Svaka treća osoba ima problem s nesanicom u nekom trenutku u životu. To je najuobičajeniji poremećaj spavanja, a može biti privremeni ili kronični. Svaku vrstu nesanice potrebno je eliminirati što prije kako bi svoj san vratili na pravi put.

Galerija

Nesanica obuhvaća probleme poput teškoća pri usnivanju, čestog buđenja, buđenja u ranu zoru i spavanja nakon kojeg osoba i dalje osjeća umor. Postoje brojni faktori koji mogu biti uzroci nesanica poput stresa, nuspojava određenih lijekova, vremenska razlika, narušavanje rasporeda spavanja. Kao i mnoge druge stvari u životu, san zahtijeva disciplinu. Koliki god je intenzitet vaše nesanice, ovo su trikovi koji učinkovito pomažu. Vrijedi isprobati!

1. Stvorite oazu mira

Vjerojatno ste se već susreli s poveznicom između boje zidova u sobi i raspoloženja koje mogu uzrokovati. Jarke boje poput crvene, ljubičaste ili narančaste nisu dobar odabir u spavaćoj sobi. Pri uređenju sobe u kojoj ‘samo spavate’ trebate biti svjesni kako spavajući provodite trećinu svog života, a prije sna se u toj prostoriji opuštate i pripremate za mir. Upravo zbog toga jako je važno u spavaćoj sobi stvoriti oazu mira.

Čovjeku je potrebno oko 120 sekundi da utone u san
Čovjeku je potrebno oko 120 sekundi da utone u san Foto: Lidl

Osim umirujuće boje zidova, prozračnih zavjesa i udobnog madraca, osjećaj mira pojačat ćete ako odaberete udobnu posteljinu od kvalitetnih materijala. Također, važno je i što odijevate na sebe pa si nemojte uskratiti uživanje u biranju udobne pidžame u kojoj ćete jedva čekati da utonete u san.

2. Fina hrana navečer

‘Hrana za utjehu’, kako nazivamo visokokalorične obroke trebalo bi svesti na što manju mjeru, a pogotovo prije spavanja. Teška hrana, pogotovo ona masna može prouzročiti tromost uzrokovanu sporim radom želuca. Slasan komad torte možda samo izgleda da će vam pomoći u slatkim snovima, ali učiniti će upravo suprotno. Visoka razina šećera u krvi dokazano ometa san, a važno je izbjegavati začinjenu hranu koja također nepovoljno utječe na dobar i miran san jer probuđuje osjetila koja onda ometaju spavanje.

Ako baš nikada ne možete otići u krevet, a da netom prije toga ne prezalogajite onda se pobrinite da to budu namirnice poput banane ili orašastih plodova.

3. Vojnička metoda uspavljivanja

Vojnička metoda uspavljivanja kaže kako je čovjeku potrebno oko 120 sekundi da utone u san. Vjerojatno oni koji imaju problema s nesanicom neće lako povjerovati u ovaj podatak, ali nakon što su ispitanici isprobali ovaj trik, više od 95 posto primjetilo je poboljšanje nakon šest tjedana primjene.

Za dobar san važno je i važno je i što odijevate na sebe
Za dobar san važno je i važno je i što odijevate na sebe Foto: Lidl

Metoda kaže kako je dovoljno oko dvije minute da opustite mišiće. Pritom je jako važno da opustite i ramena i vrat. Zatim je potrebno usredotočiti se na disanje ‘punim trbuhom’ i sve skupa upotpuniti vizualizacijma umirujućih prizora.

Ako ste se zaista naumili izboriti s nesanicom, hrabro krenite s prvim korakom. U ovotjednoj ponudi Lidl se pobrinuo da spavanje bude što ugodnije pa ne propustite zaviriti kakve posteljine, jastuke, plahte i pidžame možete pronaći. Ugodan san!