Tako smo zahvaljujući podršci Zagrebačke banke s poduzetnicama i drugim akterima u ovom sektoru razgovarali o tome kako digitalne tehnologije mijenjaju turizam u Hrvatskoj usred pandemije – s više od 200 gledatelja u prosjeku.
U ovakvoj godini "standardne" kampanje ne prolaze Nikolina Zečić, direktorica upravljanja iskustvom klijenata, marketinga, identiteta i komuniciranja Zagrebačke banke pridružila nam se u ovom božićnom izdanju Ladiesa u tzv. razgovoru uz kamin kako bi s nama podijelila iskustva kako hrvatske tvrtke mogu podržati turističku industriju (i poduzetnice).
Pritom se osvrnula na projekt #prviput koji je pokrenut u rujnu ove godine s idejom da pomogne mikro i malim poduzetnicima u turizmu. Iza svega stoji Zagrebačka banka, a ideja natječaja je najboljima darovati kompletnu produkciju marketinške kampanje za promociju svog proizvoda odnosno usluge.
Na natječaj su se mogli prijaviti svi koji smatraju da imaju nekakav unikatan proizvod, ideju, lokaciju ili štogod drugo da obogaćuje turističku ponudu Lijepe naše: "... Na kraju smo se odlučili da ne želimo tipičnu bankarsku kampanju u kojoj ćemo pričati o proizvodima i uslugama i mobilnom bankarstvu i tako dalje, nego da idemo baš nešto vratiti zajednici. I tako je nastao taj #prviput – kako bismo utjecali na neke promjene u društvu."
Uslijedio je panel Kako dovesti goste putem digitalnih kanala? uz stručnjake iz različitih sfera industrije turizma, moderatorici Miji Biberović pridružili su se Jelena Holenko Pirc, vlasnica i osnivačica turističke agencije Lynx and Fox; Goran Rihelj, osnivač i direktor specijaliziranog online medija HrTurizam.hr; Martina Srnec, direktorica Sektora za promociju i oglašavanje iz Hrvatske turističke zajednice te Gorana Lambaša, Senior Solution Consultant u Lemaxu.
Kako komunicirati o turizmu u pandemiji? Jelena Holenko Pirc oživjela je priče svog rodnog kraja u Delnicama na jedan nov način – i to sve spretnim planiranjem i vrsnom komunikacijom. Upravo dobra priča koju je oživjela kako na svom webu tako i na društvenim mrežama donijela joj je većinu angažmana: "... Ali bez obzira na ovaj period [pandemije], to su marketinški učinci koji će se vidjeti kasnije, dugoročno, a moja prepoznatljivost se definitivno pojačala."
Važnost priče i brend strategije istaknuo je i još jedan sudionik panela, Goran Rihelj upravo u kontekstu razgovora o destinacijama koje poput Gorskog kotara, ne nude sunce i more. Goran, sam iz Slavonije, svjestan je činjenice da gosti neće doći slučajno na kontinent – to mora biti ciljano. Sve to je moguće potaknuti ulaganjem u infrastrukturu odnosno digitalnu prisutnost i storytelling, objašnjava: "Možda bude pojedinaca, ali tu ne možemo pričati o turizmu na strateškoj razini. Dakle, ono što je ključno je strateški razvoj destinacija i brendiranje regija. Kroz tu jednu platformu – od marketinga, promocije i video materijala – s pričom kao bazom."
Martina Srnec rekla je kako se početkom 2020. i pojavom pandemije cijela godišnja strategija HTZ-a morala drugačije usmjeriti – više nije imalo smisla pozivati ljude u Hrvatsku kada smo svi u izolaciji: Odlučili smo da nema smisla komunicirati nešto što nije izvedivo. Ono što smo ostavili bila je komunikacija na društvenim mrežama.
Posvetili smo se različitim scenarijima kampanja kada se možda stvari smire, nadali smo se da neće sve toliko potrajati. Zato smo pripremili kampanje za različite scenarije: one u slučaju ako Hrvatska bude zatvorena, a ciljana tržišta budu otvorena, jednu ako Hrvatska bude otvorena, ali druge države ne budu i za situaciju ako svi budemo otvoreni.
Zadnje, ali ne manje važno, dotakli smo se i pitanja kako su se poslovanja u turističkoj industriji snašla u novim okolnostima. Gorana Lambaša nam je tako rekla više o tome iz iskustva jednog od vodećih turističkih SaaS-ova, domaćeg Lemaxa. Srećom, ističe, oni već imaju klijente koji razumiju potrebu za digitalizacijom pa nemaju toliko brige, ali većina poslovanja u turizmu općenito nije toliko spremna na promjene: Nažalost, za razliku od drugih industrija gdje je zabilježen pad od 10-20%, turizam je doživio pad od čak 60% – što je utjecalo na način poslovanja turističkih agencija i turoperatora i upravo zbog toga su klijenti počeli razmišljati kako prilagoditi svoje uhodane procese.