Ukoliko svaki put kada osjetite glad posežete za ugljikohidratima i to u obliku kruha, kolača ili slatkih zalogaja upast ćete u začarani krug gladi u kojem, iako konstantno unosite namirnice u organizam on i dalje javlja da je gladan

Bez obzira na to koliko malo jeli, debljat ćete se zbog visokog inzulina.To je zbog hrane koju konzumirate, a sadrži šećer pa gušterača proizvodi sve više inzulina. Što je inzulin u krvi viši to stanice postaju otpornije na njega.

Jedna od najvećih zabluda je da se gladovanjem može smršavjeti, a ujedno i greška koju mnogi najčešće ponavljaju. Odgovor je vrlo jednostavan i glasi 'Ne'!

Zbog pogrešne pretpostavke da nas masnoće debljaju nutricionisti su skloni preporučiti što manje masnoća i proteina i unos što više žitarica u organizam. Unosite li hranu koja se sastoji pretežno od ugljikohidrata, metabolizam se usporava i do deset puta jer se prilagođava smanjenom unosu kalorija i prelazi na 'štedljiv rad'.

Početni učinak bilo koje dijete s niskim brojem kalorija je gubitak težine, no već nakon prve faze dolazi do zastoja u gubitku kilograma.

Organizam čuva zalihe energije kada je unos hrane smanjen. Početni učinak bilo koje dijete s niskim brojem kalorija je gubitak težine. Nakon prve faze dolazi do zastoja u gubitku kilograma jer se metabolizam prilagođava na smanjen unos kalorija. Nakon toga tek slijedi iznenađenje u obliku porasta težine.

Smanjimo li ponovo broj kalorija, kratko ćemo vrijeme gubiti kilograme, metabolizam će se ponovo prilagoditi smanjenom unosu kalorija, nastat će zastoj i nakon njega ponovo porast težine. Smanjivanjem kalorijskog unosa metabolizam se usporava, počinje raditi ekonomičnije, a masne stanice postaju magneti za mast koji prikupljaju i zadržavaju masnoću.

Zbog toga nije moguće smršavjeti samo smanjivanjem unosa kalorija već je važan i omjer kalorija iz tri makronutrijenata: proteina, ugljikohidrata i masti.
Uravnoteženom prehranom sa smanjenim brojem kalorija postići ćemo stanje ravnoteže hormona inzulina (hormona ugradnje) i hormona glukagena (hormona razgradnje).

Tek tada će naše tijelo moći manjak kalorija iz hrane nadoknaditi pohranjenim kalorijama u masnim stanicama jer će pristup zalihama energije biti otvoren. Kad se inzulin održava u normalnim granicama, masne stanice otpuštaju masnoću potrebnu za proizvodnju energije.

U uravnoteženoj i umjerenoj dijeti organizam će dobiti dovoljno proteina za očuvanje mišićne mase, esencijalnih masnoća koje su neophodne za stvaranje hormona i dovoljno ugljikohidrata za rad mozga, ali i manje kalorija. Unosimo li manje proteina nego što nam treba, tijelo će aminokiseline koje su mu potrebne za proizvodnju hormona, enzima i antitijela potražiti i uzeti iz mišića. Posljedica će biti umor i bolovi u mišićima.

Ovakav način prehrane nije dijeta za mršavljenje nego se njime postiže idealan postotak mase tijela. Ukoliko želite naučiti kako dati svom tijelu pravilan balans hranjivih sastojaka i postići najbolju formu najbolje je kontaktirati stručnjake koji će vam pomoći u slaganju individualnih programa.

Ukoliko želite pomoć stručnjaka pilikom odabira pravilne i zdrave prehrane koja će utjecati na stanje vašeg organizma Zadovoljna vas poziva da svoje prijave šaljite na info@nova-forma.info ili se prijavite na online analizu na adresi www.nova-forma.info.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju