Galerija +4 Oliviero Toscani je bio najpoznatiji po svojim provokativnim kampanjama za Benetton koje su obilježile kraj 20. stoljeća, ali i po sposobnosti da kroz umjetnost progovara o osjetljivim društvenim temama.
Njegov pristup oglašavanju bio je sve samo ne konvencionalan – Toscani je koristio moćne, često šokantne slike kako bi izazvao emocije i potaknuo javnu raspravu o važnim društvenim pitanjima. Oliviero Toscani (Foto: Profimedia)
Najpoznatije kampanje koje su obilježile njegov rad
Kampanja s oboljelima od AIDS-a (1993.)
Jedna od najupećatljivijih kampanja prikazivala je Davida Kirbyja, oboljelog od AIDS-a, na samrtnoj postelji, okruženog obitelji. Fotografija, koja podsjeća na klasične renesansne prizore Pietà, izazvala je snažne reakcije diljem svijeta i otvorila globalnu diskusiju o AIDS-u, empatiji i stigmatizaciji oboljelih. Kampanja s oboljelima od AIDS-a (Foto: Profimedia)
Prikaz rata u Bosni i Hercegovini (1994.)
Ova kampanja prikazivala je krvavu i blatnjavu odjeću vojnika ubijenih u ratu u Bosni i Hercegovini. Toscani je ovom kampanjom želio ukazati na brutalnost rata i potrebu za mirom. Iako je izazvala kontroverze, mnogi su Toscana smatrali hrabrim glasom protiv nasilja. Toscani je ovom kampanjom želio ukazati na brutalnost rata i potrebu za mirom (Foto: Profimedia)
Kampanja s novorođenom bebom (1991.)
Toscani je izazvao kontroverze kampanjom koja je prikazivala tek rođenu bebu prekrivenu krvlju i pupčanom vrpcom. Kampanja je simbolizirala početak života i univerzalnost ljudskog postojanja, no naišla je na optužbe za pretjeranu provokaciju. Ova je kampanja simbolizirala početak života (Foto: Profimedia)
Tri srca (1996.)
Jedna od Toscani-jevih najpoznatijih i najkontroverznijih kampanja, plakat s tri srca nosi jednostavnu, ali moćnu poruku: ispod kože smo svi isti. Prikazujući ljudska srca uz natpise "White", "Black" i "Yellow", Toscani brutalno dekonstruira pojam rasne razlike, podsjećajući da su fizičke razlike samo površinske.
Kampanja Crni i bijeli konj (1989.)
U ovoj minimalističkoj kampanji prikazani su crni i bijeli konj, simbolizirajući različitost i harmoniju među rasama. Toscani je ovim prikazom želio poslati snažnu poruku o suživotu i jednakosti. Oliviero Toscani (Foto: Profimedia)
Nolita (2007.)
U suradnji s brendom Nolita, Toscani je predstavio seriju šokantnih fotografija koje prikazuju golišavu i iznimno mršavu manekenku Isabelle Caro, koja je patila od anoreksije. Kampanja je imala za cilj podići svijest o opasnostima poremećaja u prehrani i promovirati zdraviju percepciju ljepote u modnoj industriji.
Fotografije su prikazane na velikim plakatima diljem Italije, a poruka kampanje glasila je "No Anorexia". Toscani, poznat po svojim radikalnim i društveno angažiranim kampanjama, ovom je kampanjom ponovno uspio izazvati raspravu o važnim društvenim pitanjima. Nolita (Foto: Profimedia)
Izazivao je emocije i poticao promjene
Oliviero Toscani ostavio je neizbrisiv trag u svijetu mode, fotografije i oglašavanja. Njegove kampanje nisu služile samo promociji brenda, već su bile snažan alat za društveni komentar i promicanje univerzalnih vrijednosti poput jednakosti, tolerancije i ljudskih prava.
Toscani je vjerovao da umjetnost ima odgovornost izazivati emocije i poticati promjene, a kroz svoj rad neprestano je pomicao granice onoga što se smatralo prihvatljivim u marketinškoj industriji.
Iako su njegove kampanje često izazivale kontroverze, Toscani je ostao dosljedan svojoj viziji – koristiti snagu slike kako bi potaknuo ljude na razmišljanje.
Njegov stil, prepoznatljiv po minimalizmu i snažnoj simbolici, postao je sinonim za angažirano oglašavanje. Danas ga mnogi smatraju pionirskim glasom koji je redefinirao ulogu reklame u društvu, spajajući umjetnost, etiku i komercijalnu komunikaciju. Povodom Svjetskog dana osoba s invalididetom, Toscani je napravio izložbu 'Naked. The disability without adjectives' (Foto: Profimedia)
Toscanijeva ostavština živi kroz brojne fotografe i kreativce koje je inspirirao svojim radom, ali i kroz sjećanje na njegove odvažne kampanje koje su uspjele prenijeti poruke puno važnije od same prodaje proizvoda.
Njegov odlazak predstavlja kraj jedne ere u svijetu kreativnosti, no njegov rad će zasigurno nastaviti nadahnjivati generacije koje dolaze.