Jeste li čuli za CrossFit, jedan od najvećih trendova vježbanja, s milijunima sljedbenika diljem svijeta? Treneri, brojne poznate osobe i zaljubljenici u vježbanje jednoglasno tvrde da ne postoji bolji način skidanja viška kilograma i postizanja željene kondicije.

CrossFit je oblik intervalnog treninga koji se sastoji od više funkcionalnih pokreta. Za ovaj trening ne trebate ići u teretanu, odličan je zato što vam treba samo prostor i snaga vlastitog tijela te eventualno uteg koji će ga učiniti još intenzivnijim, ali i efikasnijim.

Ljudi inače bježe od ovog načina vježbanja, zbog pogrešne percepcije da je on namijenjen vojsci, policiji i zaljubljenicima u adrenalin.

Ako ste ikad vidjeli ljude kako trče po parkiralištima noseći vreće pijeska, vjerojatno ste vidjeli profesionalni CrossFit trening. Međutim, ovaj način vježbanja odnosi se na svako ponavljanje vježbi koje imaju smisla, objasnio nam je fitness trener Lovro Jambrović.

Primjerice, trebamo početi s vježbama za donji dio tijela pa se prebaciti na trbuh, zatim napraviti vježbe za gornji dio tijela i sve to ponoviti. I to je to – napravili smo CrossFit.

Čak je i Catherine Middleton obožavateljica ovog načina vježbanja koji je zaslužan za njezinu besprijekornu liniju. Ako nekoliko puta ponovimo klasične pokrete, poput penjanja, trčanja, skakanja ili dizanja, zapravo smo napravili CrossFit trening i otopili pozamašan broj neželjenih kalorija.

Koje su sve prednosti CrossFit treninga?

Poboljšava fizičku snagu

Pokreti visokog intenziteta mogu vam pomoći kod mišićne snage i izdržljivosti. Ako želite ubrzati put do željenih rezultata, vježbama dodajte težinu, poput utega. Za još brže rezultate, a ujedno zanimljiviji i dinamičniji trening, svaki dan pripremite novi set vježbi.

Poboljšava agilnost i ravnotežu

CrossFit trening obično uključuje pokrete koje radimo u svakodnevnom životu. Poznato je da čučnjevi, potisak glave i vježbe koje uključuje zamah girijama, poboljšavaju agilnost, ravnotežu i fleksibilnost. Kretat ćete se poletnije i jednostavnije, a ove ćete benefite primijetiti zaista brzo.

Ekspresno topi kalorije

CrossFit treninzi najbrži su način sagorijevanja kalorija. Ovakvim treningom u minuti možete otopiti od 15 do 18 kalorija, napominje fitness trenerica Bree Anna Burick, što je više nego kod ostalih načina vježbanja. Usporedbe radi, „normalan“ trening na spravi u teretani, u minuti će otopiti 9 do 11 kalorija.

Pomaže kod stresa

Burick objašnjava da redovita tjelovježba može pomoći kod svakodnevnog stresa, bolesti modernog doba koja je zaslužna za niz drugih zdravstvenih stanja koja nam mogu raditi probleme u svakodnevnom životu. Također, ovaj oblik treninga nam pomaže da pronađemo fokus i budemo prisutniji te da zaboravimo na probleme, a kasnije ih lakše riješimo.

Hodanje Lakše ne može: Plan hodanja od četiri tjedna koji topi kilograme

Pomaže da bolje spavamo

Generalno, tjelovježba nam pomaže da bolje spavamo, a CrossFit ujedinjuje razne oblike vježbanja zbog kojih ćemo osjetiti navalu energije u glavi, ali iscrpljenost u cijelome tijelu. U usporedbi s lakšim vježbama, poput laganog trčanja, trening snage ima tendenciju stvaranja većeg porasta adenozina, koji potiče pospanost.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju