Iako nam se čini da je u ovo ljetno doba rezervirati željeni termin u našem najdražem kozmetičkom salonu poput nemoguće misije, u njihovoj struci ne cvjetaju ruže. Vode bitku s brojnim problemima umnoženima koronakrizom ili njezinim posljedicama. Ipak, u svemu tome nisu posustali, a rodile su se i neke nove ideje.
Kako su se nosili s izazovima koji su pred njih bačeni u obliku digitalizacije poslovanja i kako danas gledaju na to, saznali smo u razgovoru s vlasnicima i voditeljima poslovanja kozmetičkih salona Tim studio i Deluxe.
„Godinu dana prije ove pandemije prešli smo na digitalno vođenje knjige narudžbi i na najsuvremeniji računalni program za optimizaciju poslovanja. To se pokazalo kao odličan poslovni potez koji nam je uvelike olakšao vođenje evidencije dolazaka klijenata i omogućio kvalitetnu pripremu u skladu s epidemiološkim mjerama“, rekla nam je Antonija Tretinjak, vlasnica kozmetičkog salona Deluxe.
„Od samih početaka rada imali smo online sustav za rezervaciju termina i većinom smo komunicirali mailom, stoga za to nismo morali kreirati nova rješenja. Novost koju smo uveli tijekom pandemije jest naš loyalty program, odnosno program vjernosti, jer smo htjeli nagraditi naše klijente koji su nam i u ovakvim vremenima pružili podršku“, rekla nam je Iva Božić, voditeljica poslovanja Tim studija.
Svaki salon, bio on kozmetički, pedikerski ili frizerski, bio je dužan i još jest provoditi stroge mjere zaštite svojih klijenata od potencijalne zaraze. Ipak, svaki salon koji drži do visokih higijenskih standarda, kao što su ovi, s time nije imao prevelik problema.
„Srećom, možemo reći da su nas izazovi tijekom pandemije donekle zaobišli, ponajviše kad se radi o održavanju socijalne distance. Oduvijek smo imali odvojene kabine u kojima je svaki klijent sam s našom pedikerkom/maserkom; naše su pedikerke uvijek nosile maske; imamo i vrt/terasu na obje lokacije i tamo klijenti mogu pričekati početak svog termina. Manje je ljudi u prostoru i nastojimo da se ne zadržavaju previše. Pritom nam pomaže i naš online sustav rezervacije termina pa se klijenti samostalno naručuju preko interneta. Morali smo prestati usluživati pića prije tretmana, što nekim klijentima nedostaje te smo morali privremeno zaustaviti organizaciju bilo kakvih evenata (rođendana, djevojačkih druženja/zabava, team buildinga i sl.)“, rekla nam je Iva iz Tim studia.
„Proglašenjem pandemije prilagodili smo poslovanje novim epidemiološkim mjerama, ali kako mi uvijek radimo prema najvišim higijenskim standardima, zapravo i nije bilo znatnih promjena u načinu na koji radimo“, rekla je Antonija iz Deluxe salona.
Tim studio u svojoj ponudi ima usluge masaže, manikure i pedikure, depilacije i njege lica, dok se u ponudi kozmetičkog salona Deluxe osim toga mogu pronaći i popularni tretmani kojima se gube centimetri na mjestima na kojima nam najviše smetaju.
Kako jedno vrijeme nisu bili u mogućnosti raditi, mnogi su bili prisiljeni razmišljati izvan okvira kako bi zadržali postojeće klijente, ali i privukli nove. Tu im je uvelike pomogla digitalizacija. POS uređaji omogućuju im da svoje klijente zaštite od nepotrebnog kontakta s novcem, a samim time i zarazom. Baš zbog toga oni bez kartičnog poslovanja danas ne mogu zamisliti svoj rad.
„Ubrzani način života tjera nas da mu se prilagodimo, a digitalizacija zapravo svima olakšava - nama pružanje, a klijentima korištenje usluge i dobivanje svih potrebnih informacija. Naši su klijenti veoma zadovoljni kada potvrdu narudžbe dobiju na mail, potom i podsjetnik na termin dan ranije. Redovito ažuriramo internetsku stranicu novostima, nudimo različite oblike plaćanja, sve su to detalji koji čine razliku i koji klijente čine zadovoljnima“, rekla nam je Antonija iz salona Deluxe te dodala: „Digitalizacija olakšava poslovanje, posebno u kontekstu sve veće upotrebe kreditnih kartica i transakcijskih plaćanja. Primjerice, kod nas u salonu možete mailom naručiti poklon-bon, potom vam stižu upute za plaćanje, a nakon toga posebno dizajnirani poklon-bon dostavljamo na vaš mail. Hoćete li ga jednostavno proslijediti dalje ili isprintati i osobno pokloniti, to prepuštamo vama. Pandemija je utjecala i na povećanje online kupovine pa smo se i u tome potpuno prilagodili.“
„Nama je digitalizacija omogućila da jednostavnije pratimo rad svojih salona na obje lokacije pomoću softwarea za rezervaciju termina i pohranu klijenata, da imamo bolji uvid u poslovanje, da kreiramo i pratimo klijente u loyalty programu i da smo od ponedjeljka do nedjelje dostupni svojim klijentima za sva njihova pitanja. Našim djelatnicama digitalizacija je omogućila da lakše organiziraju svoje radno vrijeme, samostalno rezerviraju klijenta od kuće i da uvijek imaju evidentiranu problematiku svakog klijenta kako bi se svakome mogle u potpunosti posvetiti“, rekla je Iva iz Tim studija i dodala: „Našim klijentima digitalizacija je omogućila da im na mail stižu podsjetnici dan prije termina o vremenu i lokaciji njihova termina, da rezerviraju ili otkažu termin u bilo koje doba dana, a da nikoga ne moraju zvati ili da moraju paziti na radno vrijeme salona te da svojim mobitelima plaćaju usluge.“
Iako su se mnogi susreli s problemom prelaska na digitalno, za ove salone to i nije bio prevelik izazov jer su se digitalizirali čak i prije negoli je cijela pandemija počela. Digitalizacija je zasigurno budućnost i srž svakog poslovanja, posebice u ovim nesigurnim vremenima. Ovi saloni to su davno prepoznali i zbog toga se njihova putanja dobrog poslovanja nije poljuljala čak ni u vrijeme najveće krize.
Sadržaj je napravljen u produkciji Nova Studija, native tima Nove TV, u suradnji s partnerom A1 Hrvatska po najvišim profesionalnim standardima.