riziku za razvoj problema u ponašanju, djeci i mladima s problemima u ponašanju te primarnim i udomiteljskim obiteljima s područja Krapinsko – zagorske županije. U tretmanu Centra Zagorje trenutno se nalazi više od 80-ero djece, korisnika socijalnih usluga organiziranog stanovanja te usluge poludnevnog boravka. „Djeca o kojoj brinemo su odrastala u vrlo nepovoljnim uvjetima što se, nažalost, odrazilo i na njihovo fizički, mentalni i socijalni razvoj. Primarni cilj našeg djelovanja jest pružiti im osjećaj sigurnosti i potpore te im omogućiti što zdraviji rast i razvoj kroz drugačije iskustvo provođenja vremena ispunjeno pozitivnim i radosnim trenucima, stvaranjem što većeg broja lijepih uspomena iz djetinjstva“, opisuju iz Centra za pružanje usluga u zajednici Zagorje.

Nakon što su uz pomoć sredstava iz EU projekta ove godine napokon uspjeli dovršiti izgradnju novog objekta sjedišta Centra, počeli su planirati obnovu postojećeg dječjeg igrališta Centra Zagorje. Trenutno stanje istog je vrlo derutno i zapušteno, a time više nije ni sigurno za bezbrižnu igru. Naime, površinski sloj asfalta u potpunosti je uništen i pun rupa i neravnina.

Giving Friday prilika je da pokažemo snagu zajedništva i solidarnosti. A dm nas svojim primjerom podsjeća da kupnja ne mora biti samo osobno zadovoljstvo već i način da podržimo one kojima je pomoć najpotrebnija.

Misija je vratiti osmijehe i učiniti svakodnevnicu ljepšom i veselijom Foto: Nova Studio

Giving Friday tijekom godina

A da dm radi dobru stvar, svakako su pokazatelj i brojke. Kroz sve ove godine osigurano je ukupno 274,817.99 eura. Prisjetimo se dosadašnjih akcija:

• u 2018. prikupljana je jedna kuna od svake kupovine za ukupno 86.146 kuna za UNICEF-ov projekt "Svako dijete treba obitelj"
• u 2019. uz podršku kupaca dm je osigurao 337.392 kune za vitalno ugroženu djecu iz Udruge Kolibrići
• u 2020. zahvaljujući kupcima dm je donirao Socijalnim samoposlugama Hrvatskog Crvenog križa higijenske proizvode u vrijednosti od 333.729 kuna
• u 2021. nabavili su potrebne uređaje i opremu u vrijednosti 313.424 kune Centru za cističnu fibrozu djece i odraslih KBC-a Zagreb
• u 2022. uz podršku kupaca osigurali su 427.117 kuna za djecu bez odgovarajuće roditeljske skrbi o kojima se brinu Centar za pružanje usluga u zajednici Klasje iz Osijeka i Centar za pružanje usluga u zajednici Lipik, a dodatnih 50.840 kuna osigurano je prodajom NFT-ova, koje su izdali u suradnji s akademskom slikaricom Nikolinom Ivezić
• u 2023. osigurali su 69.277,08 eura za djecu i mlade bez odgovarajuće roditeljske skrbi iz Centra za pružanje usluga u zajednici Maestral u Splitu i Centra za pružanje usluga u zajednici Ruža Petrović iz Pule.

Budite dio Giving Fridaya

Budite dio promjene jer svaka se kupnja broji, čak i najmanji iznos može napraviti veliku razliku.

I zapamtite, crni petak u dm-u nije crn, već je u znaku davanja i nosi naziv Giving Friday! Vidimo se 29. studenog u dm-u jer zajedno možemo napraviti više!

 Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom dm po najvišim profesionalnim standardima.