'Prošli sam tjedan bila žena na rubu živčanog sloma. Imala sam naporan dan na poslu, suprug je bio bolestan u krevetu, moj mlađi sin je bio prehlađen, izbijali su mu zubi, pa sam bila budna cijelu noć, a stariji je već u 6 ujutro tražio svoje crtiće. Bila sam posve iscrpljena'

Zvuči poznato? Ako to nije dovoljno pročitajte dalje....

'Koža na mom licu izgleda umorno, imam podočnjake, a na nogama me održava kava, mnogo ugljikohidrata i nešto šećera'.

Osjećate se iscrpljeni, a toliko ste umorni da nemate snage ni pročitati ovaj članak. Razdražljivi ste, malaksali, pod stresom i slabo se hranite? I vas zahvatila epidemija koja uglavnom pogađa žene – iscrpljenost.

Kredit, vrtić, pedijatar, kuhanje...

Razloge iscrpljenosti lako je detektirati. Imunološki sustav je loš, prehrana nedovoljno bogata hranjivim sastojcima, vježba se malo ili gotovo nikako, a obaveze i stres su toliko naporni i jaki da nemate izbora nego se odmarati spavajući - dok vas nešto ne probudi.

Da, žene imaju karijeru, no kućanstvo i odgoj djece nisu nekom prirodnom evolucijom prešle pod jurisdikciju partnera.

Vaša baka nije radila i imala je troje djece i kućanstvo koje je znala savršeno organizirati. Vaša baka imala je živahan društveni život i nije bila 24 sata dnevno vezana za posao i 40 e-mail poruka dnevno na koje je valjalo žurno odgovoriti

Nakon posla stoga, kada pokupite djecu iz vrtića ili škole i otiđete u supermarket, čeka vas odjeća za pranje, peglanje, pospremanje, kuhanje, crtići, pedijatri, izvanškolske aktivnosti...

A kako vaša obitelj raste, uvukli ste se u još jedan potpuno neisplativ kredit kako bi uživali u nekoliko kvadrata više i koji vas svakoga mjeseca dovode u stanje potpune panike. Recesija je.

Pitate se kako je to onda uspijevala vaša baka...

I znate odgovor. Vaša baka nije radila i imala je troje djece i kućanstvo koje je znala savršeno organizirati. Vaša baka imala je živahan društveni život i nije bila 24 sata dnevno vezana za posao i 40 e-mail poruka dnevno na koje je valjalo žurno odgovoriti.

K tome, vaša baka je mogla mirne duše pustiti djecu van iz kuće, a oni bi prljavi i umorni od igre, nakon tople večere i tuširanja, uredno zaspali bez ikakve pomisli da od vas traže novu 3 D igricu koju će igrati satima. Nije bilo ni Facebooka.

Žene danas žongliraju jednakim tempom svakoga dana i normalo je da im poneka loptica ispadne. Nekada to bude seks, najčešće kozmetičarka, uglavnom frizer…U svakom slučaju, žongliranje s lopticama karijera-obitelj-kućanstvo neizbježno iscrpljuje.

I što sada? Kako se NE osjećati iscrpljeno? Kako se osjećati živo, odmorno i lijepo?

Razloge iscrpljenosti lako je detektirati. Imunološki sustav je loš, prehrana nedovoljno bogata hranjivim sastojcima, vježba se malo ili gotovo nikako, a obaveze i stres su toliko jaki da nemate izbora nego se odmarati spavajući - dok vas nešto ne probudi

Dr Frank Lipman, autor knjige 'End Exhaustion And Feel Great Again' (Zaustavite iscrpljenost i ponovno se osjećajte dobro) podijelio je nekoliko dragocjenih savjeta koji bi vam trebali pomoći u rješavanju iscrpljenosti. I čini se jednostavno!

Izbacite kofein, šećer i alkohol

Kofein odnosno kava je snažan stimulans koji pomaže vašem tijelu da ostane budno osam sati, a čak i više ako pijete anti-bebi pilule. Jednako tako bi trebali postupiti i s alkoholom i šećerom, jer alkohol ne dozvoljava kisiku slobodan prohod do mozga.

Šećer pak ima loš utjecaj na vašu hormonsku ravnotežu, jer daje lažan osjećaj snage, no kada djelovanje prestane, osjećate se još gore. Umjesto bombona ili čokoladnih keksa, iskušajte voćne bombone bez šećera, ali s vitaminima.

Jedite dovoljno bobičastog voća i obavezno u vaš jelovnik uvrstite brokulu kako bi vašem tijelu vratili ravnotežu. I da, umjetni zaslađivači također nisu dobri.

Recite 'ne' teško probavljivim masnoća

Oni imaju jednako loš učinak na vaš organizam kao i šećer,osobito ako ste već umorni. Ne samo da takve masnoće podižu razinu kolesterola, nego blokiraju i one dobre kiseline poput omege 3, 6 i 9 koje vaš organizam treba.
Jedite rano i jedite dobro

Riješite se umora i iscrpljenosti

Vaš metabolizam je na vrhuncu do podneva, pa neka vaš doručak i ručak budu najobilniji obroci tijekom dana. Ako pak jedete kasno, jer nemate izbora, neka vaš kasni obrok uključuje voće, povrće i cjelovite žitarice koje će vas opustiti i očistiti vaš organizam prije spavanja.

Obroci neka budu živahnijih boja – neki nutricionisti preporučuju obrok tricolore, jer će s tri boje na vašem tanjuru, (primjerice žuta, zelena i crvena) biti sigurni da ste organizmu dali sve što treba.

Spavajte pametnije

Ne gledajte televiziji u spavaćoj sobi. Krevet koristite samo za spavanje i seks. Mnogi od nas su fotosenzitivni, a da to ni ne znaju. Svjetlost iz televizora 'uvjerit' će vaš organizam kako je dan i teže ćete zaspati.

Pravilno dišite

Uzmite pauzu za disanje prije spavanje. Pronađite svoj prostor u domu i pet minuta se usredotočite na disanje. To je odličan način za opuštanje tijela i duha.

Odaberite laganu vježbu prije spavanja

Joga je dobro rješenje, jer ćete se tako istegnuti i opustiti bez da trošite previše energije.

Budite na suncu!

Nema ništa ljepše i ljekovitije od sunca. Sunce će vam vratiti energiju i učiniti vas bolje raspoloženima. Dolazi proljeće, pa je ovo i vrlo izvedivo rješenje za iscrpljenost.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju