Točkice, crtice, mršavice, debeljuce, s tri noge, bez nogu, za kavu ili cvijet, s motivom žirafe ili Fride Kahlo – ove i još mnogo zanimljivih motiva možemo pronaći na keramičkim kreacijama Japa designa.
U godinu dana postojanja, Japa design je skupio više od sedam tisuća pratitelja. Ne koriste reklame kako bi se promovirali, a ljudi ih prepoznaju zbog ljubavi prema onome što rade. Tu posvećenost je nemoguće sakriti.
Od početka do kraja – njihovih ruku djelo
Posebno su se istaknule Gospođa tegla, Gospodin Flegma i Zabrinuta mama koji dokazuju koliko je ovaj brend poseban i drugačiji od ostalih. Posvećenost ovom brendu, dokazuje i činjenica da je njegova kreatorica Ana upisala tečaj keramike kako bi mogla napraviti proizvod koji je od početka do kraja njezinih ruku djelo.
Brend je pokrenula Ana Đaković Prša koja je, radeći u marketingu i novinarstvu, maštala o vlastitom poslu. Oduvijek je, kaže, težila kreativnom radu i izražavanju. Kako ju je i okolina stalno poticala da napravi nešto svoje, odlučila je spojiti hobi i posao i pokušati živjeti od svojih kreacija.
Oduvijek sam maštala o vlastitom poslu u kojem stvaram rukama i u kojem mogu neometano razvijati kreativnost. S druge strane, moja majka, koja je od početka uključena u ovaj proces, je karikaturist i animator crtanog filma pa je to zasigurno pomoglo da se naša keramika istakne među ostalima, govori Ana.
Mala tvornica ljubavi
Ana je mlada majka koja je vodila uobičajen život, a onda su je životne okolnosti natjerale da promijeni svoj put. Tako je došla na ideju izrade keramičkih šalica s motivom šarenih kućica. Ideja joj je brzo sjela pa je upisala tečaj keramike i tu počinje njezina kreativna priča.
Naša mala tvornica je nastala iz ljubavi prema kreativnom izražavanju, iz moje ljubavi prema majci i druženju s njom te iz ljubavi prema mom pokojnom ocu po kojemu je Japa design dobio ime, govori Ana.
Javnost je vrlo brzo prihvatila njihovu ideju pa su u kratkom vremenu proširili ponudu i hobi pretvorili u glavni posao. U početku su nudili šarene, simpatične šalice, a sada se u njihovoj ponudi mogu pronaći vaze, tegle, tanjuri i zdjelice.
Tijekom izrade koriste vlastite ruke, lončarsko kolo i kalupe. Uživaju u stvaranju raznih formi od gline, ali Ana priznaje da ipak najviše uživaju oslikavajući svoje proizvode.
Neopisivo smo zadovoljni razvojem posla i potražnjom, ali moram priznati da je izrada keramike zahtjevan posao iza kojega stoji mnogo izazova. Tu se uvijek nađu napuknuti ili razbijeni predmeti koji predstavljaju trošak, ali i dozu razočarenja. Tu je brdo neuspjelih pokušaja i frustracije, probijanje rokova i dugotrajna izrada pojedinog artikla, priznaje Ana.
Za izradu jednog artikla, potrebno je oko dva tjedna, ali ako treba napraviti veću količinu, rok se može produžiti i na mjesec dana.
Poseban je osjećaj kad svojim rukama uveseljavaš nečije živote
Bez obzira na izazove, ovaj posao je jedan od onih koji duboko ispunjavaju osobu koja se njime bavi. Posebice kada znate da ste od početka do kraja dali maksimum truda i energije kako bi stvorili proizvod koji je drugačiji od ostalih.
Onog trenutka kad otvorite peć i ugledate vlastiti proizvod koji se cakli zbog besprijekorne glazure pa u inbox dobijete pozitivne reakcije novih vlasnika vaših kreacija, koliko god zvučalo klišej, u tom trenutku zaista osvijestite koliko ste sretni što radite posao koji vas ispunjava, kaže Ana i dodaje da je najveća sreća spoznaja da su tvoje ruke uljepšale nečije domove i uveselile nečije živote.
Nisu laka vremena pa humorom pokušavamo ljudima dati potrebnu dozu veselja. Iako je ovo tek početak, nadamo se da će naše šalice još dugo uljepšavati nečija jutra uz kavu ili čaj, a tegle i vaze stavljati osmijeh na lice kada je to najpotrebnije, zaključila je vlasnica brenda Japa design.