Novogodišnje odluke lako je donijeti, ali kada je u pitanju pridržavanje istih situacija se drastično mijenja. I istraživanja su pokazala da se manje od 20 posto ljudi uspješno pridržava novogodišnjih odluka, a nevjerojatnih 30 posto odustane od svojih ciljeva već do sredine siječnja.

Bude tu uspona i padova kao i grižnje savjesti, a onda onda prođe još jedna godina, dođe nova, a skupa s njom i nove stare novogodišnje odluke kojima se obično opet ne smiješi blistava budućnost.

Međutim, moguće je napraviti nekoliko jednostavnih promjena u ciljevima kako biste povećali šanse za uspjeh. U nastavku donosimo tri greške koje trebate izbjegavati pri donošenju odluka. Iako je nova godina već počela, još uvijek imate vremena za promjene i uspjeh.

Greška broj jedan: Postavljanje nemjerljivih ciljeva

Nejasne odluke gotovo će sigurno dovesti do neuspjeha. Ako želite promijeniti svoje navike, a samim time i svoj život, morate jasno definirati kako bi trebao izgledati uspjeh. Zatim kreirajte jasne ciljeve koji uključuju jasne korake djelovanja.

Naprimjer, postaviti cilj da u novoj godini želite doći do toga da možete napraviti sto trbušnjaka je bolje nego postaviti cilj da želite biti zdravi ili zdravije živjeti.

Postaviti cilj da želite viđati prijatelje/obitelj jednom tjedno je bolje nego postaviti cilj da u novoj godini želite biti sretni. Dakle, identificirajte konkretne promjene koje možete napraviti.

Greška broj dva: Postavljanje previsokih ciljeva

Postavljanje nerealnih ciljeva može vas dovesti do toga da se nakon samo nekoliko dana osjećate preopterećeno. Vrlo brzo ćete vjerojatno početi preispitivati svoju sposobnost da uspijete kao i razmišljati o odustajanju.

Primjerice, ako donesete odluku da ćete u novoj godini svako jutro početi tjelovježbom, na samom početku osjećat ćete se super. Međutim, nakon što početno uzbuđenje splasne, a to bi se moglo dogoditi već u prvom tjednu siječnja, vjerojatno će vam nedostajati motivacije da nastavite dalje.

Šanse za uspjeh bit će veće ako postavite manje ciljeve, naprimjer da ćete vježbati dva do tri puta tjedno.

Nova godina prilika je za neke nove odluke Bikovi, blago vam se! Novogodišnje odluke koje biste trebali donijeti na temelju horoskopskog znaka

Greška broj tri: Početak 1. siječnja

Jedno od istraživanja o tome kako ljudi uspješno mijenjaju navike pokazalo je da se promjena događa u fazama, a kako b ljudi napravili trajne promjene u ponašanju moraju biti spremni na njih.

Zato promjene s kojima se starat 1. siječnja uglavnom ne budu dugotrajne - jer ljudi nisu spremni. Osjećaju pritisak zbog svojih izjava da će nešto promijeniti na temelju datuma, a stvarna motivacija i spremnost na promjenu ne postoji.

Ako stvarno želite donijeti odluku koje ćete se držati, počnite raditi na svom cilju kad stvarno budete spremni promijeniti se.

Oduprite se pritisku da 1. siječnja bude datum na koji će se vaš život promijeniti. Umjesto toga krenite na putovanje kad budete spremni bilo to 10. ili 22. siječnja.

Kako znati da ste spremni za promjene i nove navike? Onda kada budete imali jasan plan za pridržavanje. Mala priprema može vam povećati šanse za uspjeh, odnosno šansu da će promjena koju uvodite izdržati test vremena.

Za uspjeh se pripremite od samog početka. Izbjegnite uobičajene pogreške u rješevanju problema i stvorite ne samo cilj koji je dostižan, nego i cilj koji ste spremni ispuniti.

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju