Nekoliko jednostavnih savjeta pomoći će vam da lakše utonete u san i probudite se odmorni. Lijepe misli, voljena osoba i soba bez televizora su idealni uvjeti u kojima će vas san lakše savladati, a probudit ćete se spremni za izazove koje nosi novi dan

 

San je neophodan kako bi mogli funkcionirati i obavljati dnevne zadatke, no zbog stresnog dnevnog ritma, obilnihtei kasnih obroka ponekad je teško zaspati.

Sve što pojedete prije spavanja organizam mora probaviti. Ukoliko je večera bila kasna i obilna i probavljanje unesenog će potrajati, a vi ćete zaspati puno teže.

Istraživanje provedeno na više od 700 žena i muškaraca pokazalo je kako ljudi koji hodaju barem pola sata dnevno imaju manje problema sa spavanjem.

Neka večera bude najlakši obrok, a organizam najbolje nahranite za doručak. Pružit će vam dovoljno energije za cijeli dan, a tijekom dana dok se krećete vaš organizam će puno lakše probaviti ono što ste unjeli u njega.

Jedan od najboljih savjeta za lakši i bolji je san dan bez kave koja obiluje kofeinom. No ukoliko ste ovisni o tom ukusnom napitku popijte zadnju kavu do 14 sati.

Ne zaboravite da kofeina ima i u gaziranim pićima, čokoladi i čaju pa smanjite unos tih namirnica u popodnevnim satima.

Čaša vina u večernjim satima će vam pomoći da lakše utonete u san, no ukoliko pretjerate sa zabavom višak alkohola bi mogao uzrokovati buđenje tijekom noći. Želite li se dobro naspavati umjesto alkohola uživajte u vodi.

Već i blaga dehidracija može stvoriti probleme u organizmu. Unesite dovoljno tekučine tijekom dana, neka to bude barem osam čaša vode, a ukoliko se bavite sportom potrebne su vam barem još četiri.

Kako ne bi morali ustajati tijekom noći, zadnju čašu vode popijte sat vremena prije odlaska na spavanje.

Redovito vježbanje će vas napuniti energijom, no najbolje vrijeme za bavljenje sportom je prvi dio dana. Ukoliko vježbate navečer teže ćete zaspati.

Istraživanje provedeno na više od 700 žena i muškaraca pokazalo je kako ljudi koji hodaju barem pola sata dnevno imaju manje problema sa spavanjem od onih koji se ne kreću.

Hodanje ima isti učinak kao i tableta za spavanje, no puno je zdravije i neće stvoriti ovisnost.

Ukoliko ne možete zaspati pokušajte ustati iz kreveta, prošetati po stanu i razmišljati o lijepim stvarima koje vas opuštaju. Vratite se u krevet nakon 15 minuta i lakše ćete utonuti u san.

Izbacite televizor iz spavaće sobe. Soba je mjesto za spavanje, a umjesto uz omiljenu emisiju pokušajte zaspati uz razgovor s voljenom osobom i lagano maženje.

 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju