Kao trgovačkom lancu prehrambenim proizvodima, u Lidlu Hrvatska vlada uvjerenje da svjesna i održiva konzumacija može biti raširena samo ako je prehrana koja je podržava pristupačna i dostupna svima. Alternativni biljni proizvodi u maloprodaji hrane znatno su skuplji od usporedivih životinjskih proizvoda i zato Lidl Hrvatska trajno snižava cijene odabranih proizvoda svoje robne marke Vemondo u Hrvatskoj. Ova mjera omogućit će kupcima veću dostupnost biljnih proizvoda i potaknuti ih na promjene svojih prehrambenih navika. Ponuda nije namijenjena samo veganima i vegetarijancima, već i fleksitarijancima te svima koji žele održiviju i ekološki prihvatljiviju prehranu.
“Svjesni smo da je pretežito biljna prehrana jedini način da 2050. nahranimo gotovo 10 milijardi ljudi u okviru planetarnih granica. Lidl već danas misli na budućnost i zato trajno snižavamo cijene odabranih Vemondo proizvoda. Biljne alternative u našem asortimanu sada su dostupnije svim kupcima koji žele više za sebe, ali i planet” – istaknuo je Bojan Vuković, član Uprave za nabavu i marketing Lidla Hrvatska.
Transparentnost i konkretni ciljevi za omjer proteina
Od poslovne godine 2023., Lidl Hrvatska transparentno objavljuje omjer proteina životinjskog i biljnog podrijetla u svojem asortimanu. Za izračun omjera koristi se metodologija WWF-a koja jasno i unificirano pokazuje podjelu izvora bjelančevina i prati koncept Planetarno zdrave prehrane, čiji je cilj omjer od 60 posto proteina biljnog podrijetla i 40 posto proteina životinjskog podrijetla do 2050. godine. Također, usklađena je i s piramidom zdrave prehrane, čime se omogućuje postavljanje usporedivih ciljeva.
Omjer biljnih i životinjskih proteina u asortimanu Lidla Hrvatska trenutačno je 13,72 % prema 86,28 % u poslovnoj godini 2022. Za mliječne proizvode, omjer je 3,01 % prema 96,99 %. U području proteina biljnog podrijetla, najzastupljenije su mahunarke, orašasti plodovi i sjemenke. Udio veganskih alternativa još je malen.
Na temelju ovih rezultata, Lidl Hrvatska prvi je trgovački lanac u Hrvatskoj koji postavlja konkretne i ambiciozne ciljeve: do 2030. udio biljnih izvora proteina bit će povećan u ukupnom volumenu proizvoda na 20 posto. Udio alternativnih mliječnih proizvoda povećat će se na 10 posto.
Kako bi se ostvario taj cilj, u Lidlu Hrvatska predano se radi na dugoročnom širenju asortimana biljnog podrijetla. Osim veganskih alternativa, to u velikoj mjeri uključuje prirodne biljne izvore proteina poput mahunarki i orašastih plodova. Ti će proizvodi biti dostupni u svim Lidlovim trgovinama u Hrvatskoj. Uz to, linija veganskih proizvoda Vemondo nastavit će se razvijati u pogledu okusa, izgleda, teksture, nutritivnih vrijednosti i održivosti.
Lidl Hrvatska od 2020. godine u asortimanu ima vlastitu robnu marku Vemondo, a trenutačno u stalnoj ponudi ima više od 20 proizvoda. Uz Vemondo, u asortimanu je više od 150 certificiranih veganskih proizvoda. Nekoliko puta godišnje kupcima se nude i drugi akcijski proizvodi biljnog podrijetla. Asortiman biljnog podrijetla nastavit će se širiti kako bi se ostvarili ciljevi strategije za osviještenu prehranu.