Ana Anđelić je ostvarila veliki uspjeh u marketingu vodećih svjetskih modnih kuća, kao što su Esprit, Sotheby’s, Sergio Rossi, Belvedere, Moët Hennessy, PUMA, H&M, Topshop i Topman, Tom Ford i MCM i drugi, a u nastavku možete provjeriti što nam je sve rekla u zanimljivom razgovoru.
Vaš put do vrha marketinške industrije je impresivan. Možete li nam reći što vas je inspiriralo da se bavite marketingom i kako su izgledali vaši počeci?
Studirala sam psihologiju, a zatim Medijske studije i Sociologiju, s fokusom na sociologiju inovacija i tehnologije (kako tehnologija mijenja ljudsko ponašanje, ponašanje grupa, kultura i društva te organizacija i biznisa, i kako dizajn tehnologije utječe na naše odnose).
Moja disertacija bila je o modernom brendiranju - brendiranje je ono što me uvijek zanimalo, kroz moju karijeru u reklamnim agencijama do mog rada kao Chief Brand Officer.
Brendiranje kombinira komercijalne organizacije - kompanije - s kulturnim organizacijama, a načini te kombinacije variraju i razvijaju se u odnosu na tehnologiju, društvo, ekonomiju, biznis, ponašanje potrošača...
Možete li nam reći kako brendovi poput Sheina utječu na modne trendove i luksuzne modne brendove?
Najveći utjecaj koji Shein danas ima je to što su brendovi brze mode, poput Zare, H&M-a i Uniqlo-a, potpuno promijenili strategiju.
Budući da se ne mogu natjecati sa Sheinom, sada pokušavaju nešto sasvim drugačije, to je sada manje brzina praćenja trendova, a više dizajn i kvaliteta. Tržište se podijelilo.
Smatrate li da još uvijek vrijedi staro mišljenje da je bolje imati nekoliko kvalitetnih komada u ormaru koje ćemo nositi godinama, nego komade iz područja brze mode koje mijenjamo često?
Uvijek, iako sada vidimo da se Zara, koja je bila sinonim za brzu modu, strateški repozicionira kako bi privukla kupce koji su birali luksuzne brendove, ali ih odnedavno ne mogu više priuštiti zbog drastičnog povećanja cijena.
Primjer je Zarina posljednja suradnja sa Stefanom Pilatijem, koji je proveo osam godina kao kreativni direktor Saint Laurent-a. Drugi primjer je Claire Waight Keller koja je nedavno postala kreativni direktor Uniqlo-a. To ukazuje na povratak "sredine" - brendova koji su definirali osamdesete i devedesete i koji su bili dobre kvalitete i pristupačnih cijena.
Kako se luksuzni brendovi prilagođavaju promjenama u potrošačkim navikama i trendovima u modi? Koje su ključne strategije za ovu prilagodbu?
Ako brend ima definiranu estetiku i smisao za humor, promjene u ponašanju potrošača će utjecati puno manje nego na brend koji samo prati trendove.
Nedavno ste se našli na listi The 2024 Forbes Entrepreneurial CMO 50. To je bio treći put da vas je Forbes stavio na jednu od svojih lista uspješnih žena. Možete li nam opisati taj osjećaj?
Da, ovo je treći put da me Forbes stavio na njihovu listu - prvi put je bilo 2018., zatim 2020. i sada 2024. Godine 2018. to je bilo za moju prvu poziciju Chief Brand Officer, što mi je dalo poticaj da nastavim raditi to što radim.
Mene najviše zanima utjecaj koji moje razmišljanje ima na brendove za koje radim - kako se kampanje, strategije, kreativna direkcija, organizacija i strategije rasta ogledaju na njihov financijski uspjeh, kao i kako moje razmišljanje utječe na profesionalce iz područja brendiranja, marketinga, kreativne strategije, kulturnog utjecaja kroz moj newsletter i knjige.
Nagradama sam uvijek zahvalna.
U vašoj knjizi The Business of Aspiration istražujete promjene kod brendova, ali i potrošača. Kako se potrošač ponaša u nesigurnim vremenima u kojima danas živimo? I Što nas sve čeka u vašoj novoj knjizi Hitmakers?
Knjiga je o tome kako ljudi izražavaju svoj ukus i status i koji su novi statusni simboli danas. Oni se stalno mijenjaju, s trendovima, ali velika promjena koja se dogodila, i koju ja opisujem u knjizi, je od gomilanja stvari do gomilanja utjecaja, znanja, informacija, ukusa... i koje su strategije brendova u tom novom kontekstu.
A što se nove knjige tiče, predlažem čitateljima Zadovoljne da pre-order i pročitaju.
Imate i doktorat iz sociologije sa Sveučilišta Columbia. Kako vam je on pomogao u području u kojem ste ostvarili karijeru?
Akademski trening me je natjerao da razvijem strukturu u razmišljanju. Kada postoji struktura, puno je lakše imati kreativne i originalne ideje i provesti ih u praksi.
Što biste poručili mladim ljudima koji žele krenuti putem marketinga?
Da budu znatiželjni o kulturi, ljudskom ponašanju, društvu, ekonomiji, kako utječemo jedni na druge, kako slike i ideje utječu na nas i kako se prenose kroz društvo, kako ljudi donose odluke, o bihevioralnoj ekonomiji, socijalnoj psihologiji, dizajnu, povijesti...
Ana Anđelić (Foto: PR)
U nastavku možete provjeriti tko još dolazi na Power Women’s Summit u Beogradu.