Porcija salate ne može biti zdrav i nutritivno bogat obrok ukoliko korišteni sastojci ne zadovoljavaju najvažnije komponente hranjivosti i svježine. Listovi salate, nekoliko komadića piletine i kupljeni preljev nikako ne prolazi kao pametan obrok, zato otkrivamo greške koje radimo u pripremi salate i kako ih izbjeći


1. Odabir povrća koje brzo uvene

Salate u kojima su glavni sastojci zeleni listovi kristalke najčešća je greška koju radimo, naime popularna vrsta salate u sebi ne sadrži hranjive sastijke jedina joj je prednost količina vode. Stoga je poželjno kristalku zamijeniti zelenim lisnatim povrćem bogatim vlaknima i hranjivim sastojcima poput kelja, raštike, špinata.

2. Ograničavate se nutritivno siromašnim namirnicama
Osim ribe, pokojeg komada piletine i zelene salate s kojima ste mišljenja kako ste ispunili kvotu nutritivno hranjivog obroka zapravo ste napravili jako malo. Naime sastojci poput feta sira, maslina, orašastog voća, grejpa, kruške, slanutka, leće obiluju vlaknima, mineralima i vitaminima s kojima ćete konzumirati bogat obrok koji će vam produžiti osjećaj sitosti.

Proteini, ugljikohidrati i zdrave masnoće najvažnije su komponente salate kao hranjivog i cjelovitog obroka

3. Premala ili pretjerana količina proteina
Brojni biraju salate bez proteina ili s pretjeranomm količinom proteina poput jaja, piletine i sira u istom obroku. Naime ni jedan od ova dva izbora nije pametan, protein je važna komponenta salata jer potiče sitost, ubrzava metabolizam i sirovina je nužna za izgradnju brojnih komponenti u tijelu. S druge strane višak proteina tijelo šalje na masne stanice pa dolazi do debljanja. Mjera proteina poželjna u salati je pola šalice primjerice leće i graha, 10 dkg bijelog mesa, pola šalice sira ili jedno jaje i tri bjelanjka.

4. Izbjegavanje dobrih masnoća
Pravilo kojeg se brojni pridržavaju je izbjegavanje dodatka masnoća u salate, pri čemu je pogrešno eliminirati sve vrste masnoća. Naime poznato je kako prehrana bogata zdravim mastima i konzumacija takvih rješava potrebu za nezdravim mastima. Plava riba, maslinovo ulje i slične mediteranske masnoće na redovitoj bazi, stopiraju potrebu za nezdravim zalogajčićima, škrobom i rafiniranim šećerom.

5. Pretjerano korištenje preljeva
Izbjegavajte gotove preljeve za salatu, oni sadrže umjetne sastojke, kriju ih sitna slova u kojima prednjači E. Zdravije preljeve možete napraviti kod kuće i biti sigurni u obrok bez konzervansa, viška šećera i bojila. Maslinovo ulje, limun, jabučni ocat, nemasni jogurt, malo čili papričice i naribanog đumbira podarit će svakoj salati zdrav i osvježavajuć okus.
 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju