Na spomen proteina prva namirnica koja nam padne na pamet je jaje. No, iako sadrži oko 6 grama proteina, jaje je nepravedno zadržalo monopol prema bjelančevinama u ishrani. Želite li svome tijelu osigurati dovoljnu količinu hrane za mišiće i pritom jesti raznoliko i fino, donosimo listu od 5 namirnica koje sadrže više proteina od jaja


1. Spirulina u prahu
Spirulina je mikroskopska alga koja se u prehrani koristi od pamtivijeka. Riječ je o visokoproteinskoj namirnici koja je sastavljena od čak 56 posto bjelančevina te sadrži brojne vitamine (posebno one B skupine), minerale i sve esencijalne aminokiseline.

Lako se probavlja, a najčešće se upotrebljava u obliku praha. Za dnevnu dozu potrebna vam je samo jedna čajna žličica praha spiruline.

2. Soja
Soja se već više od 1.300 godina uzgaja u Kini, a zbog velike količine proteina koje sadrži smatra se najvjerodostojnijom zamjenom za meso. Spada u porodicu mahunarki, a njezine sjemenke sadrže sve esencijalne aminokiseline. Samo 100 grama soje sastavljeno je od 37 posto proteina.

Soja je vrlo hranjiva te sadrži vitamine (tiamin i riboflavin, folna kiselina) i brojne minerale, ali i prijeko potrebna vlakna. Soju možete pripremiti kao i druge mahunarke, ali i u raznim jelima, kao zamjenu za meso.

3. Grčki jogurt
Za razliku od našeg običnog jogurta, grčki jogurt je puno masniji, gušći i kremastiji. Datira iz grčke gdje se tradicionalno radio od ovčjeg mlijeka, ali danas je najrašireniji onaj od kravljeg koji je blažeg okusa.

Samo 100 grama pravog grčkog jogurta sadrži 10 grama proteina što ga čini jednom od najbogatijih izvora bjelančevina.

4. Sir Gruyere
Vrlo ukusan švicarski sir spada u skupinu tvrdih sireva (kao paški sir, parmezan ili grana padano), a rado se od kravljeg mlijeka. Krasi ga specifičan, bogat okus i aroma, ali i izgled za koji su zaslužne prepoznatljive rupice.

Osim u okusu, njegova čarolija se krije i u sastavu, točnije u velikoj količini proteina koju sadrži. Naime, u 30 grama ovog sira krije se 9 grama proteina zbog čega se zasluženo nalazi na našoj listi.

5. Bućine sjemenke
Kada osjetite želju za grickanjem, najbolje što možete napraviti za svoje tijelo je posegnuti za ukusnim, slanim sjemenkama bundeve

. Osim što su prava zabava za nepce, ove sjemenke sadrže nezasićene masne kiseline koje će vas zasititi, ali i prijeko potrebne bjelančevine.

Samo četvrtina šalice sjemenki sadrži više od 10 grama proteina. Sjemenke su bogate i vitaminima i mineralima te djeluju kao snažan antioksidans.
 

Još lakše do inspiracije uz omiljene teme. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju