Unikatne Chia šalice nastaju u maloj radionici u Triblju blizu Crikvenice, a iz njih se kava i čaj ispijaju u Singapuru, Floridi, Brazilu, Francuskoj... Mnogi su se zaljubili u ove divne keramičke šalice iza kojih stoji dvoje svestranih kreativaca, Filipe Sorko i njezina dečko Antuna Ružolčića.

Galerija

 

Vjerujem da je keramika u moj život došla s jednim zadatkom, naučiti me strpljenju. Ja sam po prirodi jako nestrpljiva osoba, koja voli i želi imate sve baš sada odmah, ovog trenutka. A izrada keramike jako je spor i dugotrajan proces s puno faza u kojima se nešto čeka. Čekamo da se osuši glina, čekamo da se osuši boja, glazura, čekamo da se ispeku, pa po cijele dane čekamo da se peć ohladi kako bismo ju mogli otvoriti i vidjeti što smo dobili… govori Filipa Sorko. Za izradu jedne ture od 80-ak šalica potrebno je oko dva tjedna. Nastaju tehnikom izrade koja se zove kvečanje, drugim riječima utiskivanje gline u kalupe. Nakon toga se zaglađuju, lijepe ručkice i utiskuje logo.

Unikatne Chia šalice nastaju u maloj radionici u Triblju blizu Crikvenice, a iz njih se kava i čaj ispijaju u Singapuru, Floridi, Brazilu, Francuskoj...

Kada se osuše, vrlo ih pažljivo točkamo jer su u toj fazi jako krhke i lomljive. Tada idu na svoje prvo paljenje, takozvano biskvitno, i taj proces paljenja traje oko dva dana. Nakon toga ih glaziramo, sušimo glazuru, zaglađujemo ju i popravljamo i vraćamo u peć na drugo paljenje, koje također traje oko dva dana. Zadnja faza u procesu izrade jest oslikavanje ručkica sa zlatnim listerom te na samom kraju treće paljenje, paljenje zlata. To je najkraći opis procesa nastanka Chia šalica, sa smiješkom kaže vlasnica brenda Chia Cups.

Ipak, to što ih je dvoje uvelike olakšava proces izrade. Filipa i Antun raspodijelili su poslove te svatko ima svoj dio u izradi koji odrađuje i u kojem je dobar. Ovaj par spojio je privatni i poslovni život, a Filipa otkriva kako jako malo vremena provode odvojeno. Tako su naučili i drugačije ne bi znali. Zanimaju ih iste stvari, imaju iste poglede na život, iste ciljeve i želje.

Non-stop smo skupa i sve radimo zajedno, od Chia šalica, Tajnih večera, snimanja, dekoriranja, itd. Točno znamo u čemu je onaj drugi dobar i jako se dobro nadopunjujemo, ističe. I svoj keramički studio otvorili su u sklopu prostora u kojem žive i razmak između poslovnog i privatnog kod njih gotovo uopće ne postoji.

Mi živimo ono što radimo i radimo ono što živimo. Ima to i svoje manje pozitivne strane, kao i sve ostalo, ali ovo je način koji nama najbolje odgovara i već smo toliko na to naviknuli na to da jedno bez drugog ne funkcioniramo najbolje, jako nam je bitno što onaj drugi misli i što ima reći te uvijek tražimo način kako da poslove odradimo zajedno.

Prve Chia šalice na satovima keramike izradio je Filipin dečko Antun Ružolčić, inače kipar.

RUČNO RAĐENA KERAMIKA DOŽIVLJAVA BUM

Mi smo u biti imali tu sreću da smo prije nego što smo se bacili u ozbiljniju proizvodnju naših Chia šalica, već imali dosta dobru reakciju i feedback ljudi na društvenim mrežama, do kojih je došla fotografija prvih nekoliko točkanih šalica. Počeli smo već tada, s tih prvih nekoliko šalica i jednim kalupom, dobivati dosta upita i 'narudžbi', tako da nam je to dalo vjetar u leđa i shvatili smo da bi to moglo biti to. Kako kod nas sve ide naopačke, tako smo prvo imali zainteresirane kupce, a tek onda i proizvode koje bismo im zaista mogli ponuditi, priča Filipa pa nastavlja:

Ručno rađena keramika, kao i ostale rukotvorine, u zadnjih nekoliko godina doživjeli su svoj bum, i čini mi se da je to postalo čak stil i način života. Ljudi su postali prezasićeni velikom proizvodnjom 'copy/paste' stvari, te su počeli shvaćati da žele, mogu i zaslužuju bolje od toga. Nijedna Chia šalica nije jednaka i nema iste točkice, tako da je fora u tome da ih možete kombinirati, izabrati točkice koje vam se najviše sviđaju, a iz našeg iskustva, možemo reći da su točkice in.

Treba znati dobro iskoristiti sav potencijal digitalnog marketinga i društvenih mreža jer to je danas najlakši, najbrži i najjeftiniji način da se dođe do publike.

Točkice na njihovim šalicama, otkriva, zapravo i nemaju previše veze s pravim chia sjemenkama, osim što izgledom možda podsjećaju na njih. Upravo su zato i dobile ime po sjemenkama.

Kada sam objavila prvu fotografiju svojih točkanih šalica (tada jos nisu niti imale zlatne ručkice), jedan od komentara ispod je bio kako sitne crne točkice baš podsjećaju na chia sjemenke. Nama se ta usporedba svidjela, ime je bilo zvučno i nismo previse razmišljali prije nego što su i službeno postale Chia Cups. Šalice koje sam prvotno zaželjela i zamislila da mi dečko izradi bile su na točkice, prugice i slične motive, no ispalo je tako da ih je mojem dečku bilo najlakše samo istočkati i, evo, do danas smo istočkali već više od tisuću šalica.

Oboje nepresušne kreativnosti i ideja, Filipa i Antun ovoga ljeta okušali su se i u nečem novom – dekoriranju vjenčanja. Ipak, kažu kako je to bio samo izlet u nove vode jer je izrada keramike posao koji oduzima jako puno vremena i koji zahtijeva veliku posvećenost i podređenost, isto kao i dekoriranje i planiranje nečijeg vjenčanja.

To su totalno dvije različite stvari, koje je, nažalost, jako teško uskladiti i oboje odraditi kako spada. Kako smo nedavno dekorirali jedno divno ljetno vjenčanje na otvorenom, s poljskim cvijećem, suncokretima i bakinim tabletićima, ljudi nam se znaju obratiti s upitima jer im se sviđa taj opušteni, nekonvencionalni i drugačiji pristup. No trenutno su nam ipak Chia šalice na prvom mjestu, i za sada će sve te dekoracije koje smo s vremenom prikupili, još malo pričekati u kutijama.

ZA POLA SATA I DO JAPANA

Kao svestrana umjetnica i kreativka, Filipa Sorko primjer je osobe koja dokazuje da se u Hrvatskoj može živjeti od rada rukama. Filipa ističe kako je za pokretanje i uspjeh vlastitog biznisa najbitnije pratiti trendove i znati prepoznati što se danas traži i što je in.

To u ovo vrijeme čak i nije tako teško, uz internet, knjige i časopise, društvene mreže i stranice poput Pinteresta. Zatim je bitno da nam se ono što radimo i samima sviđa, da bismo baš to i sami možda negdje kupili i poželjeli. Strahu od neuspjeha i rizika tu nema mjesta, a naravno da pomaže kada imate nekoga tko vjeruje u vas i to što radite te vam priskoči u pomoć.

Filipa Sorko i njezin dečko Antun Ružolčić spojili su privatni i poslovni život, jako malo vremena provode odvojeno, tako su naučili i drugačije ne bi znali.

Prije pokretanja ikakva posla potrebno je ispitati tržište te vidjeti isplati li se uopće ulaziti u to i kolika je zainteresiranost potencijalnih kupaca. A na kraju, bez dobrog marketinga i PR-a sve to skupa pada u vodu. Treba znati dobro iskoristiti sav potencijal digitalnog marketinga i društvenih mreža jer je to danas najlakši, najbrži i najjeftiniji način da se dođe do publike. Živimo u dobu gdje već za pola sata netko iz Japana može vidjeti tvoj proizvod i poželjeti ga kupiti i zbilja je šteta to ne iskoristiti i bazirati se samo na tradicionalne načine prodaje.

Mi svoje Chia šalice oglašavamo i prodajemo isključivo preko mojeg Instagrama @filipaasorko i svakodnevno, osim iz Hrvatske, dobivamo upite sa svih strana svijeta, od Singapura, Floride, Brazila, Francuske... govori Filipa Sorko. Ranije ove godine prijavili su se za poticaje za samozapošljavanje i dobili sredstva za kupnju njihovih prvih peći za keramiku. Te su peći dosta skupe, a neophodne ako se želite ozbiljnije baviti proizvodnjom keramike.

Sami si ih još nismo mogli priuštiti, pa smo za početak sve šalice vozili kod kolega i iznajmljivali peći. Bilo je to dosta komplicirano, teško i odnosilo je puno dragocjenog vremena, ali sve se može kad se hoće. Bilo je to kao da radite kolače doma, a nosite ih u drugi grad da se peku, s tim da su kolači jako krhki i svaki morate pažljivo upakirati, i s tim da svaku turu morate ispeći tri puta.

Sada kad imamo svoje peći proces je puno brži i jednostavniji, nema više toliko vozanja, usklađivanja rasporeda, ne ovisimo ni o kome, i sada kad nema više tog zeznutog transporta možemo razmišljati i o izradi drugih predmeta, recimo tanjura, vaza, otkriva Filipa. Razmišljaju i o povećanju i proširenju posla i izrade jer već neko vrijeme četiri ruke nisu im dovoljne za sve planove i šalice koje bi voljeli izraditi.

Trenutačno nam je lista narudžbi podugačka, a na Chia šalicu čeka se oko dva mjeseca. Jako nam je žao što ljudi moraju toliko čekati, tako da nam je prvo na našoj listi prioriteta smanjiti listu narudžbi i čekanja te stalno radimo na tome. Maštamo također o nekom svom malom showroomu, većem ateljeu… Tek smo na početku i nikada se ne bojimo sanjati, maštati i željeti više i bolje, kaže vlasnica brenda Chia Cups.

Vlasnici brenda Chia Cups do danas su istočkali već preko tisuću šalica
Vlasnici brenda Chia Cups do danas su istočkali već preko tisuću šalica (Foto: Filipa Sorko)