Sezona je šparoga, koje ukoliko ste ljubitelji prirode možete nabrati sami ili ih pak potražiti na tržnici. Velika je razlika u okusu između divljih i uzgojenih šparoga koje mogu biti bijele i zelene, a možda su najukusnije pripremljene s jajima

Šparoge spadaju u porodicu ljiljana, a koriste se kao delikatesno povrće. Šparoge rastu kao samonikle biljke uz priobalno područje gdje se počinje brati već u ožujku. Šparoge su bogate mineralnim tvarima i vitaminima. Bogate su kalijem, zatim fosforom, sumporom, kalcijem i magnezijem. Sadrže dosta mikroelemenata kao što su željezo, bakar, cink, fluor i jod. Šparoge su odličan izvor folata i vitamina C, dobar izvor tiamina i vitamina B6, dok su osrednji izvor vlakana, vitamina A, bjelančevina, riboflavina, niacina i magnezija.

Fritaja s divljim šparogama

Potrebno za 4 osobe:
50 dkg šparoga
4 jaja
sol, papar
stručak peršina
1 glavica mladog luka
4 dkg maslinova ulja ili maslaca
malo domaće pancete ili pršuta
4 žlice kiselog vrhnja po želji

>> Brzo, jeftino i ukusno: Proljetna ideja za lagani ručak

>> Salata koje se nećete moći zasititi!

Očišćene divlje šparoge skuhajte u slanoj vodi. Kako bi se izgubila njihova prirodna gorčina, stavite ih u kipuću vodu kojoj ste dodali malo soli, šećera i maslaca te ih kuhajte 10 minuta.

Na maslacu prepržite sitno sjeckani luk, kad luk poprimi zlatnu boju dodajte pancetu ili pršut te zatim dodajte kuhane šparoge. Šparoge narežite na kraće dijelove.

Sve zajedno pirjajte, dodajte sol i papar po želji, te na kraju dodajte nasjeckani peršin.

Prije posluživanja dodajte jaja koja ste prethodno istukli u posudi te po želji dodali kiselo vrhnje. Kratko miješajte na laganoj vatri dok se jaja ne stvrdnu. Ovako pripremljene šparoge poslužite kao toplo predjelo ili kao glavni obrok sa salatom.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju