Chanel, poznat po pažljivo čuvanom nasljeđu i suzdržanom pristupu javnosti, rijetko zapošljava rukovoditelje izvan vlastitog modnog ekosustava. Još rjeđe to čini za nekoga čije profesionalno iskustvo dolazi iz područja ljudskih resursa i korporativnog upravljanja, a ne iz svijeta dizajna i luksuzne maloprodaje.
No Leena Nair pokazala se kao iznimka – i kao pokretač tihe, ali odlučne transformacije.
Od Kolhapura do Chanela – put koji nitko nije predvidio
Rođena je na današnji dan 1969. godine u Kolhapuru, malom gradu u Indiji, Leena Nair odrasla je u tradicionalnoj zajednici u kojoj se od žena nije očekivalo mnogo više od brige za obitelj.
Ipak, njezina ambicija bila je neugasiva – diplomirala je elektrotehniku i telekomunikacije, a zatim i završila MBA na prestižnom XLRI-u, gdje je briljirala kao zlatna medaljistica.
Godine 1992. započela je karijeru u Unileveru, gdje je provela gotovo 30 godina. Svojim jedinstvenim pristupom, kombinirajući snažnu analitičnost i duboku empatiju, penjala se kroz hijerarhiju multinacionalne korporacije sve do pozicije glavne direktorice za ljudske resurse.
Bila je najmlađa osoba na toj poziciji, prva žena i prva osoba azijskog podrijetla – što će kasnije postati uzorak koji se ponavlja.
Chanel – utvrda elegancije
U modnom svijetu Chanel nije samo brend, Chanel je mit. Nasljeđe Coco Chanel i vizionarski odmak Karla Lagerfelda učinili su tu kuću neupitnim simbolom elegancije i autonomije.
Chanel ne pripada konglomeratima, ne kotira na burzi i svoje brojke rijetko – gotovo nikada – ne dijeli s javnošću. Upravo zato imenovanje Leene Nair, žene bez ikakvog izravnog modnog iskustva, na mjesto CEO-a u prosincu 2021. izazvalo je šok u industriji.
A Leena Nair zna kako graditi sustave u kojima ljudi napreduju.![]()
Iza tog naizgled neočekivanog poteza krila se promišljena odluka – Chanel je prepoznao da je budućnost luksuza ne samo u kreativnosti, nego i u ljudima
Ljudski kapital kao novo zlato luksuznog brenda
Kao netko tko godinama prati luksuzne brendove, mogu reći da rijetko tko govori o empatiji, suosjećanju i inkluzivnosti s takvom jasnoćom i autentičnošću kao Leena Nair. Njezin pristup liderstvu temelji se na konceptu "kompasivnog vođenja" – ravnoteži između odlučnosti i suosjećanja. U jednom od rijetkih intervjua izjavila je:
U poslovanju morate donositi teške odluke. No to možete činiti s empatijom. To je način na koji ja želim voditi.
Pod njezinim vodstvom Chanel je znatno povećao svoja ulaganja u održivost, ali i u društveno odgovorno djelovanje. Fondacija Chanel sada podržava više od devet milijuna žena diljem svijeta, kroz obrazovanje, ekonomsko osnaživanje i zdravstvo. Paralelno, Chanel je najavio planove za postizanje neto nulte emisije do 2040. – što je jedan od najambicioznijih ciljeva u industriji.
Tiha snaga, globalni glas
Za razliku od mnogih CEO-a današnjice koji vole pozornicu i PR kampanje, Leena Nair preferira tišinu. Rijetko daje intervjue, još rjeđe komentira aktualnosti. Ipak, kada govori, svaka riječ nosi težinu. U razgovoru za Time istaknula je da luksuz danas mora ići ruku pod ruku s ljudskom svrhom.
![]()
U Chanelu, kaže, luksuz nije samo u proizvodima, već u načinu na koji se ljudi osjećaju kada ih nose
Da bi se to postiglo, brend mora odražavati svijet u kojem žene, različitosti i autentičnost imaju mjesto.
Inspiracija za žene koje biraju drugačije
Leena Nair nije samo izvršna direktorica – ona je simbol promjene u svijetu koji još uvijek često vjeruje da samo jedan put vodi do uspjeha. Njezina karijera dokaz je da hrabrost, integritet i empatija nisu slabosti, već snage koje mogu voditi i najelitnije institucije mode.
Ona ne dizajnira haljine, ali dizajnira kulturu – onu u kojoj žene vode, ne zato što moraju biti bolje od drugih, nego zato što napokon imaju prostor biti svoje.
Najbolje odjevenom Francuskinjom proglasili ste kraljicu male crne haljine