Kvalitetno organizirano slobodno vrijeme pomaže ne samo u razvijanju dodatnih kompetencija kod djece, već i u poboljšanju ponašanja i uspjeha u školi. U današnjem društvu dolazi do osvještavanja važnosti izvanškolskih aktivnosti — djeci je sve više dostupno različitih aktivnosti koje se realiziraju u skladu s njihovim potrebama i interesima.

Nažalost, ponuda i dostupnost izvanškolskih aktivnosti se razlikuje od sredine do sredine, a veću ponudu svakako imaju veće gradske sredine za razliku od manjih mjesta. Dodatno, ne smijemo zanemariti da djeci uvijek treba osigurati dovoljno slobodnog vremena bez organizirane igre, da jednostavno budu djeca koja će boraviti u parku, prirodi ili sa svojom obitelji.

Od djece se puno očekuje, a bitno je naglasiti kako roditelji i škola imaju veliki utjecaj na učenika i zbog toga mu treba omogućiti razvoj njihovih osobitosti.

Ono što izvanškolske aktivnosti razlikuje od školskih aktivnosti jest to da se odvijaju u posebnim skupinama u koje se učenici uključuju prema vlastitom odabiru. Budući da djeca dobrovoljno odabiru aktivnosti, prisutan je visok stupanj motivacije što omogućuje širok opseg i lakše usvajanje znanja.

Ovisno o afinititetima djece, danas je u ponudi lepeza kreativnih, edukativnih i sportskih sadržaja.

Praktikum – centar za djecu i mlade provodi kreativne i edukativne programe - dramske, likovne i filmske radionice koje su podijeljene prema dobnim uzrastima, uz vodstvo priznatih umjetnika i pedagoga iz svijeta kazališta, filma, glume, glazbe i likovne umjetnosti. Svima je omogućeno doći na besplatni ogledni sat, kako bi se polaznici upoznali s voditeljima radionica, dinamikom grupe i načinom rada.

DRAMSKE RADIONICE
Dramske radionice omogućuju mladima da se okušaju u ulogama glumaca.

Kroz školsku godinu sa svakom će se grupom raditi osnovne kazališne vježbe. Počinje se s vježbama upoznavanja, prihvaćanja unutar grupe, te dramskim igrama. Slijedi razvijanje svijesti o tijelu i glasu, upoznavanje s likovima, kreiranje improvizacija, te naposljetku razrada i produkcija završne predstave.

FILMSKE RADIONICE
Polaznici filmskih radionica upoznat će se s raznolikim filmskim formatima, eksperimentalnim i dokumentarnim, a svladat će i osnove filmskog jezika, tehniku snimanja, upoznati se sa zvukom, montažom i režijom. Polaznici će raditi na svojim autorskim filmovima, samostalno i u grupi te naučiti promatrati svakodnevicu kroz filmski kadar i osvijestiti kako film “čuči” baš svugdje.

LIKOVNE RADIONICE
Na likovnim radionicama djeca i mladi radit će u umirujućem okruženju, gdje će se svaki pojedini polaznik poticati na izražavanje sebe kroz umjetnost. Polaznici likovnih radionica kroz nadahnuto stvaranje usvajaju, ne samo razne tehnike rada, već i koncentraciju te razvijaju sposobnost pronalaženja alternativnih rješenja i razmišljanja. Program likovnih radionica uključuje i terenske radionice kroz posjete i obilazak muzeja i izložbenih prostora. Također, “Umjetnost u mom kvartu”, samostalni projekt Praktikuma odvija se u sklopu redovnog programa likovnih radionica, tijekom kojeg njihove polaznike posjećuju umjetnici s današnje scene!

Za mlade koji se žele kvalitetno pripremiti za upis u umjetničke škole i fakultete Pratkikum organizira Pripremu učenika za upis u Školu primjenjene umjetnosti i dizajna i Pripreme za upis na Akademiju dramskih umjetnosti.

Edukativni programi Praktikuma pomažu djeci da iskoriste svoj puni potencijal u ključnom periodu razvoja mozga. Polazak u školu predstavlja veliko uzbuđenje za cijelu obitelj, posebno za djecu. Današnji školski sustav postavlja određena očekivanja spram učenika, a neformalni obrazovni programi pomažu djeci koja trebaju dodatni poticaj ili žele znati više.

PRIPREME ZA ŠKOLU
Cilj programa je potaknuti radost prema učenju i usvajanju novih znanja kako bi dijete s veseljem očekivalo polazak u školu.
Program Priprema za školu provodi se pod stručnim vodstvom i namijenjen je djeci koja se pripremaju za polazak u školu kao i djeci koja su krenula u školu, a trebaju dodatni poticaj. Program omogućuje individualni napredak svakog polaznika u skladu s njegovim mogućnostima.

Polaznici tijekom 4 mjeseca prolaze kroz različite aktivnosti i igre kojima će razvijati vještine potrebne za uspješnu prilagodbu zahtjevima škole:
• Pravilan hvat olovke, jasna linija uz adekvatan pritisak na podlogu
• Definiranje jednostavnijih pojmova, prepričavanje kraćeg događaja ili priče u pravilnom slijedu
• Rastavljanje i sastavljanje poznatih riječi na slogove, imenovanje i razlikovanje glasova u riječima
• Razumijevanje prostornih i vremenskih odnosa
• Razumijevanje odnosa broja, oblika i količine
• Zadržavanje pažnje na zadacima
• Poštivanje pravila i suradnja s drugima

U novom okruženju, djeca ostvare veliki korak u socijalizaciji! Upoznaju nove prijatelje i nauče se snalaziti u novoj okolini te pritom usvajaju poštivanje grupnih pravila i rješavanja konflikata.
Kroz prezentacije vlastitih uradaka i razgovore u krugu razvijaju komunikacijske vještine i prepričavanje kratkih priča.
Kroz program potiče se djetetovo razumijevanje pravila igre, što će mu kasnije poslužiti za lakše razumijevanje i primjenu uputa za rad koje daje učitelj.
Roditelji redovito dobivaju osvrt o napretku i smjernice za daljnji individualni rad s djetetom.

Ma, klinci su zakon: Video zagrebačkog Praktikum centra uljepšat će vam dan

TEHNIKE UČENJA
Veliki problem s kojim se danas susrećemo je preopterećenje informacijama i otežanost pri usvajanju tolike količine znanja.
U Praktikum centru je naglašena važnost razvoja kritičkog mišljenja od ranog djetinjstva te selektivnog pristupa informacijama kao strategije kvalitetnijeg i zanimljivijeg učenja. Trening je interaktivnog tipa te kroz vježbe, usmjeravanje i samostalan rad polaznici uče kako lakše i učinkovitije učiti. Radi se u malim grupama, pristup je individualiziran, pa svaki polaznik koristi vlastite udžbenike kako bi vježbanjem raznih tehnika učenja prepoznali one koje su njima najadekvatnije te odmah vidjeli i rezultate učenja.
Kroz trening Tehnike učenja polaznici usvajaju kako efikasno učiti i poboljšati koncentraciju za učenje, a u konačnici će imati zadovoljstvo usvojenog znanja i motivaciju za daljnjim korištenjem metoda lakšeg učenja.
Trening je također prilagođen i djeci s disleksijom i disgrafijom. Odvija se pod stručnim pedagoškim vodstvom uz visoko individualiziran pristup svakom djetetu.
Kroz vikend trening učenja polaznici će na pristupačan i zabavan način preispitati dosadašnje stavove o učenju te kroz različite tehnike učenja usvojiti kako učenje može biti brže, kvalitetnije i lakše uz korištenje tehnika brzog čitanja, izradom mentalne mape, mnemotehnikama, uz poboljšanje koncentracije i pamćenja te praktičnim primjerima za bolje i uspješnije učenje..
Cilj je „naoružati“ polaznike učinkovitim alatima te ih usmjeriti i ohrabriti da preuzmu kontrolu u svoje ruke, a time razviju i osjećaj efikasnosti i zadovoljstva.

ALOHA mentalna aritmetika s abakusom za djecu od 4 do 13 godina
ALOHA djeci pomaže da ostvare svoj pravi potencijal u ključnom periodu razvoja mozga. Glavni alat je drevna naprava koju ljudi koriste već tisućama godina - abakus ili abacus. Abakus je najstariji kompjutor i služi za izvođenje mnogih računskih operacija. Tip abakusa koji se koristi u programu je japanski ili soroban abakus. No, u programu je abakus zapravo samo pomagalo pomoću kojeg dolazimo do glavnog cilja – treninga za mozak.

Prvo što djeca uče je računanje na samom abakusu, ali to je tek početak. Kada djeca nauče baratati abakusom i svladaju osnovne operacije, tek tada kreću prave mozgalice i dolazi do glavnog dijela programa – mentalne aritmetike. Polako počinju vježbati naučene operacije izvoditi „mentalno“ – tako da vizualiziraju abakus i korak po korak savladavaju sve kompleksnije zadatke pomoću vizualizacije abakusa. Na taj način oni operaciju simultano izvode u obje hemisfere i rezultat prebacuju iz jedne u drugu, što omogućava jačanje veza između lijeve i desne polutke. U lijevoj polutci se odvija računski dio, a desna polutka je zadužena za vizualizaciju abakusa i pamćenje položaja pojedinih kuglica. Dok pokušavamo stvoriti sliku abakusa u glavi i istovremeno pratiti o kojoj se vrijednosti radi te izvoditi računske operacije, mi zapravo treniramo svoj mozak i činimo ga jačim.

ALOHA ne pomaže samo u računanju, već omogućava da se iskoristi veći dio svog mozga u svakom aspektu života! Kako djeci samo računanje ne bi dosadilo, za njih su osmišljene edukativne, kreativne i didaktičke igre koje pomažu u razvoju različitih vještina. Zapravo se uz glavnu korist programa, građenje jače neuronske mreže, istovremeno radi i na jačanju mnogih drugih sposobnosti koje nam pomažu i koriste u svakodnevnici. Na taj način djeci nikada nije dosadno, a svaki tjedan odrade svoj mentalni trening kroz igru te razvijaju dodatne sposobnosti.

Tijekom programa se kroz različite igre i aktivnosti konstantno radi na ovim vještinama:
Pažnja i koncentracija
• Djeci omogućava da se usredotoče na trenutni zadatak, umjesto da im misli lutaju.
Kreativnost
• Pomaže u svakom aspektu pronalaženja novih rješenja za bilo kakve probleme i daje mozgu mogućnost da smisli nešto novo i drugačije.
Imaginacija i vizualizacija
• Vještine koje djeci pomažu kod pamćenja i razmišljanja.
Prostorna orijentacija
• Daje djeci mogućnost da se bolje snalaze u prostoru, te percipiraju i pamte što više detalja iz nekog okruženja.
Sposobnost slušanja
• Omogućava bolji fokus na izgovorene riječi i pamćenje veće količine informacija u kratkom periodu.
Analitičke vještine
• Služe kao „procesor“ za primljene informacije – koriste nam da bi što bolje interpretirali sve informacije koje nam mozak skuplja.
Fotografsko pamćenje
• Način da slika pojedinog predmeta ili teksta bude što detaljnija i da ostane u mozgu što dulje.
Sposobnost opažanja
• Pomoću ove sposobnosti zapravo uočavamo pojedine stvari i započinjemo proces sakupljanja i razumijevanja informacija.

Termine radionica možete proučiti na: RASPORED SATI. Sve upite i prijave za Praktikum šaljite na e-mail: info@udruga-praktikum.hr ili nazovite na telefon 01 3842 482.