Nitko neće htjeti gledati djevojku koja uči plesati u nekom ljetnom odmaralištu, ovo je otprilike bio zaključak holivudskih moćnika kada im je prezentirana ideja za snimanjem Prljavog plesa. Štoviše, scenarij je dobio 42 odbijenice od uvaženih holivudskih studija prije nego što su pronašli investitora.

Tijekom 1985. i 1986. godine kada su producentica Linda Gottliebb i scenaristica Eleanor Bergstein tražile financijska sredstva za snimanje "Prljavog plesa", kinom su dominirali testosteronski akcijski naslovi s alfa muškarcima u glavnim ulogama poput "Top Guna", "Rockyja" i "Ramba".

Ne samo da je scenarij Prljavog plesa bio "preženski“ za direktore studija zbog čega mu nisu dali priliku, već je i glavni lik bila – žena. Povrh svega, uz njega su bili povezani ljudi koji nisu imali previše iskustva u filmskom poslu, otkriva to novi dokumentarni serijal po imenu "Movie That Made Us" na Netflixu.

Prljavi ples sniman je s budžetom od tek 4,5 milijuna američkih dolara uz pomoć tvrtke Vestron Video koja je dotad bila poznata tek po trećerazrednim projektima. Redateljska palica dana je u ruke redatelju Emileu Ardolinu, koji dotad nije snimio dugometražni film.

I da – glavni glumci se isprva baš nisu pretjerano voljeli. Između Jennifer Grey i Patricka Swayzea vladala je netrepeljivost koja je otežavala tijek snimanja, ali koju su oni maestralno uspjeli transformirati u nevjerojatnu kemiju na filmskoj vrpci.

Problemi s "Prljavim plesom" nisu skončali niti nakon završetka snimanja. Zbog manjka iskustva s produkcijom filmova Vestron Video upriličio je posebno prikazivanje prve verzije Prljavog plesa s poznatim producentom onoga vremena Aaronom Russom.

Ne samo da Prljavi ples nije oduševio uglednog holivudskog producenta, već je Aaron Russo savjetovao da spale negativ filma, i pokušaju spasiti dio uloženog novca od osiguranja.

Scenaristici filma Eleanor Bergstein koja je lik Baby djelomična tumačila na vlastitom životu u postprodukciji je rečeno kako bi film bio bolji ako bi se iz njega izbacila priča o abortusu. Jedan američki brend za liječenje akni želio je uložiti veliki novac u promociju filma ako se to dogodi.

Eleanor Bergstein nije odstupila od svoje vizije što se u konačnici pokazalo odličnom idejom. Na prvom testnog prikazivanju publika je bila oduševljena završnim uradkom. Film je zaradio više od 100 milijuna američkih dolara u prvih nekoliko mjeseca prikazivanja te probio rekord za najuspješniji nezavisni film onog vremena. Danas on nosi kultni status.