Hrvatske poduzetnice su rastuća i sve učinkovitija snaga hrvatskog gospodarstva. One su marljive i spremne na težak rad i odricanja, no često puta zaboravljene i rade iz sjene. Na Svjetski dan poduzetnica (19.11.) donosimo vam iskustva pet poslovnih žena koje su se uspjele oduprijeti strahu i neizvjesnosti samozapošljavanja, te pokrenuti uspješne poslovne pothvate od kojih danas žive


1. Kristina Volf, produkt dizajnerica

Kristina Volf je najbolji dokaz da privatno poduzetništvo nije jednostavan poduhvat, ali da se uz dobre ideje i upornost može postići mnogo.

'Kada sam pokrenula firmu 2012. godine bila sam u specifičnoj situaciji odnosno u drugom stanju. To je bilo dosta zahtjevno pogotovo jer sam htjela u suradnji s jednom stolarijom imati liniju vlastitih proizvoda, a istovremeno sam radila druge projekte na području dizajna,' priznaje vlasnica Manufakturist radione d.o.o. za dizajn, proizvodnju i usluge.

Nakon rođenja sina Svebora i uz pomoć kolegica Mateje Bronić, Maše Milovac i Mije Bogovac uspjela je pokrenuti proizvodnju hrvatskih suvenira Zrno soli i VV čaše koje je prepoznao i ured bivšeg predsjednika.

'Najzahtjevniji je posao naći pravu nišu u kojoj možeš djelovati te privući stalne klijente od kojih posao može rasti,' ističe hrvatska produkt dizajnerica.

Na početku poduzetničkog pothvata, a u svijetu velikih igrača doživjela sam dosta predrasuda kao mlada žena. Stalno sam se morala dokazivati, a povjerenje i kontakte je bilo jako teško steći, samo je jedno od iskustva hrvatskih poduzetnica.

2. Branka Obuljen Štritof, direktorica boutique marketinške agencije
'Nisam nailazila na probleme prilikom pokretanja vlastitog posla. Ili je to možda stvar percepcije? Angažirala sam odvjetnika koji je vodio postupak registracije tvrtke, a bazu klijenata sam postepeno širila preporukama,' priznala nam je Branka Obuljen Štritof, vlasnica boutique marketinške agencije 'Boho d.o.o.'

Za svoju tvrtku kaže da je logičan korak s obzirom na 15.-godišnje iskustvo u području marketinga i prodaje kojeg je poduzela nakon dugotrajnog promišljanja i analize.

'Ženama s poduzetničkim ambicijama preporučila bih da se oslobode straha i da pokrenu svoj posao. Ne bojte se napraviti taj korak, strah je najveći čovjekov neprijatelj i ljudi bi ga se trebali osloboditi na vrijeme. Nije lako, imala sam i ja straha, ali sam puno radila na sebi. Bolje je napraviti i krivi korak, nego ga uopće ne napraviti. Sasvim je prirodno pogriješiti, ali iz svake pogreške se nauči. Učimo u svim situacijama i od svakog čovjeka.'

3. Kristina Ožbolt, slastičarka

Ogromnu ljubav prema pripremi kolača i torti Kristina Ožbolt je pretvorila u samostalni posao koji joj ne osigurava samo financijsku egzistenciju, već i predstavlja ostvarenje sna.

'Kada sam odlučila pokrenuti svoj biznis nisam gledala na probleme koji se mogu pojaviti. Naprotiv, znala sam što hoću, mogu i želim i to mi se ostvarilo. Tu su i moj muž, djeca, roditelji, svekrva koji mi svakodnevno daju podršku u ostvarenju moga puta. Ono najvažnije je što radim posao koji volim,' samopouzdano priznaje hrvatska poduzetnica i vlasnica tvrtke Torte Tina.

'Ne treba odustajati ako i nešto nije kako ste si sami zamislili. Uvijek postoji i druga mogućnost i možda je ona bolja za vas,' dodala je Kristina.



4. Janja Pavetić, marketinška stručnjakinja

'U poduzetničke vode sam ušla s 24 godine, a izlaskom iz fakultetskih klupa 2010. godine ušla sam direktno u gospodarsku krizu. Tvrtke koje su mi nudile posao nisu mi se činile dovoljno perspektivne, nisu pružale mogućnosti za daljnje učenje i napredak, pa sam zajedno sa svojim partnerom odlučila osnovati tvrtku Magis tim d.o.o.' započinje priču mlada marketinška stručnjakinja Janja Pavetić.

U vrijeme kada se svakoga dana zatvaralo po tri tvrtke ili obrta, Janja je pokrenula marketinšku agenciju koja danas ima više od 80 stalnih klijenata, ali i dva vlastita brenda: MagisWall za proizvodnju svih vrsta zidnih dekoracija poput naljepnica, tapeta, satova i slika na platnu te web portal o uređenju doma MagisHome.

Rekla sam si bolje i da napravim krivi korak, nego ništa. Normalno je da pogriješiš, ali i naučiš, iz svake situacije, od svih zaposlenika i klijenata, otkriva hrvatska poduzetnica kako se borila sa strahom od neizvjesnosti.

'Na početku poduzetničkog pothvata, a u svijetu velikih igrača doživjela sam dosta predrasuda kao mlada žena. Stalno sam se morala dokazivati, a povjerenje i kontakte je bilo jako teško steći. No s godinama i nakon brojnih uspješnih projekta, klijenti su prepoznali naš potencijal. Upravo zato najvažniji savjet koji mogu jest – nemojte odustajati. Nekad će se činiti teško, toliko teško da će vam biti dosta svega, ali svejedno nemojte odustati. Budite dosljedni, izvrsni u onome što radite pa će doći i rezultati.'

5. Sanela Dropulić, stručnjakinja za tržišne komunikacije
Iza Sanele Dropulić nalazi se više od 20 godina radnog iskustva na rukovodećim dužnostima na domaćem i inozemnom tržištu, i u gotovo svim poslovnim sustavima. Ne čudi stoga što je 2013. pokrenula vlastitu agenciju za tržišno komuniciranje ZagrebInfo.

'Željela sam biti sama svoj šef i učinkovitije uskladiti obiteljske i poslovne obaveze', priznaje svoje poduzetničke porive ova diplomirana novinarka i majka četvero djece, te dodaje 'najveći su mi izazovi bili ne izgubiti se u šumi propisa, pravila, zakonskih obveza, nameta, davanja i poreza. S druge strane sretna sam što sam sama svoj šef i po prvi puta odgovaram izravno za sve svoje uspjehe, ali i eventualne propuste.'

Sanela Dropulić najponosnija je na podizanje Virtualnog ženskog poduzetničkog centra kao središnje institucije koja će od 01. siječnja 2016. raditi na poboljšanju položaja poduzetnica i razvoju ženskog poduzetništva, osobito jer su žene u većoj mjeri uskraćene za mogućnost institucionalne potpore, financiranje i otvaranje poslovnih prilika na tržištu.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju