Svakodnevnog stresa često se riješavamo na pogrešan način, pa tako spas nalazimo u slasnim, masnim zalogajčićima. Odoljeti im i ne podleći neutaživoj želji u razdoblju kada i nismo baš zadovoljni životom je moguće, primjenite naše savjete.

Vrijeme je da zavolite karbohidrate

Ugljikohidrati su naš primarni izvor energije, sadrže glukozu koja je odgovorna za trenutnu energiju organizma i glikogen ( koji je sačuvan u ćelijama mišića i jetri) kao dodatni izvor energije.

No treba razlikovati jednostavne i štetne karbohidrate koji se nalaze u slatkišima od kompleksih karbohidrata koji nude dugotrajnu energiju.

Takva hrana uklanja posljedice stresa, jer se proizvodnjom serotonina stabilizira raspoloženje. Tokom dana rasporedite obroke u kojima ćete kombinirati žitarice, zobenu kašu, krumpir i smeđu rižu.

100 kalorija koliko u prosjeku ima jedna banana, osigurava organizmu neophodne karbohidrate, vitamin B6 i magnezij- koji su važni za živčani sistem i za borbu tijela protiv stresa.

Unosite vitamine B i C

Vitamini B skupine su kombinacija 8 vitamina. Nalaze se zajedno u mnogim namirnicama i često zajednički djeluju kako bi potaknuli metabolizam, poboljšali rad imunološkog i živčanog sustava, potaknuli rast stanica i njihovu diobu.

Zajedničkim djelovanjem mogu suzbiti stres, depresiju i bolesti srca i krvnih žila. Namirnice koje su bogate vitaminima B skupine su jetra i druge iznutrice, riba, perad, pivski kvasac, jaja, grah, grašak, riža i mliječni proizvodi. Topljivi su u vodi pa se svaki višak izlučuje mokraćom tako da se svakodnevno moraju unositi nove količine.

Jedan od najčešće konzumiranih nutrijenata s antioksidativnim djelovanjem je vitamin C. Kako za sebe može vezati kisik, djeluje kao 'lovac na slobodne radikale' te na taj način kao zaštita od raka, arterisklerote i srčanog infarkta. Osobe koje su izložene svakodnevnom stresu trebaju pripaziti na dovoljan unos vitamina C. Naranče, paprika, brokula namirnice su bogate vitaminom C.

Svako jutro jedna… banana

100 kalorija koliko u prosjeku ima jedna banana, osigurava organizmu neophodne karbohidrate, vitamin B6 i magnezij- koji su važni za živčani sistem i za borbu tijela protiv stresa.

Stoga bananu, koju imamo nadohvat ruke tokom cijele godine uvrstite na svoj dnevni menu. Karbohidrati kojima je bogata opskrbit će vaše tijelo energijom, stoga može biti međuobrok.

Žvačite žvakaće bez šećera

Nakupljena negativna energija u vašem tijelu na neki način mora izići van, jedan od jednostavnijih i jeftinijih načina je žvakanje obične žvakaće gume. Prednost je što nećete imati potrebu ubaci nešto slasno u usta dok žvačete žvakaću.


Vježbanje je neophodno


Jedan od najboljih i najzdravijih načina da se oslobodite stresa, a istovremeno sagorite kalorije svakako je trening. Barem pola sata dnevno izdvojite za svoje tijelo i priuštite mu oslobođenje od nakupljenih štetnih radikala.

Grickajte …


…orahe, bademe, lješnjake koji su izvor magnezija i B vitamina.

Kuhajte kod kuće


Hrana koju ste pripremili sami s namirnicma za koje znate kojeg su podrijetla, provjereni su recept za zdravi život. Uostalom isprobavanje novih recepata oslobodit će vas stresa i pružiti vam zadovoljstvo na kraju dana.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju