Miriam Tatzel sa Sveučilišta Empire State u New Yorku zamolila je 329 studenta da ispune anketu o svojim navikama kupovanja i o svojoj osobnoj sreći. Zatim je uspoređivala odgovore i otkrila četiri različite osobnosti kupaca i poveznicu između načina kupovanja i sreće.
Postoje četiri različite osobnosti kupaca: prvi su rasipnici, koji sve kupuju po punoj cijeni i uvijek moraju imati najbolje stvari. Drugi su štediše, koji žele imati lijepe stvari, ali samo ako je cijena povoljna. Treći su škrci koji ne potroše mnogo novaca jer misle da je kupnja gubitak vremena. Četvrti su oni koji kupuju doživljaje poput dobre hrane i putovanja, a takve osobe nisu materijalisti.
I koji su najsretniji? Možda ste očekivali da su najsretniji oni koji kupe puno stvari po povoljnoj cijeni. Ali to nije tako. I osobe koje uvijek kupuju najbolje stvari po punoj cijeni ne moraju uvijek biti sretne, možda imaju samo velik dug na kreditnim karticama. Ni oni kojima novčanik služi za skupljanje prašine nisu uvijek sretni.
Najsretniji su oni koji vole skupljati iskustva. Osobe koje rado potroše više novca kako bi okusile neku egzotičnu hranu ili se odluče otići na putovanje nekamo kamo su već dugo željeli ići. Njih ne brine novac ili to da kod kuće žele imati što više stvari. Važno im je da se dobro provode.
I na kraju, razmislite kojoj skupini pripadate. Ako vam se odgovor ne sviđa - promijenite skupinu, to i nije tako komplicirano.