Naime, ondje se već dvije godine provodi izvannastavna aktivnost Domaćinstva, a dio je projekta „Učenje za život – prijenos znanja, vještina i kompetencija“ u okviru Erasmus+ programa kojeg je Škola bila nositelj, uz partnersku školu St Ignatius College, Secondary School, Ħandaq s Malte.
Ideja oduševila roditelje koji su se aktivno uključili
Sve je počelo kada su učitelji roditeljima na sastanku predstavili ovu ideju, znajući da tako učenicima nude prijeko potrebne životne vještine.
Roditelji su se aktivno uključili u raspravu o uvođenju Domaćinstva te pohvalili projekt i pozdravili uvođenje ove izvannastavne aktivnosti, a potom smo započeli s realizacijom. Velik je broj zainteresiranih roditelja i učenika za ovaj oblik izvannastavne aktivnosti, što je potvrđeno i velikim brojem učenika, i djevojčica i dječaka, koji su sudjelovali na dosad provedenim radionicama Domaćinstva, govori nam Renata Marinić, učiteljica Tehničke kulture.
Da bi stvorili potrebne materijalne i prostorne uvjete za održavanje nastave Domaćinstva, škola je krenula u preuređenje kabineta u sklopu učionice Biologije i Kemije. Kako nam kažu učitelji, prostor je proširen i obojan, provedena je voda, postavljena je kuhinja s aparatima, a postupno su se opremali i potrebnim kuhinjskim priborom i posuđem. Kao i svaki put, u ovo su se uključili i roditelji učenika koji su svojim donacijama omogućili uspješno opremanje prostora. Nisu zaboravili niti na šivaće mašine pa jedan kutak također sadržava i prostor za šivanje, čime su ostvarili sve uvjete za kvalitetnu provedbu nastave Domaćinstva.
Sve je to probudilo znatiželju učenika. Velik broj njih pridružio se ovoj izvannastavnoj aktivnosti te su s radošću prionuli na učenje, a ono što su naučili na satu pokazivali su i u svakodnevnom obiteljskom životu.
Od malih kuhara do financijskih virtuoza
U radionicama kuhanja i pripremanja hrane učenike je vodila učiteljica Danijela Stanić, koja je s njima prošla i teorijski i praktični dio nastave: od važnosti pojedinih namirnica, njihova sastava do same pripreme povrća, voća, raznih vrsta tijesta, pravilnog posluživanja hrane i važnosti higijene namirnica.
Ciljevi su ove izvannastavne aktivnosti: znati pripremiti jednostavna jela, poznavati različite tehnike pripreme hrane, prepoznati važnost zdrave prehrane i upotrebe sezonskih namirnica, razumjeti podatke na ambalaži različitih prehrambenih artikala, naučiti rukovati na odgovarajući način kuhinjskim priborom, pomagalima i aparatima, govori nam Danijela Stanić, koja je s učenicima 6.b razreda provela i radionicu naziva "I ja mogu kuhar biti".
Kako nam kaže, radionica je započela opuštajućom igrom u kojoj su učenici trebali razmisliti koja bi hrana oni bili i zašto. Aktivnost je bila zabavna, a objašnjenja zanimljiva. Zatim su odgledali animirani film na engleskom jeziku Balanced diet te se na taj način prisjetili vrsta hranjivih tvari.
Roditelji su bili oduševljeni prijedlogom o satima Domaćinstva, a prigrlili su ga i djevojčice i dječaci.
Potom je pak slijedio rad u paru, prilikom čega im je dan zadatak da iz osnovnog recepta za slane muffine izdvoje suhe i mokre sastojke, pribor i materijal potreban za rad, izdvoje vještine i postupke u radu te mjere opreza na radu.
Naučili su i kako se ne moramo uvijek držati pročitanih recepata, nego da i prilikom kuhanja možemo pokazati veliku kreativnost, ali i da se svako jelo može pripremiti u zdravijoj i manje zdravoj verziji. Zato su morali zamijeniti određene sastojke i ubaciti nove, a pritom je napravljena i korelacija s nastavnim predmetom Informatike. Popis novih namirnica iskoristili su na informatičkoj radionici na kojoj su se upoznali s online kupovinom.
Ništa manje zabavno i poučno nije bilo ni na radionici šivanja. Učiteljica Valentina Čurčić i profesorica Obrtničke škole Vera Žagar Tomić učenicima 2. i 6 . razreda predstavile su vrste materijala i upoznale ih sa šivaćim priborom, a oni su naučili kako prišivati tri različite vrste dugmadi i tri vrste šivaćeg boda. Nastavnica Ana Pejković pojasnila je pak kako se može šivati na šivaćoj mašini.
No osim s praktičnim vještinama potrebnim u domu, danas se mnogi mladi bore i s financijskom pismenošću. Zato je Škola pripremila i radionicu izrade financijskog plana koju je održala učiteljica Tehničke kulture Renata Marinić.
Učenici su se prvo upoznali s pojmom novca, prihoda, rashoda i dobiti. Nakon toga su na primjeru izrade božićnih kolačića učili napraviti financijski plan. Nakon uspješne prezentacije učenici su u grupama izrađivali financijski plan za izradu plastelina i sapuna koje smo prodavali na humanitarnom Božićnom sajmu naše škole. Ovom su radionicom učenici učili ne samo o vrijednosti novca nego i o tome kako upravljati kućnim budžetom, pojašnjava nam Marinić.
Zalog za budućnost
Sve što su naučili na spomenutim radionicama učenici su pokazali ne samo u svome domu nego i praktičnim radom u sklopu školskih aktivnosti te pritom pokazali i važnost humanitarnosti. U sklopu spomenutog Božićnog sajma i akcije „Gladnoj djeci za školski obrok“, u okviru Marijinih obroka, učenici su pravili sladoled, ledeni čaj, pekli kolače, pizze, palačinke, ali i učili o vrijednosti novca, pravilima posluživanja i prezentiranja hrane.
Izrada financijskog plana za pripremu ručka, šivanje dugmadi, pečenje palačinki... Ovo su samo neke aktivnosti u kojima su učenici pokazali zavidne vještine.
Kada se učitelji ove škole osvrnu na protekle dvije godine provođenja Domaćinstva, kažu da ne mogu biti zadovoljniji. Ono što su učenici pokazali u kratkom vremenu, oduševilo je ne samo njih nego i vanjske suradnike te roditelje koji su također postali aktivni sudionici radionica.
Zajedno predano rade na tome da njihova djeca i učenici steknu vještine koje su nužne za kvalitetan svakodnevni život te razvijanje samostalnosti i kreativnosti. Ukratko, riječ je o školi koja svojim aktivnostima može biti primjer drugim školama diljem Hrvatske i svijeta.