Nije tajna da negativne emocije negativno utječu na naše psihičko i fizičko zdravlje. Zbog toga stručnjaci savjetuju da se uhvatimo u koštac s njima, pokušamo ih razumjeti i pobijediti jer ćemo tako biti sretniji. Dvije emocije koje su izrazito 'toksične' za nas su zavist i ljubomora

Mnogi misle da su zavist i ljubomora dva istovjetna osjećaja, ali zapravo se radi o dvije različite emocije.

ZAVIST proizlazi iz straha da vam nešto fali i zbog toga osoba A želi nešto što osoba B ima.

Obje emocije rezultat su kompetitivnosti koju osjećamo prema drugim ljudima.

LJUBOMORA je rezultat straha da ćete izgubiti nešto što već imate pa se npr. osoba A boji se da će izgubiti osobu/stvar B zbog osobe/stvari C.

Obje emocije rezultat su kompetitivnosti koju osjećamo prema drugim ljudima, a krivnju za to možemo slobodno baciti na naše životinjske instinkte i biologiju. Naime, sisavce serotonin motivira da se osjećaju dobro kada ispadnu bolji u usporedbi s drugima.

KAKO POBIJEDITI ZAVIST I LJUBOMORU

1. Zavist i ljubomora više govore o nama nego o osobi prema kojoj osjećamo te emocije. Ljudi u suštini žele da svi dobiju ono što će ih usrećiti, a ove emocije javljaju se kada nama osobno nešto fali ili nešto želimo, a ne možemo to ostvariti. Nipošto nije loše željeti nešto, samo treba taj osjećaj drugačije 'kanalizirati'.

2. Društvene mreže danas su glavni izvor zavisti i ljubomore. Moderna doba donijelo nam je društvene mreže koje su pak postale jedan od najvećih okidača za ove negativne emocije. Na Facebooku, Instagramu i Twitteru svakodnevno izloženi životima drugih ljudi, onome što želimo, ali nemamo tj. drugi ljudi to imaju.

Na Facebooku, Instagramu i Twitteru svakodnevno izloženi životima drugih ljudi, onome što želimo, ali nemamo tj. drugi ljudi to imaju

3.Nemojte odmah reagirati. Stručnjaci kažu da bismo, kada osjetimo da je nešto (ili netko) pokrenulo zavist i ljubomoru trebali pričekati 20 minuta prije nego to osuđivački komentiramo. Naime, toliko je vremena potrebno da se razina stresa koju i tom trenutku osjećamo vrati u normalu.

4. Odvojite se od ljudi koji u vama izazivaju ove emocije. Prestanite na društvenim mrežama pratiti ljude prema kojima ih osjećate sve dok ne promijenite svoju perspektivu i naučite kako se nositi sa svojim osjećajima.

5. Otvoreno razgovarajte o tome kako se osjećate. Zavist i ljubomora zapravo su česte emocije, ali ako primijetite da utječu na vaš posao, vezu, brak i život općenito, onda je vrijeme da bez zadrške razgovarate o njima. Povjerite se bliskoj osobi koja vam može pomoći da se suočite s njima.

6. Čestitajte drugima na njihovom uspjehu i budite sretni zbog njihove sreće. Prema budističkom vjerovanju, emocija dijametralno suprotna od zavisti i ljubomore naziva se 'suosjećajna radost'. Taj izraz označava osjećaj iskrenog zadovoljstva zbog sreće i uspjeha drugih ljudi. Naime, budisti smatraju da tuđa sreća može utjecati i na vaše osobno zadovoljstvo ako ste iskreno sretni zbog nje.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju