Vole ih zvijezde, najugledniji časopisi ih hvale, a velike modne kuće žele surađivati s njima.
Njih ćete naći u centru Zagreba, a njihove kreacije - u virtualnom svijetu.
Kad pogledate društvene mreže i sve ostalo vezano uz online svijet. To je mjesto gdje je danas moda. Moda danas nije više na ulici, moda se dešava online, objašnjava suosnivačica brenda Gala Marija Vrbanić.
I mi smo isprobali kako to izgleda. Uz pomoć tehnologije koju razvijaju, odjeća se može i micati pri pokretu. Mnogi od vas se vjerojatno pitaju - zar ima netko tko bi stvarnim novcem platio odjeću koju ne može ni opipati, a kamoli obući?
Ima, ima. Mislim da smo mi pokazatelj toga, kaže modni dizajner Filip Vajda.
Cijene se penju i do 5000 eura.
Za 10 godina, možda čak i ranije će profiti svih ovih tradicionalnih brendova biti u ovim svjetovima. Jer je tamo bitno da netko iskaže svoj status, smatra Gala.
Beskraj mogućnosti
Instagram, Tik Tok, mogućnosti je beskraj. Tamo se postavljaju trendovi. A zvijezde žele biti u trendu.
Surađivali smo s nekolicinom zvijezda koje nas nose. Kao, primjerice, Charli XCX, Kim Petras..., kaže Filip.
Ali i s modnim velikanima - Jean Paul Gaultierom i Carolinom Herrerom.
Vidjeli su da se ovdje nešto dešava, prepoznali su da je to budućnost i pristupili su nam da zajedno napravimo nešto, priča Gala.
U videu na početku teksta možete vidjeti primjerice haljinu nastalu u suradnji s Herrerom. To što oni rade, kažu nam, neka je vrsta coutura. Odnosno, visoke mode.
Zato jer tu smo dobili prvi put priliku da ta odjeća koju u fizičkom svijetu ne možemo imati, tu radimo sve što hoćemo. Nama nisu potrebni rukavi, nogavice, siluete mogu biti totalno drugačije nego u stvarnosti, objašnjava Filip.
A mašta se može igrati do mile volje.
Materijali mogu biti isto - može gorjet, nevjerojatno što se sve može napravit s tim, koje su sve mogućnosti, dodaje Filip.
A Marta ima zadaću svu odjeću oživjeti. Da, oživjeti. Ona učini da se odjeća i svi detalji pomiču kao da su stvarni.
Imate dio s teksturama, imate dio koji mora biti nepomičan. Ako se ova ruka digne, ovo ne smije lelujati i onda ima tu sto različitih načina problema i rješenja, priča Marta Stražičić, voditeljica 3D razvoja i istraživanja.
Osim debelih živaca, zanimalo nas je i koliko je vremena potrebno za oživjeti jednu haljinu.
To je to pitanje. Jako ovisi. Može bit ono - ne mogu reći nikad. A od dana do tri mjeseca, odgovara Marta.
Priča krenula zbog ljubavi prema video igrama
Vogue se nadugo i naširoko raspisao o njima. Sva izdanja - od Amerike do Italije. A cijela priča je krenula prije tri godine. I to zahvaljujući Galinoj ljubavi prema video igrama. Puno je naučila i od svoje majke - poznate dizajnerice Ksenije Vrbanić. Morali smo je pitati - je li to otegotna ili olakšavajuća okolnost?
Bila je otegotna, ali istovremeno olakšavajuća. Rekla bih da sam jako rano shvatila koji su problemi modne industrije, jako rano sam shvatila kako taj svijet funkcionira, priča.
Spremaju još zvjezdanih suradnji i žele biti među najjačima u svojoj branši. Hrvatsku su već sada istaknuli na mapi modnog svijeta.