Tatjana Patitz, jedna od pet originalnih supermodela, preminula je u 57. godini od raka dojke u Santa Barbari. Rođenoj Njemici odrasloj u Švedskoj Kalifornija je bila dom od devedesetih godina, kada se preselila onamo u potrazi za manje hektičnim načinom života, koji je za Tatjanu značio i 40 letova avionom mjesečno.
Tatjana Patitz, jedan od omiljenih modela urednice Voguea Anne Wintour, bila je ljepotica visoka 182 centimetra očiju poput risovih, kako su ih opisivali, nevjerojatno plavih i zaobljenih oko sljepoočnica kao u mačke.
Tatjana Patitz rođena je 25. ožujka 1966. godine u Hamburgu u Njemačkoj, a odrasla je u Švedskoj u obalnom gradiću Skanöru. Njezin otac Nijemac bio je putopisni novinar, zbog čega je obitelj često putovala i živjela u raznim zemljama. Njezina majka bila je estonska plesačica koja je nastupala u svjetski poznatom pariškom kabareu Le Lido.
Sa sedam godina Tatjana je naučila jahati. Ljeta je provodila u obiteljskoj kući na Mallorci, gdje je sudjelovala u jahačkim kampovima.
Jahanje za mene znači slobodu, povezanost i predanost. Konji u meni transformiraju stres i brige. Oni su iskreni i spiritualni. Čine me sretnom i opuštenom, pogotovo ako sam napeta i pod pritiskom, objasnila je jednom prilikom svoju ljubav prema jahanju.
Sa 17 godina Patitz je ušla među finalistice natjecanja Elite Model Look, na kojem je bila trećeplasirana. Dobila je ugovor i preselila se u Pariz te počela raditi kao model. Krajem 1985. dobila je svoju prvu veliku naslovnicu u britanskom Vogueu, a iste godine počela je raditi s fotografom Peterom Lindberghom – bio je to početak njihove suradnje koja će trajati čak trideset godina.
Divim se Tatjani jer uvijek ostaje svoja. Vrlo je nježna, ali u isto vrijeme vrlo snažna i zna kako se zauzeti za ono što misli, i uvijek je vrlo nadahnjujuće biti s njom. Nemoguće je ne diviti joj se i ne biti malo zaljubljen u nju, napisao je Peter Lindbergh u svojoj knjizi 10 Women. Tatjanin uspjeh u Europi, koji je uključivao i editorijal za rujansko izdanje francuskog Voguea 1985. godine koje je snimio fotograd Horst P. Horst, odveo ju je u New York, u kojem je radila za američki Vogue te s fotografima poput Irvinga Penna, Helmuta Newtona, Stevena Meisela, Denisa Piela, Sheile Metzner i Waynea Masera.
Irving Penn snimio je jednu od njezinih najpoznatijih fotografija nazvanu "Colored Contact Lenses", na kojoj je Patitz nosila kontaktne leće preko zatvorenih kapaka. Fotografija objavljena u prosinačkom izdanju Voguea 1985. pojavila se 1992. u knjizi "On The Edge: Images from 100 Years of Vogue" kao jedna od kultnih fotografija toga razdoblja.
Tijekom narednih godina Tatjana Patitz postala je kraljica Voguea pojavivši se i na naslovnicama talijanskog, a zatim i američkog izdanja. Snimala je i kampanje za Calvin Klein i Revlon kada se pojavila među najnezaboravnijim ženama u sklopu projekta "The Most Unforgettable Women in the World". Kasnije je radila za mnoge druge modne kuće i dizajnere: Chanel, Versace, Salvatore Ferragamo, Valentino, Karl Lagerfeld, Helmut Lang, Donna Karan, Jean Paul Gaultier, Vivienne Westwood… Bila je i dugogodišnje zaštitno lice modne kuće Jil Sander, savršeno utjelovljujući taj minimalistički stil.
Ono što me zadivljuje kod Tatjane jest njezina izuzetna ljubaznost i kvaliteta zvijezde, kazao je fotograf Antoine Verglas. Jedno od Tatjaninih nezaboravnih pojavljivanja svakako je i ono s baletanom Mihailom Barišnjikovim na naslovnici posebnog izdanja magazina draguljarske kuće Tiffany & Co. povodom 150 godišnjice brenda 1987. godine, nakon čega je proglašena otkrićem godine među modelima.
Kako je Tatjanina karijera eskalirala, dobivala je zasluge zbog širenja i mijenjanja ideala ženske ljepote, ponajprije zbog toga jer je u svijet modela izrazite mršavosti uvela obline. Zajedno s grupom uspješnih modela specifičnog izgleda ubrzo je postala poznata kao originalni supermodel. Fotografija Tatjane Patitz s drugim supermodelima na kojoj se smiju na plaži fotografa Petera Lindbergha za Vogue, nazvana "White Cotton Shirts", postala je još jedna kultna modna fotografija.
Vrhunac te godine 1988. dogodio se u srpnju i kolovozu, kada je Patitz nagrađena uzastopnim naslovnicama američkog Voguea. Biti dva mjeseca zaredom na naslovnici Voguea bio je rijedak uspjeh za modele tog vremena i inovacija nedavno obnovljenog Voguea pod vodstvom nove glavne urednice Anne Wintour. To je razdoblje bilo zenit Patitzine karijere, poznato kao "Tatjanina era" u modnoj industriji. Britanski SKY Magazin nazvao je Patitz prvim njemačkim supermodelom i naveo da je njezin uspjeh naveo agenciju Elite da otvori podružnicu u Njemačkoj.
Patitz je postala toliko tražena da je mjesečno letjela avionom i po 40 puta. U nastojanju da živi zdravijim i uravnoteženijim načinom života, usporila je s karijerom modela kako bi se usredotočila na druge kreativnosti, kao što su pisanje, gluma i meditacija. Preselila se u Los Angeles, u kojem je izgradila svoj novi dom.
Ne želim ništa raditi za slavu ili novac ili glamur ili bilo što takvo… Mislim da ljudi diljem svijeta dolaze na višu razinu svjesnosti. Sve je zagađeno, oceani, šume, i ljudi se svugdje međusobno ubijaju ne shvaćajući da svi pripadamo zajedno i moramo dijeliti ovo mjesto. Možda sanjarim, ali imam nade, izjavila je 1989. u intervjuu za Model Magazine.
Iduće godine pojavila se na naslovnici siječanjskog broja britanskog Voguea s Naomi Campbell, Cindy Crawford, Lindom Evangelistom i Christy Turlington, a ta naslovnica smatra se početkom fenomena supermodela devedesetih. Zajednička fotografija pet supermodela inspirirala je pjevača Georgea Michaela da angažira Patitz, Crawford, Evangelistu, Turlington i Campbell u kultnom videospotu za pjesmu "Freedom! '90", koji je režirao David Fincher.
Nakon preseljenja u Los Angeles Patitz je krenula i na satove glume, a njezina prva veća uloga bila je ona u filmu Izlazeće sunce 1993. godine. Kasnije je glumila i u serijama The Single Guy i The Larry Sanders Show. Najveću filmsku ulogu ostvarila je u trileru Zabrana pristupa iz 1999. godine.
Sina Jonaha, kojeg je dobila sa suprugom Jasonom Johnsonom, od kojeg se razvela 2009., rodila je 2004. godine, a on se s majkom pojavio u mnogim njezinim editorijalima, uključujući onaj za američki Vogue u kolovozu 2012. pa ponovno u siječnju 2019. godine. Ostat će zapamćena i kao aktivistkinja za prava životinja te je 2007. snimila i kampanju kojom je apelirala na zaštitu orangutana u prašumama Bornea.
Moj sin izvor je mog veselja u životu. Moji prijatelji, moje životinje i priroda daju mi ravnotežu i zadovoljstvo – osjećaj povezanosti. Željela bih u svijet poslati empatičnu osobu velikog srca. Jonah bi uvijek trebao vjerovati u sebe da bude svoj i da utjelovljuje i artikulira vlastiti stav i mišljenja. Imati suosjećanja i da ti bude stalo za sve što postoji. Za naš planet, životinje, prirodu i ljude, kazala je 2019. u intervjuu za Mercedes-AMG's 63 Magazine.
Patitz, koja je bila vegetarijanka, također je podijelila svoju filozofiju o starenju u industriji ljepote, mode i zabave.
Ponosna sam na svoje bore. Radila sam za svaku od njih i one pripadaju meni. Starenje je predivno. Postanete mudriji i zreliji. Za mene riješiti se tog dara ili izmijeniti ga nije opcija. Ljepota znači biti dobra osoba i biti tu za druge. Po mome mišljenju, ljepota nije samo vezana za izgled, već za sve ono što čini osobu, rekla je Tatjana Patitz.