Današnji tempo života uzrok je mnogobrojnih tegoba i bolesti modernog doba. Preventiva leži u zdravoj prehrani i redovitoj tjelovježbi. Posljednjih je godina u Hrvatskoj iznimno popularna postala joga, a raširili su se razni stilovi, između ostalih i Ashtanga joga, koja ima veliku korist za naš organizam

Ovaj jogijski stil razvio se u indijskom mjestu Mysore, a u tamošenjm institutu danas tisuće vježbača iz cijelog svijeta dolaze učiti vještinu od potomaka Sri K. Pattabhi Joisa, koji je prvi počeo podučavati Ashtangu.

"Praksa Ashtanga joge ima točno određen slijed pozicija, koje su osmišljene tako da prethodna pozicija priprema za sljedeću. Zbog toga, ali i brzog ritma odnosno promjene pozicija, ova praksa promovira jakost i izdržljivost.

'Kod Ashtanga joge dah usklađujemo s pozicijama i budući da se izvodi dinamički, razvija se velika unutarnja toplina koja dovodi do snažnog znojenja koje pročišćava cijelo tijelo'

Zbog toga što je Ashtanga trening snage, u kojem se prolaze sve mišićne skupine bez upotrebe ikakvih rekvizita (koristimo samo vlastito tijelo), postala je popularna ne samo među joga vježbačima, već i sportašima koji na taj način razvijaju fleksibilnost i snagu“, objasnila je Ružica Matagić, prva certificirana učiteljica Ashtanga joge u Hrvatskoj i instruktorica joge u Padma joga studiju u Sisku.

Kao i svaki oblik vježbanja i ovaj jogijski stil ima brojne dobrobiti za organizam kada se prakticira redovno. Cilj joj je da vježbač ima i snažno i fleksibilno tijelo, ali i da smiri um i otvori srce, a sve to postiže vježbanjem joga pozicija kojima razvijamo kontrolu nad svojim tijelom.

"Joga pozicije bazirane su na uvjerenju da su tijelo i dah usko povezani s umom. Dah usklađujemo s pozicijama i budući da se izvodi dinamički, razvija se velika unutarnja toplina koja dovodi do snažnog znojenja koje pročišćava cijelo tijelo (mišiće i organe).

Koji su sve benefiti Ashtanga joge?

1. ublažava mišićnu napetost

2. istiže i jača sve mišićne skupine

3. podmazuje zglobove

4. masira unutrašnje organe

5. poboljšava cirkulaciju

6. održava tjelesnu težinu

7. povećava otpornost na stres

8. jača imunološki sustav

9. uravnotežuje krvi tlak

10. pročišćava cijelo tijelo

Ružica dodaje kako je bitno vježbati pod nadzorom iskusnog instruktora da bi se spriječile ozljede i kako bi bili sigurni da korektno i prema pravilnom redoslijedu izvodimo pozicije.

A tko može vježbati Ashtangu? Sri K. Pattabhi Jois kaže da vježbati mogu svi.

„Mladi mogu vježbati. Stari mogu vježbati. Jako stari mogu vježbati. Bolesni i oni koji nemaju snage mogu vježbati. Osim lijenih. Lijeni ljudi ne mogu vježbati Ashtanga jogu“.

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju